SilverDog hundefoder?
Fra : Annie

Dato : 15-04-05 22:27

Min gode veninde har engang fået en pose hundemad af mærket "Silver
Dog" med, da hun købte en hvalp i Jylland (vi bor på Sjælland)og vi
har siden ledt med lys og lygte efter en forhandler, men mærket sælges
tilsyneladende kun i Jylland, så vidt vi har opsnuset sælges det fra
foderstof-fabrikker? Men hvor/hvilke?
Venligst
Annie

Fra : Kim Christensen

Dato : 16-04-05 08:38

Visse forretninger i Edeka og Aktiv super kæderne fører det. Vores
Aktiv super her i byen er lukket, så jeg søger også efter en
forhandler.!

Hilsen Kim

Fra : Charlotte & Michael ~

Dato : 17-04-05 12:28

Hejsa

Jeg har lige købt 15 kg for 99 kr i Strandberg supermarked i Roskilde.

Mvh Charlotte

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-04-05 13:11

On Sun, 17 Apr 2005 13:28:11 +0200, "Charlotte & Michael Mouritzen"
<peron@mail.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Jeg har lige købt 15 kg for 99 kr i Strandberg supermarked i Roskilde.
>
>Mvh Charlotte

wauuuw sikke et kvalitetsfodder det må være, hvad med selv at æde lidt
mindre og så bruge pengene på at give hunden noget ordentligt mad ?

Fra : jopa

Dato : 17-04-05 13:44

Punish the deed, not the breed. skriblede bla:

> wauuuw sikke et kvalitetsfodder det må være, hvad med selv at æde lidt
> mindre og så bruge pengene på at give hunden noget ordentligt mad ?

Tænkte lige det samme, og kan anbefale foder fra:
http://www.henne-pet-food.dk/

ps har intet med dem at gøre udover min schæfer kun vil æde det.
(heldigvis)

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Jørgen

Dato : 17-04-05 23:36

> wauuuw sikke et kvalitetsfodder det må være, hvad med selv at æde lidt
> mindre og så bruge pengene på at give hunden noget ordentligt mad ?

Har du ikke læst TÆNK store undersøgelse af hundefoder.
Hurtig fortalt

Det dyre foder er ikke bedre, end det billige, til normal raske hunde.

Mvh

Jørgen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-04-05 18:38

On Mon, 18 Apr 2005 00:35:48 +0200, Jørgen <js2@c.dk> wrote:

> [...]
>Hurtig fortalt
>
>Det dyre foder er ikke bedre, end det billige, til normal raske hunde.

jo jeg har læst den, hurtigt fortalt, der blev ikke taget højde for
rigtig mange ting omkring fodret i den undersøgelse, plus at fodret
blev testet på mink istedet for hunde og nogle fra testpanelet havde
aktier i de billige foddermærker ! nå men det gidder jeg ikke
diskutere igen, du kan selv undersøge det hvis du tvivler på mig.

det som resultatet af undersøgelsen viste var at det meste dyre fodder
er lige så dårligt som det billige, men der er et par af de dyre
mærker som er langt bedre end mange af de andre dyre og alle de
billige mærker ! man betaler for meget i forhold til hvad man får for
pengene ved de dyre mærker , men man får stadig et bedre fodder.

Fra : Annie

Dato : 18-04-05 21:04

> wauuuw sikke et kvalitetsfodder det må være, hvad med selv at æde lidt
> mindre og så bruge pengene på at give hunden noget ordentligt mad ?

Sikke en tåbelig, nedsættende bemærkning dér.

Min venindes hunde var vilde med det foder og den opdrætter hun fik
det fra havde huset fuldt af sunde hunde, så helst galt er det næppe.
Min hund æder kun modstræbende Royal Canin og det er endda det hun
bedst kan lide af de mærker hun har stiftet bekendtskab med og jeg
kunne virkelig godt tænke mig at give hende eet eller andet foder hun
rigtigt godt kan lide.

