forespørgsel?
Fra : Simon

Dato : 01-05-05 17:51

Hej

Nogen, der kender noget til det her sted? Altså ud over alle de dyr de
"dresserer" til reklamer o.l.?

http://www.amazing-animals.dk/

Kan huske, at jeg har set et indslag derfra på tv....

Men en online dyrehandel.... altså med salg af hundehvalpe importeret fra
hele verden.... af racerne amstaff, dogo argentina og presa canario? Måske
fordommene løber af med mig, men for pokker, altså!

-Trine

Fra : fam. Ager

Dato : 01-05-05 18:14

"Simon" <sneevang@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele verden.... af racerne amstaff, dogo argentina og presa canario? Måske
> fordommene løber af med mig, men for pokker, altså!

kender det ikke, andet end man har hørt navnet...
men mine alarmklokker ringer da bestemt også!! så jeg synes da ikke at det
er dine fordomme der løber nogen steder... fint at du deler sådan nogle
"opdagelser". udbredelse af sådanne ting kan måske forebygge.

mvh. marie

Fra : Simon

Dato : 01-05-05 18:28

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> er dine fordomme der løber nogen steder... fint at du deler sådan nogle
> "opdagelser". udbredelse af sådanne ting kan måske forebygge.

Det er skræmmende, hvad man kan finde, hvis man går DBA igennem.... her er
f.eks. et par fantastiske hvalpe, en "hundeformidler" udbyder til salg... af
egen avl, vel at mærke...
http://www.helpadog.webbyen.dk/ Sharpei/amstaff blandinger... jamen hvorfor?

-Trine

Fra : Simon

Dato : 01-05-05 18:59

> [...]
> f.eks. et par fantastiske hvalpe, en "hundeformidler" udbyder til salg...

Eller denne annonce under "Købes"...

"heeey...

har du en billig fransk bulldog som du skal af me, må du meget gerne
kontakte mig.. o gerne hurtigt.. da det er en gave, sååh..

håber nogen skriver heeh

Trisse"

Skræmmende!

-Trine

Fra : fam. Ager

Dato : 01-05-05 19:09

> [...]
>
> har du en billig fransk bulldog som du skal af me, må du meget gerne
> kontakte mig.. o gerne hurtigt.. da det er en gave, sååh..

jeg går gerne uden om dba... det gør mig så ondt, og jeg bliver så harm.
jeg kunne også godt bruge en fransk bulldog, en skøn lille kommode...! men
jeg kunne da aldrig drømme om, at købe den på sådanne vilkår, og slet ikke
når man ved hvor vigtigt det er for racens sundhed, at de kommer fra et
sundt opdræt.
fatter ikke at folk kan have så lemfældigt forhold til levende væsner.

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 01-05-05 19:17

fam. Ager skriblede bla:
> jeg går gerne uden om dba...

Så da en hund til salg på qxl auktion den anden dag.
Forrygende. Hvad mon der foregår i folks hoveder

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-05-05 17:20

fam. Ager wrote:
> jeg går gerne uden om dba...

Hmm, begge mine hunde har jeg da fundet via DBA,
og dem er jeg da ganske godt tilfreds med

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-05 18:56

On Sun, 1 May 2005 18:50:32 +0200, "Simon" <sneevang@c.dk> wrote:>Hej
>Nogen, der kender noget til det her sted? Altså ud over alle de dyr de
>"dresserer" til reklamer o.l.?
>http://www.amazing-animals.dk/

Tja jeg tænker nu mere på om de selv har klippet ørene af de hvalpe
der er til salg ? eller om de har dækket sig ind med at hvalpene er
fra polen og at det dermed ikke er deres skyld at hvalpene har fået
klippet ørene af ?

en blanding af grådighed og dyrplageri er hvad det er, og det skulle
ikke forstyre min nattesøvn et eneste sekund, hvis de mennesker fik
klippet deres ører af, med en sløv pladesaks, på en offentlig plads i
morgen.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-05 20:03

>Hej
>Nogen, der kender noget til det her sted? Altså ud over alle de dyr de
>"dresserer" til reklamer o.l.?
>http://www.amazing-animals.dk/

Spørgsmålet er nu om denne NG overhovedeter noget værd ? hvis i bare
aksepterer at der findes hjemmesider der sælger ørekuperede hunde, så
er dette forum intet værd ! med mindre at folk herinde aksepterer
dyrplageri ? i burde alle sende protestmails afsted til disse
dyrplagere, det har jeg gjordt !! og jeg har tænkt mig at følge op på
det, hvis de ikke fjerner billederne af de ørekuperede hvalpe fra
deres side inden et par dage, det er bare et såørgsmål om at skrive
til de firmaer der har brugt dem som reklamefirma, måske får jeg intet
ud af det, men jeg prøver da i det mindste.

så i stedet for at tænke "skræmmende" eller hvad foregår der mon i
folks hoveder" så gør dog noget, det ændrer intet at i udtrykker jeres
harme her, send mail eller ring til dem, gør dog noget, hundene er
ikke selv kloge nok til at protestere, det er i !! spørgsmålet er så
bare om i er modige nok ?

aksepterer i dyrplageri ? hvis i ikke aksepterer det, så gørt dog
noget !?

jeg er selv meget forarget over denne side ! en ting er at de kan
finde på at kalde en Dogo Argentino for en Dogo Argentina !!?? hvilke
andre fejl har de så ikke lavet, som jeg ikke har opdaget ?

skriv jeres protest direkte til dem, istedet for at udtrykke det
herinde ! husk på at det er hundehvalpe og voksne hunde de tjener
penge på, det er det som det drejer sig om og ikke hvad jeg har
skrevet.

Fra : jopa

Dato : 01-05-05 20:31

Punish the deed, not the breed. skriblede bla:

> aksepterer i dyrplageri ? hvis i ikke aksepterer det, så gørt dog
> noget !?

Hvorfra ved du om der har foregået dyreplageri.
Har du set dem selv klippe ørene.

Slap af og undersøg tingene før du fremkommer med sådanne beskyldninger der
itv er grundløse.

--

Mvh.John

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-05 20:51

On Sun, 1 May 2005 21:31:04 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Punish the deed, not the breed. skriblede bla:

>Hvorfra ved du om der har foregået dyreplageri.
>Har du set dem selv klippe ørene.

er vi enige om at det er dyrplageri, ligemeget om det er foregået i
Polen eller Danmark ? ? ok det er vi helt sikkert enige om ikke !
derfor kan vi konkludere at hvis de selv har klippet ørene af
hundehvalpene er de nogle svin, hvis de har købt hvalpene og vidst at
dem de købte dem af har klippet ørene af hvalpene vidste de også at de
var nogle svin ikke ? ligemeget hvad er man et svin hvis man støtter
den slags ikke ?

har du set hunde få klippet ørene af ??? har du set ørekuperede hunde
få trukket stingene ud ???

>Slap af og undersøg tingene før du fremkommer med sådanne beskyldninger der
>itv er grundløse.

før du beder mig om at slappe af, spørger jeg dig om du har set hunde
få klippet ørene af ??? og jeg spørger også om du har set hunde få
fjernet stingene fra ørekuperingen ? håber at vi er enige om at
ligemeget hvem der har klippet i hundenes ører er det dyrplageri ? og
den som sælger ørekuperede hvalpe støtter dyrplageri !?

Fra : jopa

Dato : 01-05-05 21:06

Punish the deed, not the breed. skriblede bla:

> før du beder mig om at slappe af, spørger jeg dig om du har set hunde
> få klippet ørene af ???

Nej men jeg ved at tusindvis af grise hver dag får klippet halerne af og
hevet tænderne ud uden bedøvelse, så start en hets der også.

> håber at vi er enige om at
> ligemeget hvem der har klippet i hundenes ører er det dyrplageri ?

Nej det er vi ikke ubetinget enige i. Det kommer an på hvorledes det
gøres.
Med bedøvelse er det ikke dyrplageri.

Du kan da ikke forlange af os at vi skal starte en hets mod en dyrehandler
fordi de sælger kuperede hunde.

Masser af mennesker tager til Tyskland og køber deres hale/ørekuperede
hund
der.
Skal vi svine dem til når vi møder dem ?

Som sagt så tag fat på landbruget hvor der laves dyremishandling dagligt.

