allergi hunde
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-04-05 21:24

Hejsa

Er der nogen der kan anbefale en race hvis man er en lille smule allergiker?

Nogen racer der er bedre end andre?

Spørger for en kollega. Deres store drøm er at få hund, men hendes mand har
allergi for en del ting, dog ikke hunde, men hans læge siger det måske kan
fremkaldes ved at få hund. Men de mener at ha' hørt nogen hunde er bedre for
allergiker.

på forhånd tak

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Christina Jensen

Dato : 07-04-05 22:13

hej, ja måske de hårløse, en mexicansk hårløs?
"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:425596f9$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 06:02

> [...]
> Hejsa
>
> Er der nogen der kan anbefale en race hvis man er en lille smule

Klippe- og trimmehunde, der jo ikke fælder, skulle være mere allergivenlige.
De fås jo også i forskellige størrelser og temperamenter, så dine kollega
kan måske starte med at læse lidt om de forskellige klippe/ trimmeracer.
Mht. til klipning så er det noget man nemt kan lære selv. Trimning er imo
svært, men det kan man sikkert også lære, hvis en god hundefrisør vil lære
en hvordan.
Man kan selvfølgelig også bare smutte forbi en hundefrisør, hver 2. til 3.
måned og lade dem klippe / trimme hunden for en.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : simon leth jensen

Dato : 08-04-05 07:30

Hej med dig

Jeg træner hund med en der har astma og allergi. Hun har en eurasier og der
er ikke noget med den, hun vasker den så rimlig tit for at forhindre alt det
støv.
Men hunde fælder ikke ens. Vi har tervuerner og der er jo underuld så hårene
sidder jo ikke i møblerne og tæpperne som eks. labrador og schæfere hår.
Min mand var nemlig ude ved nogle kunder, hvis søn kun kunne tåle langhårede
hunde og ikke korthårede fordi de ikke fælder på samme måde.
hilsen Tina

Fra : fam. Ager

Dato : 08-04-05 07:36

> [...]
> har allergi for en del ting, dog ikke hunde, men hans læge siger det måske
> kan fremkaldes ved at få hund. Men de mener at ha' hørt nogen hunde er

jeg har cairnterrier, som skulle være god til allergikere, der kommer en
her i huset med allergi, og cairnen er den eneste af husstandens dyr han
ikke reagerer på.
ellers puddel og andre trimmeracer. men der er jo også forskel på, hvad en
allergiker reagerer på, om det er hår, eller skæl i huden eller andet, der
er stor forskel!

mvh. marie

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-04-05 09:05

> [...]
> fremkaldes ved at få hund. Men de mener at ha' hørt nogen hunde er bedre

Hej Bolette

Det er vist meget begrænset. Der er dog en undtagelse, og det på trods af,
at den har masser af pels, og kan fælde helt utroligt... Men pelsen er
alligevel, af en helt anden beskaffenhed, så den åbenbart ikke generer
allergikere. Siberian Husky... Det er dog ikke uden betænkelighed, for jeg
syntes ikke, at den er anbefalelsesværdig, som kæledyr. Den er et trækdyr,
og har det kun godt, når den trækker. Sætter du en snor på den, så trækker
den, og tro mig, den er rigtigt god til det, og den vil blive ved, til
benene er så slidte, at de ikke længere når jorden. Desværre for den, er
den også, en rigtigt smuk hund, hvilken foranlediger mange, til at holde den
som kæledyr. Det kan da også lade sig gøre, hvis man er indstillet på, at
have et rigtigt godt kondital, og helst lufte hund på rulleskøjter eller
cykel, og lade dem trække sig i stormagasinet .
Indendørs, er den meget rolig...Ja næsten apatisk, venter bare på næste
løbetur.. Absolut ikke vagtsom... En tyv kunne plyndre huset, uden at
opdage, at der var en hund .. Det fortæller vel også lidt, at den
familie mæssigt, er det nærmeste man kommer en Ulv, at den er et flokdyr, så
hvis hundens trivsel sættes højt, så skal man have mere end en hund. Så 6
hunde, og to par rulleskøjter, så kan de godt sælge bilen.

M.V.H.....Benny..

Fra : MGA

Dato : 08-04-05 12:31

> [...]
> har allergi for en del ting, dog ikke hunde, men hans læge siger det måske
> kan fremkaldes ved at få hund. Men de mener at ha' hørt nogen hunde er

Vi har valgt Yorkshie Terrier ud fra at vi begge er allergikere - og vi har
ingen problemer. Grunden til at den er 100% allergisikker skulle være at den
ikke har underuld. Så gå efter racer uden underuld.

Vi er meget glade for vores hunde, som er meget hundeagtige i deres adfærd i
modsætning til en f.eks. en puddel, som jo lever og ånder for sin ejer.
Man siger at yorkien er den største hund i den mindste krop og det er nok
ikke helt ved siden af - så det er ikke en god hund til en børnefamilie -
ikke at den bider, men hvis den ikke gider lege, så gider den ikke!

Held og lykke

Mette

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 12:58

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse news:42566b7c$0

> Vi er meget glade for vores hunde, som er meget hundeagtige i deres adfærd
> modsætning til en f.eks. en puddel, som jo lever og ånder for sin ejer.

Det er jo så en smagssag, hvad man gerne vil have.

Jeg er f.eks. meget glad for hunde, der er ejerfikseret, som f.eks. Pudlen.
Derudover er Pudlen jo super intelligent og meget nem at træne med. Man er
endda begyndt at træne Kongepudler, som handicaphunde, da man har fundet ud
af at denne race også er meget velegnet til formålet, ligesom Labrador,
Goldens og hvad man ellers plejer at bruge.
Vores GD er til tider meget " hundeagtig" i hendes adfærd, så jeg kæmper
stadig meget med træningen med hende. Hun er selvfølgelig også nået
lømmelalderen, så det gør det ikke nemmere.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : MGA

Dato : 08-04-05 21:21

> [...]
> stadig meget med træningen med hende. Hun er selvfølgelig også nået
> lømmelalderen, så det gør det ikke nemmere.

Lige præcis - det var derfor jeg nævnte det - det er jo ikke kunne hundens
allerginiveau der er vigtigt, men også hvad man er til!
Jeg elskede min puddel da jeg havde ham, men jeg sætter i dag pris på
Yorkiens pudsige stædighed og vilje - hver hund sin charme

Mette

Fra : Børge

Dato : 09-04-05 07:25

Hej Bolette

Jeg er selv allergiker og kan ikke tåle hunde. Ikke desto mindre har jeg nu
haft en hund i 6 år. En stor Puddel (Konge Puddel) og jeg har ikke haft
problemer med allergi.

Min daværende læge anbefalede mig det, og for at afprøve teorien (som
afvises af Astma og Allergi foreningen) brugte jeg 1 time i en hundekennel
med 26 puddler, og da der ingen reaktion var fik vi så en stor Puddel.

Fremgangsmåden kan også anbefales for din kollega.

Hvis din kollega også har børn, vil jeg lige sige at en stor Puddel også er
børnevenlig.

PS. Snauzere og andre hunde der ikke fælder kan angiveligt også bruges.

Mvh