Jeg anede intet om prisen og den er heller ikke det væsentligste når
jeg køber dyrefoder.
For mange tror jeg det tit er lettest og føles sikrest at købe noget
rigtigt dyrt noget og helst hos dyrlægen "for så er det sikkert godt".
Jeg tror ikke det er alle gode hundeejere der kan tolke en
hundemadsdeklaration - de færreste mødre kan gennemskue hvad der er
puttet i modermælkserstatningen

Annie

Fra : jopa

Dato : 18-04-05 21:30

Annie skriblede bla:

> Sikke en tåbelig, nedsættende bemærkning dér.

Nix

Har man påtaget sig det ansvar det er at holde hund så følger der
forpligtelser med.

Som med alle andre madvarer er der forskel på kvaliteten og kvaliteten
følger prisen.

1 kg oksehakket med 18 % fedt 18,- kr bvadr
Samme med kun 5 % fedt 26 kr kiloet.

Hvad slags fyldstof tror du de putter i det billige hundefoder for at
kunne
holde den lave pris
Kunne det tænkes at det er lige som med eks oksekødet

--

Mvh.John

Fra : x Vuf x

Dato : 19-04-05 15:33

On Mon, 18 Apr 2005 22:30:00 +0200, "jopa" wrote:

> [...]

>kunne
>holde den lave pris
>Kunne det tænkes at det er lige som med eks oksekødet

Nej da! Det er vel hundemad/dyrefoder, vi taler om?
Skal en tæve gi' godt med mælk, skal hun ha' rå oksehak.
Vel at mærke den BILLIGSTE med ekstra meget fedt!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
Nu kun 3 drenge tilbage!

Fra : jopa

Dato : 19-04-05 15:45

x Vuf x skriblede bla:

> Nej da! Det er vel hundemad/dyrefoder, vi taler om?
> Skal en tæve gi' godt med mælk, skal hun ha' rå oksehak.
> Vel at mærke den BILLIGSTE med ekstra meget fedt!

Når jeg sammenligner med oksekødet så tænker jeg fyldstof, hvilket fedtet
jo
er og det er ikke sundt for mennesker.

Hvad slags fyldstof de putter i den billige hundemad har jeg ikke
konstateret men et eller andet skrald fylder de i for at holde prisen
nede.

Om en tæve skal ha oksehak med fedt ved jeg intet om det kan være sandt
nok

--

Mvh.John

Fra : x Vuf x

Dato : 23-04-05 22:47

On Tue, 19 Apr 2005 16:44:40 +0200, "jopa" wrote:
> [...]

>Hvad slags fyldstof de putter i den billige hundemad har
>jeg ikke konstateret men et eller andet skrald fylder de

F.eks. fjer og benmel hvor du så ikke engang kan se,
hvilket dyr benmelet stammer fra!

>Om en tæve skal ha oksehak med fedt ved jeg intet om
>det kan være sandt nok

Det kan jeg garantere dig for, at det er.
Men kun så længe hun ammer. Kogt ris og rå oksehak.
Og jeg blander vitaminer og mineraler i.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-04-05 16:31

On 18 Apr 2005 13:04:29 -0700, annie_wolff@yahoo.dk (Annie) wrote:

> [...]
>bedst kan lide af de mærker hun har stiftet bekendtskab med og jeg
>kunne virkelig godt tænke mig at give hende eet eller andet foder hun

ja og små børn kan også rigtig godt lide rød sodavand og røde pølser,
hvor mange år tror du de bliver ved med at være sunde hvis du fodrer
dem med det hver dag ? og ja det er det samme med hunden.

> [...]
>Jeg tror ikke det er alle gode hundeejere der kan tolke en
>hundemadsdeklaration - de færreste mødre kan gennemskue hvad der er

hvis du skal læse på pakkerne "hundefodder" så skal du finde noget mad
hvor der ikke er biprodukter i, så er du godt på vej.

