Dyrenes Forum
Fra : EnjoyNews

Dato : 11-04-05 18:50

Hejsa

Faldt lige over en nystartet side som ser ret god ud....
http://www.dyrenes-forum.dk

Kh Heidi

Fra : LL

Dato : 18-04-05 13:06

> Faldt lige over en nystartet side som ser ret god ud....
> http://www.dyrenes-forum.dk

Det vil jeg nu ikke sige at den gør...

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 19-04-05 09:04

On Mon, 18 Apr 2005 14:05:36 +0200, "LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> wrote:

>Det vil jeg nu ikke sige at den gør...

Jooo, men jeg ville nok ikke ha' offentliggjort den
før alle links virkede; altså at den var færdig!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
Nu kun 3 drenge tilbage!

Fra : LL

Dato : 19-04-05 12:27

> Jooo, men jeg ville nok ikke ha' offentliggjort den
> før alle links virkede; altså at den var færdig!

Jo jo - men der er flere ting, der springer mig i øjnene når jeg åbner
siden:

Fx "Søg på hunderacer" - det er jo ikke en søgefunktion der er lavet, men
derimod en opslagsfunktion. Umiddelbart ser det ud til at gå igen ved alle
typer dyr.

De 3 nederste links i menuen til venstre er ikke centreret som resten af
linksene, men har sikkert en attribut der heddder align="left" i stedet
for
"center". Det ser for mig lidt rodet ud.
Når man skifter et link ud i sin menu(venstre), som det er gjort med "Til
forsiden" der smart nok forsvinder når man er på forsiden, er det en god
idé
at placere sine links i tabeller med fast cellestørrelse. Ellers sker det,
at alle de andre links "hopper" en smule, når link-teksten på det
udskiftede
link, ikke har samme længde. Det sker også på denne side - prøv at skift
mellem "Annoncering" og "Til forsiden" og se på alle links til forskellige
dyregrupper - de hopper op og ned og rammen til højre flytter sig ud mod
midten.

En god ting er at der er brugt Verdana som skrifttype, det er den bedste
til
læsning på skærm, den kunne måske godt tåle at blive gjort lidt mindre,
men
det er selvfølgelig en smagssag, ligesom tekstfarven heller ikke tiltaler
mig og da slet ikke da der er brugt både blå og lilla. Så hellere sort på
hvidt.

Da jeg kan se, at det er meningen, at siden skal opdateres jævnligt med
annoncer og artikler, forstår jeg slet ikke, at den er lavet i html. Der
havde ASP, ASP.NET eller PHP nok været mere hensigtsmæssigt - det tager
måske lidt længere tid at få siden op at stå, men opdateringen af siden
bliver mange gange nemmere og hurtigere - men det kræver selvfølgelig, at
man kan og vil sætte sig ind i andet end html - eller frontpage eller hvad
det nu måtte være.

Håber ikke at ejeren af siden tager dette som direkte kritik - men som
kontruktiv kritik.

L. Lauridsen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk