Åhhh nej.....Pige bidt ihjel!
Fra : Renate Jacobsen

Dato : 01-05-05 19:51

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=251485

Endnu ved man åbenbart ikke så meget om sagen.....

Den stakkels pige og hendes familie...Jeg føler med dem!

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-05 20:24

On Sun, 1 May 2005 20:50:33 +0200, "Renate Jacobsen" <post@renate.dk>
wrote:

>http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=251485
>
>Endnu ved man åbenbart ikke så meget om sagen.....
>
>Den stakkels pige og hendes familie...Jeg føler med dem!

ja det er jo frygteligt ! jeg ser det som at det også kan slå klik for
hunde som det kan for mennesker, Briard-racen "som jeg ikke kender" er
garanteret glade for børn normalt, men klart sørgeligt når det sker

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 01-05-05 20:54

> ja det er jo frygteligt ! jeg ser det som at det også kan slå klik for
> hunde som det kan for mennesker, Briard-racen "som jeg ikke kender" er
> garanteret glade for børn normalt, men klart sørgeligt når det sker

Tit er det jo desværre fordi hundeejerne er nogle idioter og derfor påvirker
deres hunde... Lissom' med os mennesker.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 02-05-05 09:14

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> Tit er det jo desværre fordi hundeejerne er nogle idioter og derfor
påvirker
> deres hunde... Lissom' med os mennesker.

Briard er normalt en ganske livlig og børneglad race, men jeg vil nu
foretrække, at afvente situationen, før jeg vil kalde hunde ejere, eller
børne forældre for nogle idioter. For indtil videre, kender vi ikke noget
til, hvad der skete, eller hvorfor det skete.

M.V.H....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 02-05-05 16:02

> [...]
> børne forældre for nogle idioter. For indtil videre, kender vi ikke noget
> til, hvad der skete, eller hvorfor det skete.

Nej. Jeg nævnte også blot, at forholdene tit var således. Selvfølgelig kan
der jo have været noget basalt i vejen med hunden, og det kan ejeren ikke
gøre for. Medmindre det var tydeligt, at deres hund ikke var helt rask.

Fra : Is

Dato : 01-05-05 22:25

"Renate Jacobsen" <post@renate.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=251485
>
> Endnu ved man åbenbart ikke så meget om sagen.....
>
> Den stakkels pige og hendes familie...Jeg føler med dem!

sitat fra link:
Et andet barn har forklaret, at pigen blot ville klappe hunde, da børnene
var på vej fordi hunden.

Og hvis det er rigtigt bekræftiger det jo bare at man ALDRIG skal klappe en
fremmed hund.

Det kan være fatalt selv med den bedste hund.

Erik Isager

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-05 22:36

On Sun, 1 May 2005 23:24:33 +0200, "Is"
<detteerminnewsmailadresse2@get2net.dk> wrote:

> [...]
>fremmed hund.
>
>Det kan være fatalt selv med den bedste hund.

ja det burde være lektien man lærer af det, jeg personligt rører
heller aldrig ved en hund jeg ikke kender, for jeg ved at de pludselig
kan finde på at bide i min hånd, sådan er mange hunde desværre, og
fordi jeg har mødt 10 søde hunde regner jeg ikke med at nr 11 også er
fredelig, de kan være lige så mærkelige og forskellige som mennesker
kan være.

Fra : Pwh

Dato : 02-05-05 05:13

Punish the deed, not the breed. wrote:
> [...]
> fordi jeg har mødt 10 søde hunde regner jeg ikke med at nr 11 også er
> fredelig, de kan være lige så mærkelige og forskellige som mennesker

Hvad satan, er du bange for hunde Punish
Jeg klapper da stort set alle hunde jeg møder på min vej hvis de virker venlige,
jeg stikker naturligvis ikke hånden hen til en bundet hund eller ind til en der er
i en have. Som hundeejere bør vi jo også vide hvordan man nærmer sig fremmede
hunde uden selv at virke truende. Det er tit der børn gør det forkert har jeg
bemærket, og det kan måske have stresset hunden i den ulykkelige situation.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 02-05-05 08:37

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> bemærket, og det kan måske have stresset hunden i den ulykkelige

Man kan vel sige, at parolen kan være... Gå aldrig hen til en fremmed hund,
lad den komme til dig. Kommer den, vil den snakke, kommer den ikke, vil den
helst være i fred. Men tragisk, det er det.

M.V.H.....Benny.

Fra : Is

Dato : 02-05-05 19:15

> [...]
jeg
> bemærket, og det kan måske have stresset hunden i den ulykkelige

---

Hvis du kan læse hundens signaler, og handler derefter, er det jo heller
ikke
noget problem.

Erik Isager

Fra : Anette

Dato : 01-05-05 22:42

Is wrote:
> Og hvis det er rigtigt bekræftiger det jo bare at man ALDRIG skal
> klappe en fremmed hund.
>
> Det kan være fatalt selv med den bedste hund.

Præcis - og slet ikke en hyrdehund. Det ligger i deres natur at være
reserverede overfor fremmede.
En god hyrdehund med instikterne i behold lader ikke bare sådan lige
fremmede komme tæt på, så ville de jo netop ikke være gode til at passe på
deres flok.
De fleste typer hyrdehunde skal LÆRE at fremmede ikke er farlige.

Men det er frygteligt og fortvivlende at det kunne ske.

/ Anette

Fra : Ralph

Dato : 01-05-05 23:20

"Is" <detteerminnewsmailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvis det er rigtigt bekræftiger det jo bare at man ALDRIG skal klappe
> en
> fremmed hund.
>
> Det kan være fatalt selv med den bedste hund.

IKKE enig, hvis ens hund færdes hvor der er andre mennesker, så må man som
udgangspunkt gå ud fra at hunden er til at stole på, ellers ville man vel
ikke have den gående frit - eller hvad?

