Køb ikke Iams hundemad!
Fra : Mia Knudsen

Dato : 26-04-05 17:46

Lav være med at købe Iams hundemad! Penge i lommen på Iams, betyder
smertefulde forsøg for hunde i laboratorier, som er under alt kritik.
For flere oplysninger se:

http://www.anima.dk/kampagner/forsog/iams/iams.htm

Med venlig hilsen
Mia

Fra : fam. Ager

Dato : 26-04-05 19:31

"Mia Knudsen (slet TVSFG)" <miaesbjerg@TVSFGyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Lav være med at købe Iams hundemad! Penge i lommen på Iams, betyder
> smertefulde forsøg for hunde i laboratorier, som er under alt kritik.
> [...]
-------------------------------

det er vist kattemaden der hedder iams, eukanuba hedder hundevarianten
og det er ikke de eneste med hundeforsøg på samvittigheden,
se under foder, nederst på siden; http://www.forsoegsdyrenes-vaern.dk/

mvh. marie

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 26-04-05 20:03

> det er vist kattemaden der hedder iams, eukanuba hedder hundevarianten
> og det er ikke de eneste med hundeforsøg på samvittigheden,
> [...]
Iams og Eukanuba har da ikke noget med hinanden at gøre, eller?? Der findes
da også eukanuba kattemad hvilket jeg ikke håber har noget med dyreforsøg at
gøre ??

Hilsen
Tine

Fra : fam. Ager

Dato : 26-04-05 20:26

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> findes
> da også eukanuba kattemad hvilket jeg ikke håber har noget med dyreforsøg

jo de har noget med hinanden at gøre, samme firma.

mvh. marie

Fra : Kito

Dato : 27-04-05 06:10

> [...]
> Lav være med at købe Iams hundemad! Penge i lommen på Iams, betyder
> smertefulde forsøg for hunde i laboratorier, som er under alt kritik.

Hej Mia, nu er jeg ikke den der lader mig påvirke af usaglige annoncer og
artikler, men skulle det nu være rigtigt at det foregår på denne måde. så
kan jeg godt følge dig. Når der nu er gået nogle år og det viser sig at det
var en konkurerende producent der havde lavet en betalt undersøgelse for at
fremme sit eget salg, og sandheden måske kommer en dag kommer frem, ja så
kan vi nok ikke se det på tryk nogen steder.
Ved du hvordan andre producenter laver deres mad.?
Nu kender jeg ikke dig men du kunne jo også undersøge hvad der foregår inden
for kosmetik og dyreførsyg.
pelse og babysæler, eller det lille stykke skind du måske har på din taske
eller tøj.Var det ikke noget med det ligeså godt kunne være fra en kat som
en kanin?
Jeg kunne blive ved, men det orker det ikke.

med venlig hilsen
Poul

Fra : Mia Knudsen

Dato : 27-04-05 11:55

Hej Poul

>Nu kender jeg ikke dig

Nej du kender mig nemlig ikke, og derfor ved du ikke, at jeg i
mere end 15 år har været engageret i dyrs rettigheder bl.a. hos
Forsøgsdyrenes Værn.

> men du kunne jo
> [...]

Så jeg kan forsikre dig for, at jeg er meget kritisk overfor
kosmetik og dyreforsøg, pelse og babysæler. Jeg går iøvrigt aldrig
med hverken ægte skind eller tøj, og ja, der bliver tjekket med
forretninger, inden jeg køber noget som helst. Så du kan godt
stoppe det der nedladende ævl og hoppe ned fra den høje hest.

> [...]
>fremme sit eget salg, og sandheden
>måske kommer en dag kommer frem, ja så
>kan vi nok ikke se det på tryk nogen steder.

Og hvad så hvis det er en konkurrende producent der har betalt for
undersøgelsen?? Hvis dokumentationen er i orden gør det ikke
undersøgelsen mere usaglig. Og du kan være stensikker på, at Iams
ikke stiltiende ville finde sig i udokumenterede beskyldninger. De
ville sagsøge røven ud af bukserne på Anima og selvfølgelig sørge
for god pressedækning under forløbet.

>Jeg kunne blive ved, men det orker det ikke.

Mener du, at fordi der er meget lort i verden, skal vi bare smide
hænderne i luften og fralægge os alt ansvar? Hvordan skal noget så
nogensinde blive bedre? Det er simpelthen for svag en indstilling.
Depressiv passivitet er en undskyldning for egoisme.

Mia.

Fra : Kito

Dato : 27-04-05 15:07

"Mia Knudsen (slet 93MHQ)" <miaesbjerg@93MHQyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogensinde blive bedre? Det er simpelthen for svag en indstilling.
> Depressiv passivitet er en undskyldning for egoisme.

Jeg mener ikke jeg var nedladende, men jeg kan se ud fra den smøre du
sender tilbage til mig, at du kender mig lige så lidt som jeg kender dig.
Tak for snakken.

med venlig hilsen
Poul

Fra : Kennel Klitgaard V. ~

Dato : 27-04-05 16:56

Hej Poul
Jeg synes heller ikke du på nogen måder var nedladende og fik selv et chock
over tonen i mailen fra Mia

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 27-04-05 18:53

"Kennel Klitgaard V. Dinne & Bent Elgaaard Pedersen" <dinneep@privat.dk>
skrev i en meddelelse news:426fb626$0$664$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Poul
> Jeg synes heller ikke du på nogen måder var nedladende og fik selv et
chock
> over tonen i mailen fra Mia

Desværre, så svarer hun også sådan i tråden i dk.fritid.dyr.kat

Sørgeligt at man ikke kan diskutere i en sober tone.

Hilsen
Tine

Fra : jopa

Dato : 27-04-05 19:25

Kito skriblede bla:

> Jeg mener ikke jeg var nedladende, men jeg kan se ud fra den smøre du
> sender tilbage til mig, at du kender mig lige så lidt som jeg kender
> dig. Tak for snakken.

Hej Poul det er bare typisk kvinde
Fyrer en masse lort af uden egentlig at have læst hvad du skrev.
Det er fuldstændigt normalt at de ikke gider høre andet end hvad der
passer
dem.

Hendes indlæg kan betragtes som nedladende

--

Mvh.John

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 27-04-05 19:59

> [...]
> Fyrer en masse lort af uden egentlig at have læst hvad du skrev.
> Det er fuldstændigt normalt at de ikke gider høre andet end hvad der

Hov, hov - hvem er nedladende nu ???? ;0)

Hilsen
Tine

Fra : jopa

Dato : 27-04-05 20:13

Tine Kristiansen skriblede bla:

> Hov, hov - hvem er nedladende nu ???? ;0)

Hej Tine
Kunne bare ikke dy mig sorry

--

Mvh.John