Min kattehund
Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-04-05 20:23

Dette spørgsmål er lidt i forlængelse af tråden "Gæt et gadekryds":
http://groups.google.dk/groups?threadm=20050121211432@stokholm.dyndns.dk

Nanna er nu knapt ½ år (tror vi), og vi ved stadig ikke hvad der
er i hende, udover den halve hvide schæfer og sandsynligvis lidt
labrador. De bedste bud vi har på resten, er nok doberman eller
greyhound.

Der er en ting vi har bidt meget mærke i, som ingen af os mindes
at have set før hos en hund. Når hun har ligget og/eller sovet,
skyder hun ofte ryg efter hun har rejst sig, for at strække sig.
Hun kommer faktisk på den måde til at ligne en kat en hel del.
Hendes ryg bøjer nøjagtigt ligeså meget som den smidigste kats.

Når hun går virker hendes ryg også mere smidig end vi ellers er
vant til at se hos de hunde vi kender godt (labrador, schæfer).
Den svajer lidt mere fra side til side og op og ned.

Halen virker også lidt speciel. Der er rimeligt stiv det meste
af tiden, og det virker som om hun har ret godt kontrol over den.
Der er ikke meget af de der kaotiske slag fra side til side. Når
hun altså ikke logrer, så kan halen godt tage en stille tur på et
par sekunder fra den ene side til den anden. Det ser som sagt
meget kontrolleret ud.

Hvor normalt er det at en hund skyder ryg, og er der måske racer,
som direkte er kendt for at gøre det? Det kunne måske hjælpe os
til at finde ud af hvad Nanna er for en. :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 20:51

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> er i hende, udover den halve hvide schæfer og sandsynligvis lidt
> labrador. De bedste bud vi har på resten, er nok doberman eller

Har i ikke nogle nyere billeder af Nanna ? Det vil hjælpe lidt, da hun jo
nok er vokset / har forandret sig lidt siden sidst, så man måske bedre kan
få øje på den manglende race.

> Hvor normalt er det at en hund skyder ryg, og er der måske racer,
> som direkte er kendt for at gøre det? Det kunne måske hjælpe os
> til at finde ud af hvad Nanna er for en. :)

Kender desværre ikke lige nogle specielle racer, der skyder ryg. Hunde har
mange forskellige måder at strække sig på. Et par eksempler herfra huset:
Assi ( vores GD ) vil gerne strække sig, imens hendes bagben er på sofaen
og forbenene er på gulvet.
Bibi ( DS- gårdhund ) strækker sig og kan derefter kravle op til 8 meter på
maven, hen over gulvet.
Fimbe ( Puddel ) strækker sig på alm. vis.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-04-05 21:31

Buffy wrote:

> Har i ikke nogle nyere billeder af Nanna ? Det vil hjælpe lidt, da hun jo
> nok er vokset / har forandret sig lidt siden sidst, så man måske bedre kan
> få øje på den manglende race.

Jeg har desværre ikke noget der er meget bedre end det her:
http://hjem.tele2adsl.dk/stokholm/gadekryds/billeder/image001.jpg
http://hjem.tele2adsl.dk/stokholm/gadekryds/billeder/image002.jpg
http://hjem.tele2adsl.dk/stokholm/gadekryds/billeder/image003.jpg
http://hjem.tele2adsl.dk/stokholm/gadekryds/billeder/image004.jpg

Jeg vil se om jeg ikke kan tage nogle lidt bedre billeder i morgen.

> Bibi ( DS- gårdhund ) strækker sig og kan derefter kravle op til 8 meter på
> maven, hen over gulvet.

Hæhæ.

Fra : Christina Jensen

Dato : 28-04-05 05:53

Hejsa.

Min hund Tarzan har nogen gange den mani, at når han lige er vågnet og er
opppe hos "mor", så står han og træder varsomt med forpoterne op og ned
ligesom katte gør, jeg synes bare det er smadder hyggeligt :)

Fra : Soliema

Dato : 28-04-05 11:13

> [...]
> Hun kommer faktisk på den måde til at ligne en kat en hel del.
> Hendes ryg bøjer nøjagtigt ligeså meget som den smidigste kats.

thi hi.. begge mine gadekryds skyder også ryg når de strækker sig, og Qato
er 2 år nu, Balder er et ½ år, det ser virkelig ud som om, de efterligner en
kat, så det er meget normalt er i huset...
mine er forskellig blandninger

Qato er schæfer, labrador og en helt masse vi ikke ved...

Balder er schæfer og hovawart og liger faktisk Nanna meget, se selv
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=311111&kode=

/Anne Mette

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-04-05 14:08

Soliema wrote:

> thi hi.. begge mine gadekryds skyder også ryg når de strækker sig, og Qato
> er 2 år nu, Balder er et ½ år, det ser virkelig ud som om, de efterligner en
> kat, så det er meget normalt er i huset...

Hæh, okay, så er det nok ikke så unormalt alligevel.

> Balder er schæfer og hovawart og liger faktisk Nanna meget, se selv
> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=311111&kode=

Ja, det kan det godt være noget om. Her er lidt flere billeder:
http://hjem.tele2adsl.dk/stokholm/nanna2/

Fra : jopa

Dato : 28-04-05 22:27

Lars Stokholm skriblede bla:

> Ja, det kan det godt være noget om. Her er lidt flere billeder:
> http://hjem.tele2adsl.dk/stokholm/nanna2/

Tanken leder mig hen på greyhound

--

Mvh.John