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-04-05 19:00

Det er et udmærket foder. jeg har fodret med det i årevis, med lidt
ekstra tilsat, såsom tangmel (af egen fabrikation), og
fiskeolie(købt). Og mine hunde har da taget en del præmier på
udstilling.
Ja, min kære dyrlæge vil gerne kurere med Hill's. Sjovt nok får
hundene pokkers mange maveproblemer med det foder, så vi bliver ved
det gamlle silver dog, hvor det så end må komme fra.

forøvrigt så havde Aktiv Super i sønderborg sommetider 15 kilos
poser på tilbud til 69 Kr. Det var muligvis derfor de lukkede...

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 18-04-05 19:20

Kim Christensen skriblede bla:

> forøvrigt så havde Aktiv Super i sønderborg sommetider 15 kilos
> poser på tilbud til 69 Kr. Det var muligvis derfor de lukkede...

Nej de havde simpelthen slået for mange hunde ihjæl med det dårlige foder.
Og så hold op med det pis om at det billige er på højde med det dyre.

Er ligeglad med hvilke test der henvises til.
Kvalitet koster penge

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 19-04-05 09:19

On Mon, 18 Apr 2005 20:20:21 +0200, "jopa" wrote:
>Kim Christensen skriblede bla:

>Nej de havde simpelthen slået for mange hunde ihjæl med det dårlige foder.
>Og så hold op med det pis om at det billige er på højde med det dyre.

Havde det været dét, så havde det næppe været nødvendigt
at tilsætte både det ene og det andet!

>Er ligeglad med hvilke test der henvises til.
>Kvalitet koster penge

Ja og nej. Alt er relativt. Det kommer nemlig meget an på,
hvilken race, man har! Slædehunde lever fint på fiskebaseret
foder, men det gør mine papilloner altså ikke!

Fra : jopa

Dato : 19-04-05 10:52

x Vuf x skriblede bla:

> Ja og nej. Alt er relativt. Det kommer nemlig meget an på,
> hvilken race, man har! Slædehunde lever fint på fiskebaseret
> foder, men det gør mine papilloner altså ikke!

Ikke noget nej.
Dårlige madvarer = billige madvarer.
Spar på foderet og brug pengene på dyrlægeregninger.

Se hvad pizza og cola gør for folkesundheden og ja det kan godt
sammenlignes
med dårlig fodring af husdyr.

Personligt er jeg da ligeglad om folk spiser deres hunde af med
sekundavarer
men det er bestemt ikke på lang sigt sundt for dyrene.

--

Mvh.John

Fra : x Vuf x

Dato : 23-04-05 22:40

On Tue, 19 Apr 2005 11:51:58 +0200, "jopa" wrote:
>x Vuf x skriblede bla:

>Ikke noget nej.
>Dårlige madvarer = billige madvarer.

Fiskebaseret foder er billigt, men derfor jo ikke dårligt
hvis det skal bruges til slædehunde bl.a.

>Spar på foderet og brug pengene på dyrlægeregninger.

Øhhh...Der tabte du mig...

> [...]
>Personligt er jeg da ligeglad om folk spiser deres hunde af med
>sekundavarer men det er bestemt ikke på lang sigt sundt for dyrene.

Heri er vi enige.

Fra : jopa

Dato : 23-04-05 22:52

x Vuf x skriblede bla:

> Øhhh...Der tabte du mig...

Spar penge på foder og brug de sparede penge til dyrlægeregninger.

Ved at give hunden et kvalitetsfoder hjælper du med til at holde den sund
og
rask.
Billigt foder uden næringsværdi gør det modsatte.
Blot mine 10 cents

--

Mvh.John

Fra : x Vuf x

Dato : 24-04-05 13:15

On Sat, 23 Apr 2005 23:51:30 +0200, "jopa" wrote:
> [...]

