Hvor mange hunde må man have?
Fra : Maxtor

Dato : 20-04-05 18:37

Hvor mange hunde må man have i (når husordenen tillader hunde, men ikke
angiver hvor mange):

- Et hus
- En ejerlejlighed
- En andelslejlighed

Nogen der kan pege på et sted i loven?

/Max

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-04-05 18:48

Loven sigeer at der kræves en tilladelse til "erhvervsmsiigt
hundehold" når man har mere end 4 hunde. Så er det åbenbrt ligemeget
om deter chihuahua'er eller grand danois'er.

man går åbenbart ud fra at man nødvendigvis må være opdrætter,
elle rpå andre måder industiel fordi man har mere end 4 hunde.

Hilsen Kim

Fra : Henk

Dato : 20-04-05 20:16

Plus 8 hvalpe under 12 måneder......

Mvh.
Henk

Fra : x Vuf x

Dato : 24-04-05 13:26

On Wed, 20 Apr 2005 21:15:58 +0200, "Henk" wrote:

>Plus 8 hvalpe under 12 måneder......

Nej, hvalpeantallet er ubegrænset, men så snart
de er 14 uger, regnes de som voksne.

Altså byzone= 4 hunde + x antal hvalpe under 14 uger.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
Nu kun 3 drenge tilbage!

Fra : Henk

Dato : 26-04-05 09:36

x Vuf x wrote:

> Nej, hvalpeantallet er ubegrænset, men så snart
> de er 14 uger, regnes de som voksne.
>
> Altså byzone= 4 hunde + x antal hvalpe under 14 uger.

Hej

Ingen af os havde ret, jeg undersøgte lige sagen.
Jf. Bekendtgørese om hobby hundehold og erhvervsmæssigt hundehold af januar
1992 gælder det, at for ikke erhvervsmæssigt hundehold tillades 4 voksne
hunde samt 8 hvalpe under 18 uger.

Mvh.
Henk

Fra : x Vuf x

Dato : 26-04-05 14:31

On Tue, 26 Apr 2005 10:36:13 +0200, "Henk" wrote:

> [...]
>hundehold af januar 1992 gælder det, at for ikke
>erhvervsmæssigt hundehold tillades 4 voksne

Ja, så må jeg jo gå ud fra, at myndighederne oplyser mig
helt hen i vejret hvad angår hvalpeantal i byzone. Hvad
angår de 14 eller 18 uger, kan jeg såmænd godt huske forkert.
Men en hvalp på 18 uger er altså IKKE voksen.
De må først få voksenfoder fra 12mdr.!

Fra : Henk

Dato : 27-04-05 12:00

x Vuf x wrote:

> [...]
> angår de 14 eller 18 uger, kan jeg såmænd godt huske forkert.
> Men en hvalp på 18 uger er altså IKKE voksen.

Ganske enig

mvh
Henk

Fra : x Vuf x

Dato : 24-04-05 13:23

On 20 Apr 2005 10:47:42 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> [...]
>man går åbenbart ud fra at man nødvendigvis må være opdrætter,
>elle rpå andre måder industiel fordi man har mere end 4 hunde.

I byzone må man ha´4 hunde, eller 30 høns (ingen hane), eller 5 heste!
I landzone må man ha' 9 hunde, men der skal være 100m til nærmeste
nabo og 200m til industri.

Fra : Leyna

Dato : 24-04-05 22:08

On Sun, 24 Apr 2005 14:22:33 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>I byzone må man ha´4 hunde, eller 30 høns (ingen hane), eller 5 heste!

Man må altså ikke ha' mere end 4 chuhuahua'er, men man må godt ha' 5
heste i baghaven?
Det giver da ingen mening! *G*

>I landzone må man ha' 9 hunde, men der skal være 100m til nærmeste
>nabo og 200m til industri.

Hmmmm... Så kan jeg roligt anskaffe 7 mere!
Må man ha' ubegrænset hønsehold i landzone?
En af de her omkring boende har ikke mindre end 3 haner. Hvor mange
høner ved jeg så ikke. Vi er selv nede på 27 høns nu. Der er 3 stykker
der er gået til. *suk*

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-04-05 10:28

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> Man må altså ikke ha' mere end 4 chuhuahua'er, men man må godt ha' 5
> heste i baghaven?
> Det giver da ingen mening! *G*

Nu larmer hunde en del mere end heste, og heste strejfer ikke.

> Hmmmm... Så kan jeg roligt anskaffe 7 mere!
> Må man ha' ubegrænset hønsehold i landzone?

