noe uten om det vanlige
Fra : Frode Langerød

Dato : 27-04-05 20:36

For dere som vil ta en titt på en ikke så vanlig hunderase
http://home.no.net/mudi

MVH Inga

Fra : Fassen

Dato : 27-04-05 21:42

"Frode Langerød" <f-langer@online.no> wrote in message
> For dere som vil ta en titt på en ikke så vanlig hunderase
> http://home.no.net/mudi
>
> MVH Inga

Så fine de er! Visste ikke at det var oppdrett av noen som helst
gjeter-Ungarere i Norge. Og ikke visste jeg at Mudi fantes i annet enn
svart, heller.

Mvh Roxanne

Fra : Frode Langerød

Dato : 28-04-05 22:08

"Fassen" <fassa@hotmail.com> skrev i melding

> Så fine de er! Visste ikke at det var oppdrett av noen som helst
> gjeter-Ungarere i Norge. Og ikke visste jeg at Mudi fantes i annet enn
> svart, heller.
>
> Mvh Roxanne

Hei!

Joda, både Puli og Pumi har oppdrettere i Norge. Men dette er norges første
mudikull.(klubben for de ungarske- www.kur.no
Det blir spennende å se hvordan de vokser opp til å bli. Foreløpig har de
nok med å lekesloss, sove og spise!

Inga

Fra : Pwh

Dato : 29-04-05 07:36

Frode Langerød wrote:
> For dere som vil ta en titt på en ikke så vanlig hunderase
> http://home.no.net/mudi
>
> MVH Inga

Hmm, har man ikke en Norsk Usenet-gruppe om hunde.
Denne er altså beregnet på Dansk relaterede emner.

/Jens

Fra : Frode Langerød

Dato : 29-04-05 11:43

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i melding

> Hmm, har man ikke en Norsk Usenet-gruppe om hunde.
> Denne er altså beregnet på Dansk relaterede emner.
>
> /Jens

Ja, og det kunne jo hende at noen i Danmark var interessert i mudi?!
Inga

Fra : Pwh

Dato : 29-04-05 13:14

> Ja, og det kunne jo hende at noen i Danmark var interessert i mudi?!
> Inga

Det virker vist ikke sådan.

/Jens

Fra : Frode Langerød

Dato : 29-04-05 17:40

> Det virker vist ikke sådan.
>
> /Jens

Jeg skrev at det kunne hende, ser ikke noe galt i det.
Men jøss, skal da ikke plage deg noe mere jeg ;)

Inga

Fra : x Vuf x

Dato : 02-05-05 11:41

On Fri, 29 Apr 2005 08:35:40 +0200, "Pwh" wrote:

>Hmm, har man ikke en Norsk Usenet-gruppe om hunde.
>Denne er altså beregnet på Dansk relaterede emner.

Hva' fa'n...Er du ensporet racist?
Det havde jeg da ikke regnet dig for!
Norsk ligger så tæt op af dansk, så alle kan
læse det, og jeg er vældig interesseret i at
se alle racer, hvilket jeg tror, andre også er,
og det endda uanset hundenes nationalitet!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
Nu kun 3 drenge tilbage!

Fra : Pwh

Dato : 02-05-05 17:17

x Vuf x wrote:

> Hva' fa'n...Er du ensporet racist?

Naturligvis er jeg da det

> Det havde jeg da ikke regnet dig for!

Nå, regne kan du heller ikke

> Norsk ligger så tæt op af dansk, så alle kan
> læse det, og jeg er vældig interesseret i at
> se alle racer, hvilket jeg tror, andre også er,
> og det endda uanset hundenes nationalitet!

Jeg syntes bare tråden bar præg af at det kun var
nordmænd der deltog i den, derfor min undren over
at de ikke brugte deres egen.
Ellers kan man da bare oprette en alt.dog gruppe som
alle fra hele verden kan mødes i, når det nu engang er
en DK-gruppe vil jeg mene at det primært er stof herfra
landet det skal dreje sig om.

/Jens (hvis efternavn faktisk er navnet på en Norsk by)

Fra : Fassen

Dato : 02-05-05 17:16

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote in message

> [...]
> læse det, og jeg er vældig interesseret i at
> se alle racer, hvilket jeg tror, andre også er,
> og det endda uanset hundenes nationalitet!

Takk! Jeg ble litt forferdet over det fiendtlige svaret. Jeg skumleser denne
nyhetsgruppen innimellom, og svarer av og til når jeg har noe å bidra med.
Men jeg må ærlig innrømme at slike avvisende poster gjør meg trist over hva
internett har endt opp som. For 10 år siden handlet det om å dele interesser
internasjonalt, men nå er mange bare interessert i sin egen lille sandkasse.

Hilsen Roxanne
(som har en dansk-avlet hund, og som kjenner dansker generelt som svært
hyggelige mennesker)

Fra : x Vuf x

Dato : 02-05-05 22:19

On Mon, 2 May 2005 18:15:57 +0200, "Fassen" wrote:
> [...]

>det om å dele interesser internasjonalt, men nå er mange
>bare interessert i sin egen lille sandkasse.

Ja, det er uhyggeligt/fult/fælt når den slags stikker
sit uhyggelige fjæs frem!

>(som har en dansk-avlet hund, og som kjenner dansker
>generelt som svært hyggelige mennesker)

Hvilket de fleste af os da heldigvis stadig er!
Merd al den elektronik bli'r verden mindre og mindre og
for at følge med i udviklingen, er folk nødt til at gemme
deres hulemandssind og blive mere cosmopolitiske!
Blive verdensborgere!

Fra : Pwh

Dato : 03-05-05 05:05

x Vuf x wrote:
> Ja, det er uhyggeligt/fult/fælt når den slags stikker
> sit uhyggelige fjæs frem!

Bvadr, gider du lige tage og styre dig engang.

/Jens