--

Mvh.John

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-05 21:30

On Sun, 1 May 2005 22:06:23 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Punish the deed, not the breed. skriblede bla:

>Nej

så udtal dig igen når du har set det, og hvis du stadig forsvarer det,
så er du ikke en hundeelsker ! og hvis du mener at det er ok så vil
jeg ikke tage dig seriøst ! jeg er sådan set ligegeglad om det bliver
gjordt på grise, det er stadig unødvendigt og samtidigt dyrplageri på
hunde.

men jeg ved at tusindvis af grise hver dag får klippet halerne af og
>hevet tænderne ud uden bedøvelse, så start en hets der også.

Er det ok hvis Peter stjæler i Brugsen, fordi Ole også stjæler i
Brugsen ?

>Nej det er vi ikke ubetinget enige i. Det kommer an på hvorledes det
>gøres.
>Med bedøvelse er det ikke dyrplageri.

ok det er din mening hvor har du den fra ?? er det så fuæld narkose ??
skal hunden/hvalpen så i bedøvelse når den skal have fjernet stingene
igen ? eller skal den i fuld narkose ? håber meget du vil svare på
hvorfor kuperingen overhovedet skal ske ??

>Du kan da ikke forlange af os at vi skal starte en hets mod en dyrehandler
>fordi de sælger kuperede hunde.

jo det er noget svineri som ikke kan forsvares ! så det forlanger jeg
af alle hundeelskere ! hvad er du ?

>Masser af mennesker tager til Tyskland og køber deres hale/ørekuperede
>hund
>der.
>Skal vi svine dem til når vi møder dem ?

du skal da absolut ikke aksepterer dem, jeg snakker ikke til eller med
dem, det kan jeg godt love dig, det er folk der kun tænker med deres
pengepung og ikke på hundene helbred ! fuck de svin der kun tænker på
at spare penge ! de vil hellere købe østhunde billigt, for uha det er
jo dyrt at købe hunde med anderkendte stamtavler, eller bare hunde der
er købt og avlet herhjemme i Danmark

>Som sagt så tag fat på landbruget hvor der laves dyremishandling dagligt.

og som sagt fordi ole stjæler i irma er det ikke i orden at peter
stjæler i brugsen osv osv osv jeg kan ikke løse alverdens problemer
men pege på et par af dem, du skal ikke retfærdiggøre dem jeg peger på
ved at pege på andre .

Fra : jopa

Dato : 01-05-05 21:48

Punish the deed, not the breed. skriblede bla:
> ok det er din mening hvor har du den fra ?? er det så fuæld narkose ??
ja da

> skal hunden/hvalpen så i bedøvelse når den skal have fjernet stingene
> igen ?

Nej det gør ikke ondt at få fjernet sting

> jo det er noget svineri som ikke kan forsvares ! så det forlanger jeg
> af alle hundeelskere ! hvad er du ?

Så er jeg ikke hundeelsker kun hundeholder.
Må jeg så ikke have min hund.

> og som sagt fordi ole stjæler i irma er det ikke i orden at peter
> stjæler i brugsen osv osv osv jeg kan ikke løse alverdens problemer
Næ det kan jeg jo heller ikke men da jeg syntes problemet er større i
landbruget så foreslog jeg dig at starte der.

> men pege på et par af dem, du skal ikke retfærdiggøre dem jeg peger på
> ved at pege på andre .

Øhm men du spiser da stadig svinekød fra dyremishandlede små grisebasser.
Kan du forestille dig hvor ondt det gør at få skåret klodserne af uden
bedøvelse ?

Moral er fint dobbeltmoral knapt så fint.

ps jeg har ikke en kuperet hund og ville heller ikke have en men derfra og
så at sige ubetinget at det er dyreplageri er vi ikke enige, så nok om det
nu kender du min mening så start du dit alenefelttog mod hundehandleren.

--

Mvh.John

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-05 22:04

On Sun, 1 May 2005 22:47:39 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Punish the deed, not the breed. skriblede bla:
>ja da

det gør man ikke med nyfødte hvalpe ! de skal have en hvis alder inden
man opererer i dem, du aner ikke hvad du snakker om !

>Nej det gør ikke ondt at få fjernet sting

du er jo for dum, og du burde erkende din egen dumhed det gør du
sikkert aldrig da din stolthed sikkert vejer højest, du udtaler dig om
smerte hos hundehvalpe, og jeg lover dig at du tager fejl det gør
meget ondt på en hundehvalp at få fjernet sting fra ørekupering !!!
sørgeligt at du andser din stolthed højere end sandheden om disse
forsvarsløse væsner.