Ja mon ikke, men skønnes det erhvervsmæssigt skal der vel miljøgodkendelse
etc. til

> En af de her omkring boende har ikke mindre end 3 haner. Hvor mange
> høner ved jeg så ikke. Vi er selv nede på 27 høns nu. Der er 3 stykker
> der er gået til. *suk*

Stort set samme antal som vi har

--
mvh / regards

Christian

Fra : x Vuf x

Dato : 26-04-05 14:38

On Mon, 25 Apr 2005 11:28:10 +0200, "Christian B. Andresen" wrote:
>"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote...

>Nu larmer hunde en del mere end heste, og heste strejfer ikke.

Jo, heste strejfer ved den mindste chance!
Og NEJ; det drejer sig om et GØDNINGSCIRKULÆRE, ikke om at
beskytte nabolaget mod støjgener!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-05 08:32

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote in message

> Jo, heste strejfer ved den mindste chance!

Så har man ikke lavet hegnet ordentligt.

> Og NEJ; det drejer sig om et GØDNINGSCIRKULÆRE, ikke om at
> beskytte nabolaget mod støjgener!

OK, det vidste jeg ikke.
Men jeg tror ikke man må holde større dyr som heste i byzonen uden
tilladelse.

--
mvh / regards

Christian

Fra : x Vuf x

Dato : 29-04-05 06:58

On Wed, 27 Apr 2005 09:32:25 +0200, "Christian B. Andresen" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote...

>OK, det vidste jeg ikke.
>Men jeg tror ikke man må holde større dyr som heste i
>byzonen uden tilladelse.

Hallo...Er det ikke lige tilladelser vi taler om?
Der, hvor embedsmanden bad mig kigge (kan ikke huske hvor),
står der 5 heste. Dem har du lov til at ha'.
Så er der lige detalier omkring opstaldning o.s.v.,
men det kommer ikke den grundlæggende tilladelse ved.

Fra : x Vuf x

Dato : 26-04-05 14:35

On Sun, 24 Apr 2005 23:07:53 +0200, Leyna wrote:

>Man må altså ikke ha' mere end 4 chuhuahua'er, men man må
>godt ha' 5 heste i baghaven? Det giver da ingen mening! *G*

Og det drejer sig endda om et GØDNINGSCIRKULÆRE!

>Hmmmm... Så kan jeg roligt anskaffe 7 mere!
>Må man ha' ubegrænset hønsehold i landzone?

Det, må jeg indrømme, har jeg ikke spurgt om.

>En af de her omkringboende har ikke mindre end 3 haner.
>Hvor mange høner ved jeg så ikke. Vi er selv nede på
>27 høns nu. Der er 3 stykker der er gået til. *suk*

Gået til? Har I Kongen ædt dem? ;-D
Det er godt nok en hård opstart med 30 høns på én gang!

Fra : Leyna

Dato : 26-04-05 15:50

On Tue, 26 Apr 2005 15:34:37 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Gået til? Har I Kongen ædt dem? ;-D
>Det er godt nok en hård opstart med 30 høns på én gang!

Det var daggamle kyllinger. Man skal vist ikke regne med at alle
overlever. Og vi har ikke ædt dem. De er bare gået til. Survival of
the fittest!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 20-04-05 20:17

Maxtor skriblede bla:
> Hvor mange hunde må man have i (når husordenen tillader hunde, men
> ikke angiver hvor mange):
>
> - Et hus
> - En ejerlejlighed
> - En andelslejlighed

Næ men min egen principieslle mening er at det ikke bør tillades i
lejligheder og at hundehold ikke bør tillades i storbyer.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-04-05 20:37

"jopa" <admin@jp-web.invalid> writes:

> Næ men min egen principieslle mening er at det ikke bør tillades i
> lejligheder og at hundehold ikke bør tillades i storbyer.

Hvorfor i alverden da ikke det?

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Mange attraktioner i nærheden, f.eks. Fårup Sommerland, Tivoli og Zoo.

Fra : jopa

Dato : 20-04-05 20:56

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Hvorfor i alverden da ikke det?

Fordi at jeg er træt af at hele tiden skulle kigge nedaf når jeg går.
Folk lader deres hunde skide allevejne Forbandet svineri.

Hunde hører ikke hjemme i en lejlighed på 4 sal i midten af KBH eller
Århus.

Politiet burde give kæmpebøder til de svin der lader deres hunde skide på
fortovene.
1000,- kr pr lort ville være rimeligt.

