Dømt for hundeslagsmål/tv2nyhederne
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-04-05 20:41

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2208459

Endelig bliver den nye hundelov brugt, bare ærgeligt at de ikke blev
fradømt retten til at beskæftige sig med hunde, det ville have virket
på de konkrete personer, bøden på 5000kr betaler de jo aligevel
aldrig, men måske det kan afskrække andre når det nu vil rygtes at det
koster mindst 5000kr i bøde hvis man bliver opdaget i at arangere
hundekampe, det kan man kun håbe, selv om jeg tvivler, da man jo
næsten kunne se at ham nydanskeren var stolt af situationen. Tror han
at hele Danmarks befolkning er dumme, og hopper på at de bruger 12kg
råt kød som godbidder, så er man fandme ekstremt uinteligent når man
stiller op til filmning med sådan en løgnhistorie.

hvis det stod til mig, så blev sådan nogle svin sendt hjem til hvor de
kommer fra, for de hører sku ikke til i det danske samfund. Det er sku
lige til at få højt blodtryk af at se nyhederne, nå nu vil jeg ligge
mig i sofaen og spise småkager med min Putbill og prøve at glemme.

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-04-05 11:07

En Putbill? Endnu en ny kamphunderace... :)
Lyder mest som noget golfspillere bruger..

Hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-04-05 11:23

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message
> En Putbill? Endnu en ny kamphunderace... :)

Sofabryderhund, en meget farlig hund, lad os hurtigt på den forbudt.

--
mvh / regards

Christian

Fra : zuss

Dato : 12-04-05 21:48

Jeg vil overhovedet ikke retfærdiggøre hundslagsmål, men folk fra
andre kunture har ikke samme forståelse af husdyr som vi har.

Da jeg var i Kina, boede jeg hos en privat familie oppe i bjergene. De
have en masse vilde hunde, man kunne ikke komme til dem. De snerrede
og ville bide, hvis man kom for nær! Men de blev brugt til vagthunde
og mad.

Jeg har set hvordan de slagter hunde, mændene står med deres primitive
køller og tæsker løs på hunden. Kvinder står parat med fadet.

Og ja jeg spiste hund... -det er man jo ligesom nødt til, når der ikke
bliver serveret andet...

De havde ingen respekt for hunde, børnene slog og sparkede dem,
mødrene råbte og slog hundene, hvis de kom for nær maden...

Hundene har udsultet. Fik forklaret, at hundene bare skulle overleve,
og ikke mere end det.

Og grunden til at de brugte køller til at slå dem ihjel med, er fordi
at våben er for dyre.

Jeg synes egentlig, at det er fint nok, at de spiser hundene, men
hvorfor ikke dræbe dem humant?!

Kattene have reb om halsen, inden de blev dræbt. -kvalt!

zuss

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-04-05 22:11

Også skrev Vollert
> Jeg vil overhovedet ikke retfærdiggøre hundslagsmål, men folk fra
> andre kunture har ikke samme forståelse af husdyr som vi har.

Nææ i Indien er køer et hellig dyr i Danmark spiser vi dem. Hvem har ret ?.

> Da jeg var i Kina, boede jeg hos en privat familie oppe i bjergene.

Det lyder som en spændene tur

> Og grunden til at de brugte køller til at slå dem ihjel med, er fordi
> at våben er for dyre.

Der er jo også folk i Danmark (som er danskerer) som smider F.eks
kattekilliger i skraldespanden, fordi en dyrlæge er fordyr.

> Jeg synes egentlig, at det er fint nok, at de spiser hundene, men
> hvorfor ikke dræbe dem humant?!
>
> Kattene have reb om halsen, inden de blev dræbt. -kvalt!

Enig. fint nok at de vil spise dyrene, en hund er jo ikke mindre mad end en
ko hvis man er fattig og sulten, MEN der er sgu ingen grund til at dyret
skal lide når man slår det ihjel, det være sig ko,kat,hund,hest eller
kylling.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Kito

Dato : 13-04-05 06:05

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en ko hvis man er fattig og sulten, MEN der er sgu ingen grund til at
> dyret skal lide når man slår det ihjel, det være sig ko,kat,hund,hest

Du glemmer forskellen. Her i landet bliver dyrene aflivet humant. Det kan
godt være at der bliver smidt en kat eller to i skraldespanden, men det
bliver der jo heller ikke set på med blid øjne er, vel.
Dansker har betydelig mer respekt for levende dyr, end de fleste.

vh
Poul

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-04-05 14:09

Også skrev Vollert

> [...]
> men det bliver der jo heller ikke set på med blid øjne er, vel.
> Dansker har betydelig mer respekt for levende dyr, end de fleste.

Nej du læser ikke hvad jeg skriver, læs lige line 3,4og 5 i det jeg skrev
ovenfor.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-04-05 16:11

On 12 Apr 2005 13:48:22 -0700, zuss@mail.dk (zuss) wrote:

>Jeg vil overhovedet ikke retfærdiggøre hundslagsmål, men folk fra
>andre kunture har ikke samme forståelse af husdyr som vi har.

ja og netop fordi de har en helt anden kultur end vores burde de ikke
have lov til at være i vores land ! ellers kan man jo snart tilade sig
alt alle steder, bare man siger at man kommer fra en anden kultur, jeg
holder på at vores kultur er vores egen og den burde vi beskytte noget
mere end vi gør.

Fra : Kennel Klitgaard V. ~

Dato : 13-04-05 22:21

Ja, det er bare i orden