Jeg kører rundt og besøger andre mennesker i mit job som konsulent, alle
mine kunder er landmænd, de har som regel en hund gående frit, og jeg stiger
altid ud af bilen og snakker med hunden, jeg klapper den dog ikke før den
kommer hen til mig, det gør de som regel hvis man vender dem ryggen og går.
Jeg er aldrig blevet bidt.
Jeg har selv to hunde, den ene er meget beskyttende og går aldrig uden snor,
ej heller i indkørslen, den åbnede en morgen selv døren og bed - næsten -
skraldemanden da han "huggede" vores skraldepose, han var heldigvis hurtig,
og den fik kun fat i hans handske.
Vores anden hund er meget ung, og meget rolig, den går altid frit, og går
kun hen til fremmede der sætter sig hug eller kalder på den, dette gælder
også andre hunde, den går ikke hen til sure, agressive eller gøende hunde.

--
venligst
Ralph

Fra : Jorgen

Dato : 02-05-05 06:27

Det er mærkelig har have en hund bundet,

Jeg håber snart at det bliver ved lov at man skal erhverve
sig en hundekørekort for at have hund.

Det er frygteligt og fortvivlende at det kunne ske.

Jørgen

http://www.sitecenter.dk/bodholdt/
http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/

Fra : Is

Dato : 02-05-05 19:27

> Jeg håber snart at det bliver ved lov at man skal erhverve
> sig en hundekørekort for at have hund.

Du får jo ikke "de dårlige hundeejere" til at tage et hundekørekort.

Erik Isager

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 08-05-05 18:58

"Is" <detteerminnewsmailadresse2@get2net.dk> wrote in message

> Du får jo ikke "de dårlige hundeejere" til at tage et hundekørekort.

Nej - men får politiet en anmeldelse om et forhold, kan de forlange at
se beviset, ligesom hvis det var et kørekort til bil. Kan ejeren ikke
fremskaffe det - må hunden fjernes...

- Lars

Fra : Is

Dato : 08-05-05 21:14

> Nej - men får politiet en anmeldelse om et forhold, kan de forlange at
> se beviset, ligesom hvis det var et kørekort til bil. Kan ejeren ikke
> fremskaffe det - må hunden fjernes...
---

Ja, og hvor mange gange er det lige man kan fratage kørekortet til bil - jeg
mener nylig jeg har set i avisen : Spritbilist frakendt kørekortet for
bestandigt for 20. gang !!! og han kører da stadig.

Det er jo ikke end gang alle der har tegnet forsikring på deres hund !!

Erik Isager

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-05 08:51

> [...]
> mener nylig jeg har set i avisen : Spritbilist frakendt kørekortet for
> bestandigt for 20. gang !!! og han kører da stadig.

Men bilen bliver jo desværre ikke konfiskeret, det vil jo være tilfældet med
hunden.

> Det er jo ikke end gang alle der har tegnet forsikring på deres hund !!

Det tror jeg nu er et fåtal

--
mvh / regards

Christian

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 11-05-05 15:07

> Ja, og hvor mange gange er det lige man kan fratage kørekortet til bil - jeg
> mener nylig jeg har set i avisen : Spritbilist frakendt kørekortet for
> bestandigt for 20. gang !!! og han kører da stadig.

Så må billisten, og hundejeren, ind og brumme den du. Så kan de vel lære
det!

- Lars

Fra : Is

Dato : 11-05-05 16:57

--

der er vel ellers kø nok til brummen ?

>Det tror jeg nu er et fåtal

Er det ikke også et fåtal der ikke behandler sin hund ordentligt ??

Erik Isager

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 12-05-05 16:55

> --
>
> der er vel ellers kø nok til brummen ?

Så hvis der er vente tid på at komme i fængsel, skal folk bare gå fri? -
uanset forbrydelsen?
Jeg så gerne vi stuvede nogle flere sammen i cellerne - så kan de lære
det!

- Lars

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 12-05-05 22:50

> Så hvis der er vente tid på at komme i fængsel, skal folk bare gå fri? -
> uanset forbrydelsen?
> Jeg så gerne vi stuvede nogle flere sammen i cellerne - så kan de lære
> det!

Ja, og at køre hund uden kørekort er jo en af de alvorligste forbrydelser
som dette samfund plages af!

/Kim

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 13-05-05 18:21

> Ja, og at køre hund uden kørekort er jo en af de alvorligste forbrydelser
> som dette samfund plages af!

Ja. det er da en alvorlig forbrydelse, hvis man ikke har indsigt til at
have hund - og især, hvis den, på den konto, forvolder skade på andre...

- Lars

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 10-05-05 14:24

"Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej - men får politiet en anmeldelse om et forhold, kan de forlange at
> se beviset, ligesom hvis det var et kørekort til bil. Kan ejeren ikke

Tvivlen, skal jo altid komme tiltalte tilgode.... I dette tilfælde, hunden.

Der sker 300 - 500 dødsulykker om året i Danmark. Men kun i meget specielle
tilfælder, som den billist, der kørte dødskørsel i København, bliver der
tiltalt og dømt for mord / manddrab / uagtsomt manddrab.

Lad nu være med at grave for dybe grøfter, for der er to udlægninger af
samme sag.... Den der graver grøfter for andre - Falder ofte selv i dem.
Eller som andre måske ville udlægge det - Får oftere ondt i ryggen.

Hvorfor skulle pigens forældre, ikke kunne tilskrives noget af den
tvivlsomme ære. Der er så meget snak om dårlige hunde ejere. Men der tales
sjældent om, forældre der glemmer deres pligter. Forældre skal ikke lære
deres børn, at gå over gaden.... Det kan de godt selv... De skal lære dem,
hvordan man kommer sikkert over gaden. De skal lære deres barn / børn,
hvordan man kommer sikkert gennem dagen. Jo mere de enkelte forældre lærer
deres børn at håndtere, jo større chancer har barnet, for at spise aftensmad
sammen med familien. Jo mindre de lærer, jo større er chancerne for, at de
bliver stedkendte på det lokale sygehus, eller som i dette tilfælde.....
Begravet 70 år før tiden.
Så gavner snakken bagefter intet.... Døden er definitiv, og uden bytteret.

Hvis du selv har prøvet, hvordan stilheden ved aftenbordet kan være utroligt
larmende, fordi der mangler en ved bordet.... Så tror jeg, du forstår hvad
jeg mener. Der var noget, som mor / far, os ældre søskende, havde glemt at
lære lillebror.... Det er helt OK, at bruge hovedet, når bare det ikke er
for at se, om man kan heade en Volvo 544 i mål.

M.V.H.....Benny..

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 02-05-05 20:54

> Jeg håber snart at det bliver ved lov at man skal erhverve
> sig en hundekørekort for at have hund.

Hvorfor tror du det ville have ændret noget?

/Kim

Fra : Jorgen

Dato : 03-05-05 07:45

Der er mange hunde ejer der ikke har sat sig nok
ind i hvad det vil sige at have en hund,
bla. noget med kropssprog m.m.
og at det ikke er godt at lade børn være alene med en hund
og at der ikke må komme nogen nær en hund uden at hunden
er under opsyn af en voksen der kender den.

Jeg har selv haft hunde de sidste 30 år, da vi boede i kollektiv
og der var børn, fik mine hunde aldrig lov til at være alene
med børene, lige meget om hundene nok var så søde og aldrig
kunne gøre nogen noget fortræd.

Jørgen

Fra : Mus

Dato : 03-05-05 09:36

Jorgen <oz3jbp@privat.dkx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42771e2a$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> og der var børn, fik mine hunde aldrig lov til at være alene
> med børene, lige meget om hundene nok var så søde og aldrig

Ok er det ikke nærmest umuligt i sin yderste konsekvens. Tager man så hun
eller børn med på toilettet. Eller hvad når telefonen ringer og man ikke
lige er i rummet, hvor telefonen er.

Synes der er meget forskel på børns alder og det med at være alene med en
hund.

LN

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 02-05-05 09:06

> [...]
> udgangspunkt gå ud fra at hunden er til at stole på, ellers ville man vel

Tja, men lad os nu indtil videre, antage, at det, hvor tragisk det end er,
bare var et af de tilfælder, hvor alt hvad der kunne gå galt, gik galt.
Siden den anden pige kunne gå uskadt derfra, er der ikke meget der tyder på,
at hunden gik grassat. Hunden er måske blevet forskrækket, og snappet, og
ramt, lige der, hvor man helst ikke skulle rammes. Men der er masser af
muligheder, som vi intet kender til endnu.... Så lad os vente med at
fordømme nogen, til vi ved lidt mere. Det er dobbelt uheld, at hverken
piger eller hunden, var under opsyn, lige da det skete, og hjælpen derfor
ikke, lige var inden for rækkevidde.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 02-05-05 10:42

Ralph <rwr@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:427555f6$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> udgangspunkt gå ud fra at hunden er til at stole på, ellers ville man vel

Nej jeg mener man aldrig kan stole 100% på en hund.
Ikke at man skal gå og frygte et overfald hele tiden.
Men børn bør lære at omgås hunde med respekt og ikke at gå hen til fremmede
hunde. Hvad man som voksen person gør er jo eget ansvar. Men man bør vise
denne ansvarlighed overfor børn og lære dem det.

> [...]
> altid ud af bilen og snakker med hunden, jeg klapper den dog ikke før den
> kommer hen til mig, det gør de som regel hvis man vender dem ryggen og

Nej men du opfører dig heller ikke domminererende, usikker eller forskrækker
dem lyder det til
Men igen dette er stadig ingen garanti for at du ikke i fremtiden kan blive
bidt. Men den risiko ville jeg også vælge at leve med

LN

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 02-05-05 20:52

> Nej jeg mener man aldrig kan stole 100% på en hund.

Eller på noget andet levende væsen? Deri ligger vel tragisk nok noget af
fascinationen?

Dermed forsøger jeg på ingen måde at underkende det tragiske i hændelsen.
Hunden er heldigvis allerede blevet aflivet. Vor medfølelse må gå til de
efterladte.

/Kim

Fra : Is

Dato : 02-05-05 19:47

> [...]
stiger
> altid ud af bilen og snakker med hunden, jeg klapper den dog ikke før den

---

Her er jo også en væsentlig forskel !!! den kommer til dig

og igen:
Hvis du kan læse hundens signaler, og handler derefter, er det jo heller
ikke
noget problem.

( du har åbenbart været mere heldig end din skraldemand )

Alle kan komme til at gøre noget dumt !!! Jeg mener selv at jeg har noget
kendskab til hunde, og deres signaler, og alligevel !

En famile komme gående på et fortov med mindre børn, barnevogn og hund, jeg
skal møde dem. Ved passagen stikke jeg hånden lidt nærmere hunden, ikke for
at røre den, ikke over den, bare så den kunne snuse medens vi passerer
hinanden. Det har hunden nok ikke opfattet sådan ;; haps, og så måtte jeg
gå hjem og sætte plaster på et par fingre.

Og hvis var skylden ???? tja jeg bebrejder sådan set ikke hunden noget .

Erik Isager

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 08-05-05 18:55

> [...]
> var på vej fordi hunden.
>

> Og hvis det er rigtigt bekræftiger det jo bare at man ALDRIG skal klappe en

Det skulle slet ikke være muligt for hunden at komme i nærheden af
pigen...

- Lars

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 09-05-05 02:00

> Det skulle slet ikke være muligt for hunden at komme i nærheden af
> pigen...

Det var det, så vidt jeg kan læse, heller ikke, men det var muligt for pigen
at komme i nærheden af hunden.

/Kim

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 10-05-05 13:48

> Det skulle slet ikke være muligt for hunden at komme i nærheden af
> pigen...
>
> - Lars

Det var det jo heller ikke, men det afholdt jo ikke pigen, i at gå til
hunden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 11-05-05 15:05

> Det var det jo heller ikke, men det afholdt jo ikke pigen, i at gå til
> hunden.

Hvis det var farligt for pigen, at nærme sig hunden, har hundeejeren
ikke gjort det godt nok, hvis det var muligt for hende at nærme sig den.

- Lars

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 11-05-05 23:43

> Hvis det var farligt for pigen, at nærme sig hunden, har hundeejeren
> ikke gjort det godt nok, hvis det var muligt for hende at nærme sig den.

Undskyld, men hvad er konsekvensen af det, du siger her? At de hunde, som er
potentielt farlige (og hvilken hund er ikke det?), skal holdes indespærret
på en sådan måde, at det er umuligt at komme i nærheden?!?

/Kim

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 12-05-05 08:33

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> [...]
> potentielt farlige (og hvilken hund er ikke det?), skal holdes indespærret
> på en sådan måde, at det er umuligt at komme i nærheden?!?

Skal vi ikke sige det sådan, at med disse holdninger, så er Lars langt
farligere end nogen hund... Så hvad med at vi bare burede ham inde, så var
alle problemer løst.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-05-05 16:22

> Skal vi ikke sige det sådan, at med disse holdninger, så er Lars langt
> farligere end nogen hund... Så hvad med at vi bare burede ham inde, så var
> alle problemer løst.

Hvorfor er han farligere? Bider han?

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 13-05-05 12:05

> Hvorfor er han farligere? Bider han?

Hvem ved, og han kan nok ikke lokkes af en Bob's hundekiks

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 12-05-05 16:58

> Skal vi ikke sige det sådan, at med disse holdninger, så er Lars langt
> farligere end nogen hund... Så hvad med at vi bare burede ham inde, så var
> alle problemer løst.

Præcist hvordan?
Jeg render ikke og skambider alle og enhver til døde...

- Lars

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 13-05-05 12:42

> Præcist hvordan?
> Jeg render ikke og skambider alle og enhver til døde...
>
> - Lars

Er du nu også sikker på det. Dine ord udgør en fare for enhver hund.
Så lige nu, syntes jeg, at du er værre end den hund, som efter sigende bed.
Det endda til trods for, at ingen ved, om hunden rent faktisk bed.
Vi har kun ord fra en jævnaldrende pige, som hvis jeg ikke har misforstået
noget, faktisk intet så, andet end veninden gik hen for at klappe hunden.
Så i teorien, kunne hunden jo rent pr reflex, have prøvet på at gribe pigen.
Hvis jeg ikke har misforstået noget, så døde pigen af en indvendig
pulsåreblødning i halsen. Der er slet ikke ført noget bevis, for at det var
hunden, som forårsagede den. At pulsårer sprænges, er ikke så ualmindeligt.
Det er ualmindeligt, at det sker for en 11 årig pige, men ikke umuligt.
Falder hun så ind over hunden, prøver den, rent pr reflex enten at gribe
hende, eller på at komme væk. Så med det, vi umiddelbart ved, kunne pigen
jo rent faktisk, have været dødsens, inden hunden rørte hende. Ja jeg ved
godt, at det er hypotetisk, men absolut ikke mindre tænkeligt, end alt
andet. Så er det jo pludseligt hunden, som er offeret.

At hundens ejere, som jo altså var forældrene til den anden pige, blev dybt
berørt, og straks fik hunden aflivet... Jo jeg forstår da deres tankegang,
og at den omkomne piges forældre mere eller mindre er i coma, er der vel
heller ingen, som vil bebrejde dem. Men alle har brug for en fair sag.
Selv mordere, som myrder med fuldt overlæg, får ikke engang så hård en
straf, som hunden her fik. Ikke engang seriemordere.
Ja vi kan guddødemig ikke engang, få lov til at aflive vores dødssyge
familie medlemmer, selvom der intet håb er, fremtiden er for dem, kun værre
end nutiden, alligevel skal de pines, lige til det sidste.

Dermed mener jeg ikke, at vi skal indføre fængsel for hunde. Men lad i det
mindste være, med at aflive en god hund, til man rent faktisk ved, hvad der
skete.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 13-05-05 18:27

For mig at se, prøver du bare at finde på undskyldninger for at huden
bed. Det kan på ingen måde undskyldes...

- Lars

Fra : Is

Dato : 13-05-05 19:11

> For mig at se, prøver du bare at finde på undskyldninger for at huden
> bed. Det kan på ingen måde undskyldes...
---

finde på undskyldninger ??? det er vel ikke det det drejer sig om !! Men
årsagen til pigens død, og den er der ingen der kender ???

Efter hvad jeg har læst, så ville forældrene til den døde pige ikke lade
hende obducere.

Erik Isager

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 14-05-05 13:26

> [...]
> årsagen til pigens død, og den er der ingen der kender ???
>
> Efter hvad jeg har læst, så ville forældrene til den døde pige ikke lade

ok.... LAD MIG MARKERE dot, dot, dot... Dette er ikke en skide
konspirationsfilm. Hvis din barn døde, ville du så bryde dig om, det blev
skåret i?

Fra : Is

Dato : 14-05-05 16:59

> ok.... LAD MIG MARKERE dot, dot, dot... Dette er ikke en skide
> konspirationsfilm. Hvis din barn døde, ville du så bryde dig om, det blev
> skåret i?
---

Nu skal jeg ikke være hellig , men jeg tror jeg gene ville vide den
årsagen.

Erik Isager

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 15-05-05 08:21

> Nu skal jeg ikke være hellig , men jeg tror jeg gene ville vide den
> årsagen.
´
Jeg tror nok, de er rimelig sikker på, at det var hunden, som dræbte barnet.
Og det tror jeg vist også er den almene forståelse af sagen.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-05-05 19:49

"Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
> For mig at se, prøver du bare at finde på undskyldninger for at huden
> bed. Det kan på ingen måde undskyldes...
>
> - Lars

Jeg skal ikke finde på en undskyldning. Men vi skylder alt og alle, at
finde den rigtige forklaring. Hverken mere eller mindre.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 12-05-05 16:57

> Undskyld, men hvad er konsekvensen af det, du siger her? At de hunde, som er
> potentielt farlige (og hvilken hund er ikke det?),

Hører jeg dig sige at alle hunde er farlige?

skal holdes indespærret
> på en sådan måde, at det er umuligt at komme i nærheden?!?

Hvis de er farlige for _alle_ inkl. ejeren, bør de aflives.
I denne sag, er pigen jo fremmed for hunden, og det burde ikke have
været muligt for hende at komme hen til den.

- Lars

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 12-05-05 22:57

> Hører jeg dig sige at alle hunde er farlige?

Potentielt farlige, ja, hvis de ikke er af stof.

> Hvis de er farlige for _alle_ inkl. ejeren, bør de aflives.
> I denne sag, er pigen jo fremmed for hunden, og det burde ikke have
> været muligt for hende at komme hen til den.

Så selvom man binder sin hund i sin baghave, og en fremmed trænger ind til
hunden, er det hundeejeren, der er alene om ansvaret?!? Jeg ved ikke, om det
var tilfældet i denne sag, men argumenterer du for, at forældre ikke har
ansvar?

/Kim

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 13-05-05 18:25

> [...]
> var tilfældet i denne sag, men argumenterer du for, at forældre ikke har

Jamen, er hunden farlig for fremmede den ikke kender, bør det ikk være
muligt at nærme sig den alene.
Selvfølgelig har forældrene et ansvar for deres unger - men du kan ikke
klandre forældrene for at en hund _umotiveret_ bider deres barn.
Situationen er naturligvis en anden, hvis ungen mishandler hunden. I den
omtalte sag, ser jeg ingen indikation på at barnet mishandlede hunden.

- Lars

Fra : Is

Dato : 13-05-05 19:28

> Jamen, er hunden farlig for fremmede den ikke kender, bør det ikk være
> muligt at nærme sig den alene.
---

På min private grund burde andre ikke ha noget at gøre !

Hvis nu ikke det lige var en hund der var årsagen !

Jeg har en højt træ i min baghave. Hvis naboens børn kravler op i det, og
falder ned, og komme mere eller mindre tilskade. Er det så min skyld ??
Skulle træet være lukket forsvarligt inde ??

Erik Isager

Fra : jopa

Dato : 13-05-05 19:59

Is skriblede bla:

> På min private grund burde andre ikke ha noget at gøre !

Det er der intet der hedder.

Så må du hegne grunden forsvarligt ind hvis du vil undgå skyld.

Bider din hund post eller skraldemanden er det så deres egen skyld for de er
på din grund.
Den er ikke holdbar

Ejer af hunde er forpligtet til at holde dem forsvarligt, og bider de er det
ejerrens ansvar.

Personligt er min i løbegård når jeg ikke har tid til opsyn med den.
Stort set alle kan lave en sådan.
Dem der bor i lejlighed har ikke brug fpr den

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Is

Dato : 13-05-05 22:57

> [...]
det
> ejerrens ansvar.
>
> Personligt er min i løbegård når jeg ikke har tid til opsyn med den.

er den så låst ??

( ikke ment som en personlig anklage )

Jeg har en låge i indkørslen, på den er der montert en trykknap til et
ringeapperat - så ingen har noget at gøre inden for den låge ! ( før jeg
lukker dem ind )

Postkasse og skraldestativ står ved vejen.

Erik Isager

Fra : jopa

Dato : 14-05-05 06:56

Is skriblede bla:

> er den så låst ??

Nej den er ikke låst, men aflukket.
Det er en galvaniseret rigtig hundegård.

Tror ikke at nogen frivilligt går hen og åbner døren til en gøende
schæfer.
Personligt turde jeg ikke hvis jeg ikke kendte hunden

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 14-05-05 01:12

> Personligt er min i løbegård når jeg ikke har tid til opsyn med den.

En løbegård? Med ståltrådshegn omkring? Hvad nu hvis et barn stikker arm ind
og får hånden bidt af?

Er det udelukkende dit ansvar?

/Kim

Fra : jopa

Dato : 14-05-05 07:06

Hornbech - Nuuk skriblede bla:

> En løbegård? Med ståltrådshegn omkring? Hvad nu hvis et barn stikker
> arm ind og får hånden bidt af?

Jeg vil jo altid have et ansvar da det er mig der her anskaffet mig en hund,
og det er derfor bla man har en forsikring
da ting kan ske.

Nu er der ikke et barn der stikker hånden ind til min hund.
Findes ikke børn i miles omkreds da jeg bor på en gård med langt til
nærmeste nabo.

ps vi snakker dybest set om en hund der har dræbt et barn, eller?

Du vil vel ikke mene at jeg kan gardere mere end jeg har beskrevet i mine
indlæg.

pt er min kun 5,5 mdr så ingen stor fare endnu, men jeg har haft op til
flere velopdragne schæfere i min tid , og ingen af dem
har da forvoldt skade på "børn"
Jeg ville da ikke engang turde at lade børnebørnene lege alene med min hund.
Ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis der skulle ske noget.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 14-05-05 18:29

> Jeg vil jo altid have et ansvar da det er mig der her anskaffet mig en
> hund, og det er derfor bla man har en forsikring
> da ting kan ske.
>
> Nu er der ikke et barn der stikker hånden ind til min hund.

Spørgsmålet gik på om ikke også forældre har ansvar?
/K

Fra : Is

Dato : 14-05-05 17:10

--

Hvis nu en, i medens din hund tager sig en lur, sniger sig ind i
hundegården, måske uden at vide der er en hund ??

Erik Isager

Fra : jopa

Dato : 14-05-05 19:19

Is skriblede bla:
> --
>
> Hvis nu en, i medens din hund tager sig en lur, sniger sig ind i
> hundegården, måske uden at vide der er en hund ??

Ok så sætter jeg lås på for din skyld.

Jamen Erik for pokker tag nu at være alvorlig
Det er jo udslag af overnaturlig tænkning.

Du må da erkende at jeg har gjort hvad der er rimeligt for at holde børn
og
hund adskilt, modsat dem der bare lader hundene rende rundt lø uden opsyn
og at jeg erkender at der er en fare, det er derfor jeg forebygger

Måske kommer der en dag en lille pige ud til mig med frisk kød iblandet
sovepiller så hun kan åbne døren til hundegården og vente på at hunden
vågner og skambider hende.

Vi kan aldrig gardere os 100 % men gøre så meget som muligt Feks ikke
laden
børn lege med hundene uden opsyn, og ikke lade hunde rende rundt uden
opsyn
så når vi langt.

Det er trods alt ikke hvert år noget så uhyggeligt sker, hvis vi ikke
tager
Grønland med.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Is

Dato : 14-05-05 21:52

"jopa" <john@zora.invalid> skrev i en meddelelse
> Is skriblede bla:

> Ok så sætter jeg lås på for din skyld.
>
> Jamen Erik for pokker tag nu at være alvorlig
> Det er jo udslag af overnaturlig tænkning.
---

Ja, men det er åbenbart der vi er !!!

hmmm !!

Nej, jeg synes bare ikke nogen skal skyldes for noget de måske ikke er skyld
i .

Jeg tror ikke der kan sættes tal på, hvor mange hunde der har fundet sig i
at børn , ligger oven på dem, kravler hen over dem, "stjæler" hundes
legetøj, for slet ikke at snakke om alle de timer børn og hunde har hygget
sig med hinanden, leget med hinanden, kortsagt tilbragt sammen til fryd for
begge parter.

(Jeg mener der er synd for begge parter hvis det ophører ??)

Og så sker denne triste hændelse - og straks er næsten alle hunde, af det
halve danmark udråbt til "rovdyr der skal bures inde" . På grund af noget
som måske ikke er hundens skyld !!

Erik Isager

Fra : Henrik

Dato : 14-05-05 00:48

On Fri, 13 May 2005 17:24:57 +0000 (UTC), "Lars Rasmussen"
<evil_twin@telstra.com> wrote:

>men du kan ikke
>klandre forældrene for at en hund _umotiveret_ bider deres barn.

Måske var det ikke umotiveret?

>Situationen er naturligvis en anden, hvis ungen mishandler hunden. I den
>omtalte sag, ser jeg ingen indikation på at barnet mishandlede hunden.

Nok ikke mishandel, men der stod vist at hun klappede hunden - måske
tolkede hunden det som slag?

Mvh
Henrik

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 14-05-05 01:14

> Jamen, er hunden farlig for fremmede den ikke kender, bør det ikk være
> muligt at nærme sig den alene.

Undskyld mig, men hvilke hunde er ikke potentielt farlige? Findes der racer,
der ikke er avlet på ulve?

/Kim

Fra : jopa

Dato : 14-05-05 07:29

Hornbech - Nuuk skriblede bla:

> Undskyld mig, men hvilke hunde er ikke potentielt farlige? Findes der
> racer, der ikke er avlet på ulve?

De helt små racer er nok ikke potientielle farer når vi snakker
mishandling/drab på børn

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 14-05-05 18:35

> De helt små racer er nok ikke potientielle farer når vi snakker
> mishandling/drab på børn

Hvilken race kan ikke forvolde alvorlig skade på en 2-årrig?

Når min søn om et par år bliver to, vil jeg være mindst lige så opmærksom på
små hunde, da min erfaring er at jo større hunden er, jo mere alvorligt har
føreren taget sin opgave. (Generalisering - jeg ved det, men jeg mener der
er lidt om snakken.)

/Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 08:43

> Hvilken race kan ikke forvolde alvorlig skade på en 2-årrig?
>
> Når min søn om et par år bliver to,

så er ha da vist nul år nu

> [...]
har
> føreren taget sin opgave. (Generalisering - jeg ved det, men jeg mener der

Det lyder fornuftigt, mange ejere af store hunde går til hundetræning.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 17-05-05 19:43

> så er ha da vist nul år nu

Han er faktisk en måned og seks!

.... men ja :)

/K

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-05 07:57

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mus

Dato : 02-05-05 11:04

Renate Jacobsen <post@renate.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42752489$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Endnu ved man åbenbart ikke så meget om sagen.....
>
> Den stakkels pige og hendes familie...Jeg føler med dem!

Stakkels forældre. Det værste der kunne ske, er sket - at miste et barn.
Føler med dem.

LN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-05-05 10:59

"Renate Jacobsen" <post@renate.dk> wrote in message
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=251485
>
> Endnu ved man åbenbart ikke så meget om sagen.....
>
> Den stakkels pige og hendes familie...Jeg føler med dem!

Ditto.

Selv om vi selv har hund (flat) så lærer vores datter at hun skal spørge før
hun snakker med hunden, og det gør hun, selv om hun kun er 3 år.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-05-05 18:55

Det der skete med den Briard kunne også være sket for mig. Alt for
mange børn mangler den helt grundlæggende viden om hvad man kan og
ikke kan med dyr - ikke kun hunde. Det er ikke så længe siden at der
skete en ulykke med en hest hvor nogle børn møvede sig ind på
hestens territorium.
Min yngste hund er "signalfølsom", og reagerer altså mere end normalt
på truende signaler. Jeg har oplevet den kolde sved springe frem når
en flok børn kommer stormende hen og stimler tæt sammen om ham, med
fremstrakte hænder, håndfladen nedad lige over øjnene. Af de tre
dagplejemødre eller pædagoger der skulle holde øje med børnene var
de to i snak med hinanden, og den tredie i snak med mobillos.
Forældre siger som regel heller ikke noget når deres børn stormer
hen til en hund der står bundet uden for en forretning, trænger
hunden op og vil klappe den over øjnene. Hunden reagerer angst, og kan
ikke flygte. Prøv så lige at sige til de forældre at dét ikke er
smart. Nej, det skal man så sandelig ikke blande sig i.

Det er en selvfølge at børn der løber direkte ud på en vej
risikerer at blive kørt ned. Lidt hårdt kan man sige at de børn der
ikke får dét lært, aldrig får det lært. Man sender forøvrigt ikke
den bil der kører barnet ned til skrotning af den grund.
Dyr har grænser, og det er ikke kun hunde der kan blive farlige når
grænserne overskrides. Det kan også heste, kreaturer, katte og
papegøjer. Med mere.
Ved siden af to ligninger med to ubekendte, at sætte kommaer rigtigt
og den slags var det måske ikek så dårligt at børn lærte noget om
hvad man skal lade være med over for dyr.
Ingen voksen kan holde et barn under 100 % opsyn, og ingen dyreholder
kan garantere at et påtrængende barn ikke trænger sig på hans dyr
(medmindre dyret konstant er låst inde i et kælderrum - dette er
ingen anbefaling). Børnene skal selv vide hvad de ikke må. Det er
ikke kun biler der er farlige.

Hilsen Kim

Fra : Ami Prange

Dato : 04-05-05 10:00

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Har skåret det meste af dit indlæg væk .. men det kun af praktiske årsager
... dit indlæg er rigtig godt og sagligt og helt i overensstemmelse med mit
syn ..
Hejhils fra Ami

Fra : Ami Prange

Dato : 04-05-05 08:45

> Endnu ved man åbenbart ikke så meget om sagen.....
>
> Den stakkels pige og hendes familie...Jeg føler med dem!
>
> --
> Mvh. Renate
Ja dem føler man med men mine tanker går også til familien der ejede hunden
som altså var kendt for at være en venlig og god hund .. frygteligt at miste
sin hund under sådanne omstændigheder .. de tog det rigtige valg .. men hvor
jeg dog også føler med dem .. der jo måske har måtte tage konsekvenserne af
at andre forældre måske havde undladt at lære deres datter at omgås hunde og
lært hende at man aldrig går til en fremmed hund ..

altså min sympati og medfølelse er hos begge parter i sagen
hejhils fra Ami

Fra : ena

Dato : 04-05-05 16:23

Frygtelig sag, utroligt at man ikke før har bemærket aggresion eller lign.
fra hunden.

Jeg blev faktisk helt dårlig da jeg tænkte på at alle mine hunde (har haft 4
newfer og har nu 1 Sct.Bernhard) altid løber rundt i vores have og leger med
vejens unger - kan noget sådant måske ske?
Jeg har altid "et halvt øje" på dem når det er nye børn - men vores egne på
4 og 9 holder jeg ikke altid øje med når de er ude i haven sammen med
hunden, jeg ved dog at de har et fint forhold til hinanden (hunden og
børnene) og begge børn er med til hundetræning mv. og er opvokset med
hunde - ved hvad de må og ikke må.....men kan det ske?
Som hundeejer har man i hvert fald et ansvar for at lære både børn og hunde
at omgås hinanden - hvis hunden udviser agresioner mod børn ville jeg ikke
være i tvivl - hunden røg børnene blev - men jeg vil gøre alt for at både
hund og børn har lært at omgås hinanden og vil måske holde endnu mere øje
end før.

Grim sag

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-05-05 17:05

"ena" <ekk@nomail.com> writes:

> Jeg blev faktisk helt dårlig da jeg tænkte på at alle mine hunde (har haft 4
> newfer og har nu 1 Sct.Bernhard) altid løber rundt i vores have og leger med
> vejens unger - kan noget sådant måske ske?

Jeg kiggede også lige ned på vores newf. Hun kan jo vælte alle, selv
en fuldvoksen mand.

Men jeg kan høre på snakken rundt om i boligforeningen, at forældrene
er blevet mere opmærksom på at deres børn ikke går hen til hunde. Og
det er jo dejligt. At der så skulle en ulykke til, er tragisk.

Heldigvis kommer der mange børn og spørger om de må klappe hunden. Det
er dejligt at de har lært at spørge pænt først og det er rart at de er
interesseret i hunde og ikke er bange for selv en stor newf.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-05-05 10:22

> [...]
> konsekvenserne af at andre forældre måske havde undladt at lære deres
> datter at omgås hunde og lært hende at man aldrig går til en fremmed hund

Altså... Hvis man skal passe på hunde, når de bliver luftet i fuld
offentlighed. Så vil jeg fandeme også have min tiger. Den kan mennesker da
også bare lade være med at klappe.

Fra : jopa

Dato : 05-05-05 11:00

Søren Kjeldsen skriblede bla:

> Altså... Hvis man skal passe på hunde, når de bliver luftet i fuld
> offentlighed. Så vil jeg fandeme også have min tiger. Den kan
> mennesker da også bare lade være med at klappe.

Giver dig ret.
Jeg syntes også det er en noget bagvendt påstand at forældrene har undladt
at lære pigen at omgåes hunde, derfor har de måske måttet tage
konsekvensen
som er et mistet barn. Hmmm

Hvis en hund bider et lille barn må fejlen findes hos hunden/ejeren, og
mors
lille vovse kan altså under forskellige uheldige sammentræf af den ene
eller
den anden grund vise sig som det rovdyr den stammer fra.
Det er et spørgsmål om at have tilstrækkeligt opsyn med sin hund, og ikke
for eksempel lade den alene med børn, hvis vi snakker hund af en størrelse
der kan forrette livsfarlig skade på børn.

Er jeg ikke tilstede er min hund i hundegård
blot min ringe mening

--

Mvh.John

Fra : Jørgen

Dato : 05-05-05 12:12

Hmmm Hmmm
hvad hvis en barn leger på motorvejen, skal forældre ikke også lære
deres børn , at det gør man ikke,

Hvad med at kedlen er varm, osv osv
Her er der tale om en hund der er budet på privat grund (derfor skal den
da ikke bide)

Jørgen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-05-05 18:23

"Jørgen" <js2@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> børn , at det gør man ikke,
>
> Hvad med at kedlen er varm, osv osv
> Her er der tale om en hund der er budet på privat grund (derfor skal den

Jo, men hvis man siger at det er forældrene, som skal lære deres barn ikke
at klappe fremmede hunde, så kan man da ligeså godt have tiger, løver og
elefant til at stå i snor i zoologisk have, hvor der så blot er et skilt,
hvor der står man ikke må klappe dyrene.
Hvis man betragter hunde, som så farlige væsener, at man skal lære børn i
skolen, hvordan man omgås dem. Så er den eneste forskel på hunde og dyrene i
zoologisk have, at man selv kan bestemme om man vil se dyrene i zoologisk
have, hvorimod man render ind i hunde overalt.
Men hunde er forhåbentlig generelt ikke så aggressive og vilde, så derfor
kan noget af ansvaret også lægges på ejerne af hunden. Racen er jo trods alt
en hyrdehund, af hvad jeg ved af.