--

Mvh.John

Fra : Verner

Dato : 20-04-05 22:16

On Wed, 20 Apr 2005 21:55:36 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>1000,- kr pr lort ville være rimeligt.

Det bider nok ikke rigtigt på ejerne - de går formentlig selv og møger
sig på gulvtæpperne derhjemme

Verner

Fra : jopa

Dato : 20-04-05 23:26

Verner skriblede bla:

> Det bider nok ikke rigtigt på ejerne - de går formentlig selv og møger
> sig på gulvtæpperne derhjemme

Ja når de ikke gider at samle det op kunne det tyde på at de er vant til
selv at svine
Eneste løsning er nok at forbyde hunde i storbyerne

--

Mvh.John

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 21-04-05 00:40

> Eneste løsning er nok at forbyde hunde i storbyerne

.... og når biler hvert år kører en række mennesker ned, så er den eneste
mulighed at forbyde bilisme?!?
.... eller når internettet kan medvirke til udbredelse af børneporno, så lad
os forbyde computere?
.... og papir! Papir kan også udbrede børneporno!

Egentlig ville jeg hellere forbyde glas! Hundehøm-hømmer kan, hvor
irriterende det end er, vaskes af. Både af mine sko og min hunds fødder -
det kan skader efter glasskår ikke.

/Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-05 09:11

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in message

> [...]
>
> Egentlig ville jeg hellere forbyde glas! Hundehøm-hømmer kan, hvor
> irriterende det end er, vaskes af. Både af mine sko og min hunds fødder -

Det kan du takke Svend Auken for, det er hans skyld at dåseøl og -sodavand
er så dyre.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 22-04-05 20:18

> Det kan du takke Svend Auken for, det er hans skyld at dåseøl og -sodavand
> er så dyre.

Det er ikke Svend Auken, der smider flasker i mit kvarter! Dåser er i øvrigt
ikke meget rarere at træde på.

/Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-04-05 10:21

> Det er ikke Svend Auken, der smider flasker i mit kvarter! Dåser er i
øvrigt
> ikke meget rarere at træde på.

Sikkert ikke, men dåserne er i et stykke, og derved nemmere at se og fjerne.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mus

Dato : 21-04-05 10:50

jopa <admin@jp-web.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4266b3bc$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Fordi at jeg er træt af at hele tiden skulle kigge nedaf når jeg går.
> Folk lader deres hunde skide allevejne Forbandet svineri.

Det er nu ikke kun et problem i storbyer - også i mindre byer også selv om
de fleste bor i huse og ikke lejligheder.
Men jeg kan godt forstå du synes det er møg irriterende. Men dertil at
forbyde hunde i storbyer eller byer generelt er nok for langt at gå.
Så er der jo så meget andet der burde forbydes. Biler fordi der sker
ulykker, internet pga børneporno. Alkohol pga alkoholisme. etc etc

> Hunde hører ikke hjemme i en lejlighed på 4 sal i midten af KBH eller
> Århus.

hvorfor ikke? Synes du det er synd for hundene? Hvad med lejligheder i
stueetagen eller er det fordi de skal gå på trapper du synes det er
synd?
Nogle hunde har det sikkert bedre i en lejlighed end andre har i huse, hvor
det bare er så nemt lige at lukke hunden ud i haven.

> Politiet burde give kæmpebøder til de svin der lader deres hunde skide på
> fortovene.
> 1000,- kr pr lort ville være rimeligt.

Ja det forslag støtter jeg , men tror nu næppe politiet kan og vil bruge
tid på dette.

LN

Fra : jopa

Dato : 21-04-05 11:09

Mus skriblede bla:

> Ja det forslag støtter jeg , men tror nu næppe politiet kan og vil
> bruge tid på dette.

Jo da de giver da bøder til folk der lader deres urin på offentlige steder
så hvis de ser sønderen i aktion skulle det ikke være et problem.

--

Mvh.John

Fra : Mus

Dato : 21-04-05 13:35

jopa <admin@jp-web.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42677ba2$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Mus skriblede bla:

> Jo da de giver da bøder til folk der lader deres urin på offentlige steder
> så hvis de ser sønderen i aktion skulle det ikke være et problem.

Hvor mange kender du der har fået bøde for dette? Jeg tror ærlig talt ikke
det er særlig effektivt og netop heller ikke det er noget politiet tager
særlig tungt.

LN

Fra : jopa

Dato : 21-04-05 14:15

Mus skriblede bla:

> Hvor mange kender du der har fået bøde for dette? Jeg tror ærlig talt
> ikke det er særlig effektivt og netop heller ikke det er noget
> politiet tager særlig tungt.