>den sund og rask.
>Billigt foder uden næringsværdi gør det modsatte.

Ok; så er vi enige igen.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-04-05 16:27

On 18 Apr 2005 10:59:31 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>forøvrigt så havde Aktiv Super i sønderborg sommetider 15 kilos
>poser på tilbud til 69 Kr. Det var muligvis derfor de lukkede...

tjae man ville også kunne leve af røde pølser fra netto i flere år,
men lige pludselig bliver man nok syg tror du ikke ? hmm gad vide om
hunde ikke har det på samme måde ? tror du ikke at de lever sundere og
længere på sund mad ? eller tror du at det er fuldstændig ligemeget
hvad de spiser ? bare det er biligt for din pengepung så er det godt
for hunden ?

det er sku utroligt hvad folk kan bilde sig selv ind fordi de er
pissenærige !

kvalitet koster penge ! sådan er det bare, når man har fattet det, så
kan man gå i gang med at undersøge hvilke af de dyre mærker der også
har kvaliteten som hænger sammen med prisen, for det er nemlig
desværre ikke alle sammen, man skal uden om biprodukter
tilsætningsstoffer antioxidanter og alt det andet skrammel.

men køber man 15kg for 69kr så er man 100 % sikker på at det er affald
man hælder i sin hund ! topmålet af nærighed.

Fra : charlotte dandanell

Dato : 14-05-05 11:11

Hejsa

Jeg er enig i at man skal ikke købe det billigst af det billigst men derimod
kigge lidt på kvaliteten. Jeg bruger henne-pet-food. der er alt hvad de har
bruge for også selvom de ammer. Men spørg en dyrlæge eller der hvor i har
købt hund.

Charlotte
"Punish the deed, not the breed." <skriv@ikke_til_denne_mail.com> skrev i en
meddelelse news:rc8a61d179b4bec36sopbqkmjf8l3fgish@4ax.com...

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-04-05 20:33

Det er beundringsværdigt at du kan udtale dig med så usvigelig
sikkerhed om et produkt du aldrig har brugt, og aldrig vil bruge. Den
slags ekspertice er helt unik, om ikke særlig troværdig.

Da jeg fik min første hund var Royal Canin et must. Sjovt ok fik hunde
der blev fodret med RC. mangelsymptomer, for det havde (dengang)
overhovedet ingen B vitaminer. Os der valgte brugsens bedste fik ikke
de problemer....
Hvis jeg giver mine hunde Hills (sådan som dyrlægen gerne vil at jeg
gør) så skal jeg op mindst en gang om natten. Det skal jeg ikke med
Silver Dog.

Hilsen Kim

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-04-05 17:26

On 19 Apr 2005 12:32:52 -0700, "Kim Christensen"
> [...]

>sikkerhed om et produkt du aldrig har brugt, og aldrig vil bruge. Den
>slags ekspertice er helt unik, om ikke særlig troværdig.

tjae måske er silverdog det første discountfodder som virkelig bare er
superkvalitet, uden biprodukter farvestoffer osv osv måske har jeg
bare ikke fået øjene op for det de er bare smadder søde hr og
fru.silverdog at de gidder at sælge fodret for 99kr istedet for 450kr
nej du den er nu ikke svær at regne ud ! pris og kvalitet følger
mange gange hinanden desværre.

> [...]
>Hvis jeg giver mine hunde Hills (sådan som dyrlægen gerne vil at jeg
>gør) så skal jeg op mindst en gang om natten. Det skal jeg ikke med

der er heller ingen der siger at hills er godt, det er sikkert lige så
godt/dårligt som silverdog, men din dyrlæge tjener penge på hills det
er forskellen. men der er meget andet foodder end hills og silverdog
men det gidder du da ikke sætte dig ind i vel, det er jo trods alt din
hunds helbred imod din pengepung, så hvem vinder mon den kamp