Hundehobbyer?
Fra : Simon

Dato : 28-04-05 16:38

Hej alle

Hvad er din hunds "hobby" - dvs. hvad laver du med din hund og hvorfor?

Starter med mine egne:

Robin, parson russell terrier på knap 5 år:
Pensioneret lydighedshund - har været oppe i DKK's klasse 3 et par gange. Nu
sofavarmer og trickhund. Derudover går han en del spor af alle slags - er
ikke særlig konsekvent med træningen, da det kun er for aktiveringens
skyld... så vi går både kaninslæb og fodspor i en god blanding, og det
virker Han bliver træt.

Kimmi, border collie på 1,5 år:
Kimmi har mange hobbies Svømning er en af dem - den dyrker hun ved
enhver given lejlighed... Derudover træner jeg DKK's lydighedsprogram med
hende et par gange om ugen. Kæresten træner agility med hende og overvejer
at starte på redningshundeuddannelsen snart. Derudover er hun altid med, når
jeg selv underviser. Resten af tiden sidder hun på skødet.....

-Trine

Fra : Anti Buhund

Dato : 29-04-05 09:19

Simon wrote:
> Hej alle
>
> Hvad er din hunds "hobby" - dvs. hvad laver du med din hund og
hvorfor?

> -Trine

Hej

Vi har en Norsk Buhund, Anti, på 10 måneder.
Hvis du spørger hende selv, så er hobbyerne at jage katte, grave
efter muldvarper/mus og gø af fårene.

Jeg arbejder på at gøre lydighed (både DKK og DcH) til en fælles
hobby. Vi har lige været igennem en "Teenager" periode, hvor det har
været helt håbløst, men nu går det fremad igen.

Derudover prøver jeg at få så meget styr på hende, at hun kan
hjælpe med fårene uden at jage dem ud over markerne. I starten var
hun så tændt på at hyrde, at hun slet ikke ænsede, at jeg var der.
Nu er hun begyndt at reagere på det jeg siger, så der er håb.

Endelig så vil jeg gerne træne agility med hende, så vi træner lidt
tunnel, pose og balance. Resten af forhindringerne må vente til hun er
fuldt udvokset og HD-fotograferet.

Susanne Pedersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-05 10:17

"Simon" <sneevang@c.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Hvad er din hunds "hobby" - dvs. hvad laver du med din hund og hvorfor?

Trille, 6 års flat.

Markprøvetræning i DRK.

Udstilling og skuer.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Carina

Dato : 29-04-05 10:51

Merlin, laver PH arbejde, lydighed, tricks og freestyle. Desuden er han
"mor" til vores norske skovkat som han pusser og plejer i alle ender og
kanter, derud over bruger jeg ham som trækhund når jeg står på inliners.

Bubalu er lige startet på PH arbejdet, derud over hyrder vi sammen, hvilket
absolut er noget han er ret glad for Desuden bliver han udstillet med
jævne mellemrum.

Sunny, er mest familiehund i øjeblikket, ellers træner han også PH arbejde,
og er trækhund for mig på de længere ture ud i det blå, på inliners. Jeg har
også en agilitybane stående, som vi har glæde af en gang imellem.

Shorty: (katten) største hundehobby er at drille hundene, ligge sig på lur
efter dem, farer ud i siden på dem og er væk igen på et splitsekund - at
hundene ikke reagere på det kan godt irritere hende lidt, nogen gange
stiller hun sig på bagbenene og bruger hundenes hoved som boksebold med
poterne, men jeg har aldrig set klørene ude på hende, ellers er hun ret glad
for den vaskeservice som de tilbyder, når hun kommer ind af døren - første
kat i verdenen som ikke har lært at vaske sig selv ordentligt....

Mvh Carina
www.aussies.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 12:55

Hejsa!

Vores dejlige lab ønsker sig også et par katte at gøre rent .. mine kaniner
har endnu ikke helt (alle sammen) affundet sig med at hun MEGET gerne vil
agere vaskehal for dem. Og hun er også støvsuger - dels når fuglene taber
mejsekugler (har fundet en del grønne høm-høm'er) dels når kaninerne vælter
madskålen og når ungerne 'taber' grøntsager på gulvet Meget
labrador-agtig! Også skraldespand til æbleskrog og gulerods-skræller.

Derud over går hun til lydighed (DGI) og passer på vores lille dreng på 7
mdr. Vores store pige på 4 år har også en god del af hendes tid med leg og
vild løb frem og tilbage (i haven/på marken/ hvor som helst).

Hun kan også lide at kigge på fuglene i haven - kan ikke forstå de bliver
væk når hun kommer for tæt på .... Det samme med naboernes katte!

Hilsen Pernille og Frida : www.dogster.com/?40934

Fra : fam. Ager

Dato : 29-04-05 19:23

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> glad for den vaskeservice som de tilbyder, når hun kommer ind af døren -
> første kat i verdenen som ikke har lært at vaske sig selv ordentligt....

GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG! lyder præcis som anton, vores ene ragdoll
kat... som udover at udøve terror er en genial hovedpude og krammedyr for
hundene...
herligt når det er på den måde!

mvh. marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 29-04-05 18:58

Simon wrote:
> Hej alle
>
> Hvad er din hunds "hobby" - dvs. hvad laver du med din hund og
hvorfor?

Mine hunde har deres hjemmelavede agilitybane. De autoriserede AG baner
er lidt for langt væk.

Her i haven drøner de rundt i en labyrint, eller springer, og leger
flyball.
Jeg skal lige finde et par gode flyballbilleder ved lejlighed.

Alt det her kan vi få en masse tid til at gå med.

Se et par billeder her:

http://musikmuseum.dk/laby/

Hilsen Kim

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 13-05-05 00:38

> Hvad er din hunds "hobby" - dvs. hvad laver du med din hund og hvorfor?

Sally er familiehund i ordets absolut bredeste betydning. Hun trænede BHP,
da vi boede i Aalborg, men nu træner hun hos Dyrenes Venner, som et af Nuuk
dyreinternats initiativer for at fremme forholdet mellem dyr og mennesker.
Samtidig har hun fået tiltusket sin en plads på et vagtselskabs hundehold,
hvor hun, hvis vi skal sige det flot, er instruktør.

Derudover leger vi lidt med forskellige tricks. Det sidste trick vi er
begyndt på er tricket som storesøster. Det må man selvfølgelig ikke sige,
men vi indoktrinerer al mulig form for hengivenhed over for vores nyfødte.
Det går i øvrigt rigtig godt!

/Kim

Sally er, som I kan se, en af de sjældne langhårede Rottweilere.

http://community.webshots.com/album/336179474ttiLgl