Fra : Jørgen

Dato : 06-05-05 07:51

> [...]
> elefant til at stå i snor i zoologisk have, hvor der så blot er et skilt,
> hvor der står man ikke må klappe dyrene.

Man lærer vel også børnene, at man ikke kører med fremmede, ikke lukker
fremmede ind osv. (skorstensfejeren fra Aalborg)

Så hvorfor ikke lære børnene, at man ikke kommer til en hund, uden
ejeren er tilstede.
Det er selvfølgelig et kæmpe og uoverskuelig arbejde arbejde, men alligevel

Jørgen

NB: slut herfra

Fra : Is

Dato : 05-05-05 16:29

> [...]
> for eksempel lade den alene med børn, hvis vi snakker hund af en størrelse
> der kan forrette livsfarlig skade på børn.

Er der ikke snart kommet så mange udtalelser i denne sag, at man må sige at
det er et uheldigt sammentræf at tilfældigheder, der har ført den meget
triste historie.

Hunden var børnevenlig og kendte pigen.
Erik Isager

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 08-05-05 19:04

> Altså... Hvis man skal passe på hunde, når de bliver luftet i fuld
> offentlighed. Så vil jeg fandeme også have min tiger. Den kan mennesker da
> også bare lade være med at klappe.

Touché (eller hvad det hedder?) - lige mine ord, det kan på _ingen_ måde
være pigens forældres skyld...

- Lars

Fra : jopa

Dato : 08-05-05 19:39

Lars Rasmussen skriblede bla:

> Touché (eller hvad det hedder?) - lige mine ord, det kan på _ingen_
> måde være pigens forældres skyld...

Hørt
Problemet som jeg ser det er at mange indlæg i denne gruppe oser af kvindlig
pussenusse over for deres hunde.
De betragter nærmest deres hunde som små børn og dermed menneskeligører dem.

De glemmer at hundenes oprindelse og kender ikke til deres medfødte
instinkter.

<hørt> Mine 3 hunde lejer da jævnligt med gadens børn. </hørt>
Uha hvad sker der når et barn falder og de 3 hunde tilsammen glemmer at de
skal være pussenuttede små hundebasser.
Jeg kan forestille mig den sittuation desværre.
Så lad være med at lade jeres hunde lege med vejens børn uden behørrig
opsigt.
Det kan gå grueligt galt.
Jeg har set det ske med en voksen hvor begge hunde pludselig misforstod
situationen

--

Mvh.John

Fra : Is

Dato : 08-05-05 21:22

> [...]
> opsigt.
> Det kan gå grueligt galt.
> Jeg har set det ske med en voksen hvor begge hunde pludselig misforstod
---

Uhh ja hunde er nogle meget farlige dyr, mon ikke de skulle i bur, og så
for eftertiden holde hunde og mennesker helt adskilt ! så det samme ikke
sker en gang til ??

Erik Isager

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-05-05 22:04

> Uhh ja hunde er nogle meget farlige dyr, mon ikke de skulle i bur, og så
> for eftertiden holde hunde og mennesker helt adskilt ! så det samme ikke
> sker en gang til ??

Ja... Hunde KAN være meget farlige dyr. Det er der ingen, som benægter. Det
kommer an på race og opdragelse.
(ironien blev opfattet)

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 11-05-05 15:04

> Uhh ja hunde er nogle meget farlige dyr, mon ikke de skulle i bur, og så
> for eftertiden holde hunde og mennesker helt adskilt ! så det samme ikke
> sker en gang til ??

Gerne for min skyld - der burde være hundegift på hylden, ved siden af
rottegiften...

- Lars

Fra : Is

Dato : 14-05-05 22:21

> Gerne for min skyld - der burde være hundegift på hylden, ved siden af
> rottegiften...
---

Nu kan du da heldigvis ikke sådan lige gå ind i en hver butik og købe
rottegift ??

Erik Isager

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 15-05-05 20:25

> Nu kan du da heldigvis ikke sådan lige gå ind i en hver butik og købe
> rottegift ??

Nej - men jeg var nødt til at svare dig nogenlunde i samme dur som du selv
skrev til mig

- Lars

Fra : dk_gryf

Dato : 10-05-05 22:40

Ja, det er en frygtelig hændelse som ikke burde være sket.
Jeg vil ikke begynde, at lægge skylden på hverken racen(hunden) eller ejeren
for jeg kender ikke hverken den pågældende hund eller ejeren, men med
baggrund i, at jeg tidligere i mange år har arbejdet/trænet hundredevis af
hunde i DKK regi og i nogle år haft kennel/hundepension og derfor kender
racen Briard som en meget glad, legesyg og særdeles børnevenlig hund.
Mange teorier om hvad der er sket kan sættes op, men hvad min eget teori
angår så tror jeg at hunden kunne være momentvis sindssyg hvilket jeg har
oplevet 2 gange for en del år siden.
Begge hunde var af samme race (ikke Briard) - for ikke at hænge racen ud,
undlader jeg at nævne den her - og de mest dejlige hunde man kunne tænke sig
og min dengang 4 årige datter (det var min fars hund) legede altid med den
når vi var på besøg og de havde det pragtfuld sammen, men 2 gange i dens 10
måneders gamle liv gik det galt og bed min far i hånden uden at der var
nogensomhelst grund eller anledning til det.
Den blev undersøgt og det viste sig, at den var momentvis sindssyg og kunne
ikke selv gøre for, at det handlede som den gjorde og hver gang det skete
var den arme hund bundulykkelig for den vidste godt at det var galt hvad den
havde gjort!!.
Lad være med, at fordømme hunden og slet ikke racen, barnet eller dens ejer
hvis i ikke har indgående kendskab til parterne eller hændelsesforløbet, for
ingen af dem behøver at have gjort noget forkert!!!!
Mvh
MFJ

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 11-05-05 11:13

> ... så tror jeg at hunden kunne være momentvis sindssyg

Det er en lægmandsterm, ikke? Hvad siger dyrlægerne/nerologerne til sådan en
dom?

/Kim