>Så er jeg ikke hundeelsker kun hundeholder.
>Må jeg så ikke have min hund.

jo desværre

som sagt så lad være med at flygte fra problemets kerne, forhold dig
til de svin der klipper ørene af hundehvalpe, i stedet for at fokusere
over på grise eller andre dyrevelfærdsproblemer.

der er ingen grund til at snakke om noget som helst hvis den man
snakker med fokuserer på noget helt andet

Fra : jopa

Dato : 01-05-05 22:13

Punish the deed, not the breed. skriblede bla:

> du er jo for dum, og du burde erkende din egen dumhed

Ok er vi på det plan så tror da pokker ingen herinde tilsyneladende kan tage
dig seriøst

slut herfra
--

Mvh.John

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-05 22:28

On Sun, 1 May 2005 23:12:47 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Punish the deed, not the breed. skriblede bla:

>Ok er vi på det plan så tror da pokker ingen herinde tilsyneladende kan tage
>dig seriøst
>
>slut herfra

slut du bare, hvis hundene kunne læse ville det fryde dem, at sådan en
nar af et menneske som dig holdt op med at skrive herinde !

Fra : Lotte - 4200

Dato : 02-05-05 00:16

"jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote in message
> Punish the deed, not the breed. skriblede bla:

> Ok er vi på det plan så tror da pokker ingen herinde tilsyneladende kan
> tage dig seriøst

Jeg er 100% af samme mening som Punish. Jeg mener også, at alle former for
kupering er direkte dyrplageri og iøvrigt også totalt unødvendigt og yderst
skamferende.

Mvh. Lise-Lotte

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-05-05 21:49

Punish the deed, not the breed. <skriv@ikke_til_denne_mail.com> wrote:

> fuck de svin der kun tænker på
> at spare penge ! de vil hellere købe østhunde billigt, for uha det er
> jo dyrt at købe hunde med anderkendte stamtavler, eller bare hunde der
> er købt og avlet herhjemme i Danmark

Prinicipielt har du ret, men det er altid farligt at skære folk (og
hunde) over én kam. Der er masser af seriøse og ansvarlige opdrættere i
f.eks. Polen, med anerkendte stamtavler ...

.... inden du råber alt for meget op ...

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : jopa

Dato : 01-05-05 22:08

Punish the deed, not the breed. skriblede bla:

> så udtal dig igen når du har set det, og hvis du stadig forsvarer det,
> så er du ikke en hundeelsker !

Glemte lige:
Mener da ikke jeg har forsvaret det blot sagt at jeg ikke ubetinget mener
det er dyrplageri alt efter hvorledes det gøres.
Etik er noget andet og personligt syntes jeg ikke det burde være
nødvendigt.
Nogle mener det er dyreplageri at netop deres hunderace ikke må blive
halekuperet, og sådan kunne man blive ved.

Dyreplageri er det når der bliver skåret i hunde? også når en stor del af
den ene eller anden grund kastrerer deres hanhunde ?
Der bliver der vel også fjernet noget væsentligt for ikke at tale om
psykisk
forandring.

ps det er ikke mig der har tilskåret ørene på min hund men det ser da pænt
ud ik!
http://www.john.jp-web.dk/?show=oversigt&opskrift_id=31

--

Mvh.John

Fra : Pwh

Dato : 02-05-05 17:26

Punish the deed, not the breed. wrote:
> jeg er selv meget forarget over denne side ! en ting er at de kan
> finde på at kalde en Dogo Argentino for en Dogo Argentina !!??

Jeg overvejede eller at købe sådan en fra dem så Tyson kunne
få taget hævn over den race

/Jens

Fra : Lotte - 4200

Dato : 02-05-05 00:13

"Simon" <sneevang@c.dk> wrote in message

> [...]
> hele verden.... af racerne amstaff, dogo argentina og presa canario? Måske
> fordommene løber af med mig, men for pokker, altså!

Kan ikke lade være med at tænke på et indslag om hunde, jeg så tidligere i
dag:
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=charlize-theron-pupply-mill&Player=wm&speed=_med

Er IKKE for sarte nerver!!

Jeg siger ikke, at hvalpe fra amazing-animals.dk kommer fra sådan et sted,
men sætter et stort spørgsmålstegn ved seriøsiteten og hundeinteressen ved
onlinehandel/import af hundehvalpe/hele kuld.

Mvh. Lise-Lotte