Hvorfor kan hunden ikke tåle ?
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 27-04-05 11:45

Jeg ved, at hunde ikke kan tåle Chokolade, men er det sandt at de ikke
kan tåle saltede og ristede Peanuts --- og hvorfor / hvad sker der
????

Mvh.
Hans

Fra : tina hedeman

Dato : 27-04-05 13:24

Hej med dig

Ja hunde kan ikke tåle chokolade og nødder og rå løg.
Nogle af de produkter er blodfortyndende for hundene. Jeg kan ikke finde den
liste med "farlig"mad til hunde, jeg har, men der er mange ting de ikke kan
tåle.
hilsen tina

Fra : Anette

Dato : 27-04-05 21:24

tina hedeman wrote:
> Ja hunde kan ikke tåle chokolade og nødder og rå løg.

Hmm chokolade, ja - men nødder og løg?

Mine hunde har altid med største fornøjelse spist masser af nødder,
rå,saltede ristede o.s.v - uden problemer af nogen art, og Philana vi har
nu, hendes yndlingsspise er løg af enhver art. Hun er parat til at stjæle
for at få fat på løg. Hun piver når vi skræller løg til aftensmaden.
Allerede som lille hvalp ondulerede hun en hel krukke med løg - uden at
blive syg af dem.
Nej, hvidløg, almindelig spiseløg går det helt fint med - men det går helt
galt når hun graver påskeliljeløgene op i haven og æder dem. En rigtig grim
forgiftning med diarre, opkastninger og en rigtig, rigtig sløj hund, der
måtte en tur til dyrlægen, med efterfølegende pillekur og diæt.( Nu er alle
bede dækket til med hønsenet.)

Nødder og løg står heller ikke på www.netdyredoktor.dk hvor der er under
menupunktet hund er en liste
"Forgiftninger" med planter o.s.v som hunde ikke kan tåle

/ Anette
www.faarborg.dk/philana

Fra : Ami Prange

Dato : 28-04-05 13:47

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> Hmm chokolade, ja - men nødder og løg?
>
> Mine hunde har altid med største fornøjelse spist masser af nødder,
> rå,saltede ristede o.s.v - uden problemer af nogen art,

Tja det samme må jeg melde om mine hunde .. og Sandra jeg havde indtil for 3
år siden vidste i al fald ikke at hun ikke kunne tåle chokolade .. .. men
jeg vidste det .. så hun fik det i mega lille mængde og meget sjældent ... .
hvidløg indgår i kostplanen både hos vovser og mig selv flere gange i ugen
... og de hunde jeg har haft har alle været vilde med det ..
hejhils fra Ami

Fra : Henrik

Dato : 27-04-05 17:18

On 27 Apr 2005 10:44:46 GMT, Hans Mikkelsen <bkfoto3@XUJX1mail.dk>
(slet XUJX1) wrote:

>Jeg ved, at hunde ikke kan tåle Chokolade...

Det ser ud til at de godt kan, bare ikke i større mængder:

http://www.dmm.dk/chokolade.php

Mvh
Henrik

Fra : Bjarne K

Dato : 02-05-05 12:01

"Hans Mikkelsen (slet XUJX1)" <bkfoto3@XUJX1mail.dk> wrote in message
> Jeg ved, at hunde ikke kan tåle Chokolade, men er det sandt at de ikke
> kan tåle saltede og ristede Peanuts --- og hvorfor / hvad sker der
> [...]

Fik dette link, da jeg stillede et lignende spørgsmål

http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html#8

Med venlig hilsen

Bjarne K.