Jo da hvis de ser det falder hammeren.
Spørg blot Kasper Kristensen han fik en bøde for at pisse op af en mur i
KBH

--

Mvh.John

Fra : Mus

Dato : 21-04-05 14:40

jopa <admin@jp-web.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4267a75a$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Mus skriblede bla:

> Jo da hvis de ser det falder hammeren.
> Spørg blot Kasper Kristensen han fik en bøde for at pisse op af en mur i
> KBH

Det var så én du nævner - men du kender ingen selv vel? Men ser det sikkert
selv af og til?
Jeg tror altså ikke på det, men ville være dejligt hvis det virkede.

LN

Fra : x Vuf x

Dato : 29-04-05 07:02

On Thu, 21 Apr 2005 15:39:45 +0200, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:
>jopa <admin@jp-web.invalid> skrev...

>Det var så én du nævner - men du kender ingen selv vel?
>Men ser det sikkert selv af og til?
>Jeg tror altså ikke på det, men ville være dejligt hvis det virkede.

Med så megen negativitet og tvivl hvad så med,
at du afprøvede vores "påstand"?

Fra : Mus

Dato : 30-04-05 12:49

> Med så megen negativitet og tvivl hvad så med,
> at du afprøvede vores "påstand"?
>

> --
Og sætte mig ned og pisse i rendestenen, nej tak

Tvivl og negativt eller bare ikke naiv?

LN

Fra : x Vuf x

Dato : 29-04-05 07:00

On Thu, 21 Apr 2005 14:35:14 +0200, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:
> [...]

>det er særlig effektivt og netop heller ikke det er noget politiet tager

Det tager de yderst alvorligt! Hvis de altså ser det.

Fra : Mus

Dato : 30-04-05 12:54

x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f8j371ll1r3v994h0akep1jjmd0lp8kmst@4ax.com...

> Det tager de yderst alvorligt! Hvis de altså ser det.

Da jeg boede på Nørrebro så jeg altså folk stå og pisse op af murene
dagligt. Har aldrig set eller kendt nogen der har fået bøde for det. Og
politiet var altså ret synligt i det område jeg boede. Der var steder inde i
centrum, når man gik i byen, hvor der regulært bare stank af urin - bvadr.
Og her kører politiet jo også meget i det sene nattetimer.

LN

Fra : Leyna

Dato : 23-04-05 03:50

wrote:

> [...]
>Folk lader deres hunde skide allevejne Forbandet svineri.
>
>Hunde hører ikke hjemme i en lejlighed på 4 sal i midten af KBH eller

Og måske er det bare mig, men jeg kan slet ikke se at de to ting
hænger sammen.
Det er ikke hundene der er problemet her, men de ejere der ikke rydder
op efter deres hunde, og det er da lige meget hvor man så bor henne.
som ansvarlig hunde ejer rydder man op efter sin hund... også selvom
man bor i Køebnhavn eller Århus.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 20:37

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse news:4266aaa7$0$167

> Næ men min egen principieslle mening er at det ikke bør tillades i
> lejligheder og at hundehold ikke bør tillades i storbyer.

Hvorfor dog ikke ?
Der ville være en stor del af befolkningen, der ikke ville have mulighed for
at holde hund, hvis det var forbudt i byerne / lejligheder.
Det er jo allerede svært nok at finde en lejlighed i byen, hvor hundehold er
tilladt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Henrik

Dato : 20-04-05 22:16

On Wed, 20 Apr 2005 21:16:51 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Næ men min egen principieslle mening er at det ikke bør tillades i
>lejligheder og at hundehold ikke bør tillades i storbyer.

Fin joke.

Mvh
Henrik

Fra : Pwh

Dato : 20-04-05 22:52

jopa wrote:
> Maxtor skriblede bla:

> Næ men min egen principieslle mening er at det ikke bør tillades i
> lejligheder og at hundehold ikke bør tillades i storbyer.

--------------------------
/| /| | |
||__|| | Please don't |
/ O O\__ feed |
/ \ the trolls |
/ \ \ |
/ _ \ \ ----------------------
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ | __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

Fra : jopa

Dato : 20-04-05 23:32

Pwh skriblede bla:
> ||__|| | Please don't |
> / O O\__ feed |
> / \ the trolls |

No trolls here
Det er sgu seriøst ment og hvorfor skulle man ikke have lov til at kunne gå
på gaden uden at blive svinet til af hundeefterladenskaber
Errindrer at man i KBH på et tidspunkt gik rundt at plantede Dannebrogsflag
i hundelortene, hvilket ikke hjalp

--

Mvh.John

Fra : Pwh

Dato : 21-04-05 10:26

jopa wrote:
> Pwh skriblede bla:
>
> No trolls here

Er du nu sikker

> Det er sgu seriøst ment og hvorfor skulle man ikke have lov til at
> kunne gå på gaden uden at blive svinet til af hundeefterladenskaber

Kunne vi så ikke forbyde mennesker i storbyerne med det samme,
jeg er efterhånden træt af at mine hunde skal rende spidsrod mellem
alle de smadrede flasker som folk stritter om sig med.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-04-05 10:44

Pwh skriblede bla:

> [...]
> jeg er efterhånden træt af at mine hunde skal rende spidsrod mellem
> alle de smadrede flasker som folk stritter om sig med.

Jo sådan kunne vi blive ved, og jeg ved der findes ansvarlige hundeholdere
også i byerne som har en plastpose med.

Nu kan man så sige at det ikke rager mig da jeg bor på landet, men kommer
da
ind i mellem til KBH og det er sgu da irriterende at skulle gå med snotten
asfalten zigzaggende.

--

Mvh.John

Fra : Pwh

Dato : 21-04-05 10:52

jopa wrote:
> Pwh skriblede bla:

> Jo sådan kunne vi blive ved, og jeg ved der findes ansvarlige
> hundeholdere også i byerne som har en plastpose med.

Enig.

Fra : jopa

Dato : 21-04-05 11:14

Pwh skriblede bla:

> Enig.

Hej Jens
Nu kan jeg jo se at jeg er oppe i mod overmagten det er også helt fint.
Er egentlig selv modtander af for mange forbud, men jeg fik da min galde ud
og skabt en smule debat som måske kan betragtes som mit lille bidrag til at
få folk til at huske plastposen.

--

Mvh.John

Fra : Pwh

Dato : 21-04-05 15:55

jopa wrote:
> [...]
> min galde ud og skabt en smule debat som måske kan betragtes som mit
> lille bidrag til at få folk til at huske plastposen.

Fint nok, det kan tit sætte gang i debatten at værer lidt provokerende
Jeg kan trøste dig med at jeg altid har lommerne fulde af poser.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 21-04-05 23:37

> [...]
ud
> og skabt en smule debat som måske kan betragtes som mit lille bidrag til

Så husk, selv at sikre dig, at du får dit eget affald med hjem, eller i det
mindste afleveret, der hvor det hører hjemme. Som vist tidligere fortalt,
naturen kan omsætte høm'en.... Det er kun alt det andet, den har problemer
med.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ami Prange

Dato : 22-04-05 05:22

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> naturen kan omsætte høm'en.... Det er kun alt det andet, den har problemer

Hej Benny
Godt du fik bemærkningen med om at aflevere det der hvor det hører hjemme ..
for hvor er det da smart at samle hmhmen op og så
smide posen i nærmeste hæk eller stille den op ad en lygtepæl .. ok der
ingen der så får skoene svinet til men den forgængelige hmhm er pludselig
blevet noget nær uforgængelig .. og hvad er så bedst ... forresten tager det
nu ret lang tid for en hmhm om at forgå ..
hejhils fra Ami

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 22-04-05 08:11

"Ami Prange" <ami_prange@ribe.ByNet.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> forresten tager det nu ret lang tid for en hmhm om at forgå ..
> hejhils fra Ami

Tja der spiller vejr og vind jo ind, Men som jeg hele tiden har sagt,
høm'en, den kan naturen bruge.... Det er kun resten, den har problemer med.
Jeg er sådan set også rimeligt sikker på, at hvis nu denne " resten " blev
skåret kraftigt ned, så ville antallet af høm'er også falde drastisk.
Jeg kan godt forstå folk, der spørger sig selv, hvorfor skal jeg samle mine
høm'er op, når alt andet affald tilsyneladende er helt OK.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ami Prange

Dato : 22-04-05 05:17

> [...]
> Er egentlig selv modtander af for mange forbud, men jeg fik da min galde
> ud og skabt en smule debat som måske kan betragtes som mit lille bidrag

Du har ret .. du skabte debat .. og fik din galde ud og det er da helt fint
... desværre tror jeg ikke på at dine skriverier
vil få indflydelse på om folk husker at få posen med på turen med vovse ..
jeg tror nemlig på at de der læser og skriver i denne
gruppe for største parten er ansvarlige hundemennesker der har posen med
alligevel alene af den grund at samler man ikke op er det jo hundene der
stemples ikke hundeejerne selvom det jo vitterlig er dem der burde bebrejdes
... .. .. lige en lille beretning fra hverdagen ..
jeg mødte en hundeejer hvis hund netop var ved at forrette nødtørft .. og vi
stod og snakkede lidt .. hunden blev færdig og vi snakkede videre .. ingen
opsamling af hmm.. nå vi fik snakket færdig og var ved at gå .. og så var
det jeg stille gav ham min pose og sagde .. øh du glemte noget .. han
kiggede på posen .. og på mig .. og sagde .. nåh den slags bruger jeg kun
når hunden skider i haven .. .. altså folk vil ikke selv vade rundt i
hundehmhmere i haven .. men byder gerne os andre det ..
God stor bededag til alle
fra Ami

Fra : Mus

Dato : 22-04-05 17:44

> [...]
> når hunden skider i haven .. .. altså folk vil ikke selv vade rundt i
> hundehmhmere i haven .. men byder gerne os andre det ..

Ja det skulle da ikke undre mig at der er nogen der har det sådan !

Mht forgængelighed, så er det jo bare ikke så forgængeligt, når man har fået
det under skoene og ind i huset eller i bilen. Bvadr. Det er da så let lige
at samle op - ja jeg kalder det nu dovenskab, hvis ikke folk vil samle op -
for andet er det jo ikke - forgængelighed eller ej.

LN

Møgirriterende er det da.

Fra : Ami Prange

Dato : 21-04-05 03:52

> Næ men min egen principieslle mening er at det ikke bør tillades i
> lejligheder og at hundehold ikke bør tillades i storbyer.

Hmmm hvorfor dog den firkantede holdning .. en storbyhund eller en hund i
lejlighed kan da .. hvis dens mennesker vil have lige så udfordrende et liv
som en hund på landet .. altså blive lige så aktiveret, stimuleret og
motioneret .. måske bliver netop storbyhunde i lejlighed aktiveret ,
stimouleret og motioneret endnu mere end en hund på en gård hvor der ofte
bare får lov at tulle rundt på gårdspladsen uden anden aktivering end det
den selv finder på
godnathilsfra Ami

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-05 09:09

"jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote in message
> Maxtor skriblede bla:

> Næ men min egen principieslle mening er at det ikke bør tillades i
> lejligheder og at hundehold ikke bør tillades i storbyer.

Hvad er en storby ?
New York ?
Stickholm ?
København ?
Herning ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ami Prange

Dato : 21-04-05 03:59

"Maxtor" <maxtor@maxtor.maxtor> skrev i en meddelelse
> Hvor mange hunde må man have i (når husordenen tillader hunde, men ikke
> angiver hvor mange):
>
> - Et hus
> - En ejerlejlighed
> - En andelslejlighed

Hej
Der er som andre er inde på tale om at man må have 4 hunde + 8 hvalpe .. men
men men når det drejer sig om ejerlejlighed eller andelslejlighed eller
lejet lejlighed synes jeg også lige at man skal undersøge interne love for
disse da de jo kan variere en del fra "forening" til forening samt
bestyrelsesbeslutninger for foreningen/området kan veksle lige fra ingen til
flere dyr .. i den boligforeningslejlighed jeg bor må man have et firbenet
husdyr men kan få dispensation til flere f.eks to ..
godnathils fra Ami

Fra : UG

Dato : 21-04-05 14:47

i den boligforeningslejlighed jeg bor må man have et firbenet
> husdyr men kan få dispensation til flere f.eks to ..

hvis de kun har 2 ben hver .-)
Hilsen
Ulla

--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Ami Prange

Dato : 22-04-05 09:55

"UG" <famgerlach@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Ami Prange" <ami_prange@ribe.ByNet.dk> skrev i en meddelelse
> hvis de kun har 2 ben hver .-)
> Hilsen
> Ulla

* Smil .*. nej de to firbenede man evt . kan få dispensation til må faktisk
gerne have 4 ben hver .. så man slipper for at amputere i alt fire ben
fordelt på to dyr ..
hejhils fra Ami

Fra : Maxtor

Dato : 21-04-05 11:23

"Maxtor" <maxtor@maxtor.maxtor> wrote in message
> Hvor mange hunde må man have i (når husordenen tillader hunde, men ikke
> [...]

Her er svaret:

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-242.html

/Max