Plads i Trentino Alto Adige - Dolomitterne
Fra : John

Dato : 12-05-05 21:08

Hej NG.

Nu har vi de sidste 4-5 år bevæget os rundt i det sydlige Østrig og kunnet
se Dolomitterne i Italien det fjerne - men er endnu ikke nået derned. I år
skal det være.

Og så tænkte jeg, om der mon er nogen der kan hjælpe mig med at finde en god
plads til campingvognen og i det område.

Jeg forestiller mig at køre over Brenner og til Bolzano og så køre lidt
østpå derfra. Det jeg søger er en stille og rolig plads med gode
faciliteter og fred og ro. Vi har ikke brug for badeland med 10
rutschebaner, tivoli, diskoteker, underholdningsprogram osv. Bare et sted,
hvor man kan slappe af og hygge sig og hvor tingene fungerer stille og
roligt.

Vi kan godt lide først at bestemme os, når vi er i nærheden af målet. Måske
kigge lidt på en plads og så vælge at køre videre til den næste. Så det skal
nok ikke være en "ADAC-super-5-stjernet-plads". Så helst ikke noget med at
reservere ubeset hjemmefra.

Giv mig gerne et link eller to. Jeg har ADAC's syd-bog, så også gerne et
nummer derfra.

På forhånd tak og venlig hilsen

John

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-05-05 09:21

John wrote:

> [...]
> rutschebaner, tivoli, diskoteker, underholdningsprogram osv. Bare et
> sted, hvor man kan slappe af og hygge sig og hvor tingene fungerer

I den lille by Ora/Aura, der ligger nogle få km. syd for Bolzano er der en
fin lille campingplads, der vel har plads til en halvt hundrede enheder
(max) og er tilknyttet et hotel. Der er stille, superrent og med helt nye og
flotte sanitære faciliteter og - hvad man jo så kan synes om eller lade
være - meget 'tyroler-agtig (hvis man vil undskylde mig udtrykket, men i
mangel på bedre). Det er et fint udgangspunkt for ture i området.
Der er kun denne ene plads i byen, så det giver sig selv.

> Giv mig gerne et link eller to. Jeg har ADAC's syd-bog, så også gerne
> et nummer derfra.

Gider ikke slå op - men den er i bogen.

vh
jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : John

Dato : 13-05-05 21:26

> [...]
> mangel på bedre). Det er et fint udgangspunkt for ture i området.
> Der er kun denne ene plads i byen, så det giver sig selv.

Tak for det Jan. Jeg tror jeg har har fundet den selv. Det må være den her
http://www.hotelmarkushof.it/ og jeg har også fundet den på FDM-udgaven af
ADAC.

Det ser ud til at være noget i den retning, vi søger.

Er der andre gode forslag? F.eks. lidt ude "på landet"?

Venlig hilsen

John

Fra : phk

Dato : 18-05-05 13:52

"John" <johnlafjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rutschebaner, tivoli, diskoteker, underholdningsprogram osv. Bare et sted,
> hvor man kan slappe af og hygge sig og hvor tingene fungerer stille og

I maj måned var vi på Camping Liveco (Levico?), afkørsel Trento og 20 km mod
vest. Fin lille plads med små pladser :) Tag cyklen med og nyd den bjergrige
men absolut cykelbare natur.

De delte værdisedler ud med en gratis overnatning på messen i Herning og i
Bella - måske har du en af dem?

--
Per, Esbjerg

Fra : John

Dato : 19-05-05 20:45

> [...]
> bjergrige men absolut cykelbare natur.
>
> De delte værdisedler ud med en gratis overnatning på messen i Herning og i

Nej, jeg var desværre ikke på messerne. Men pladsen ser da ud til at være en
mulighed. Det må vel være den her: http://www.campinglevico.com/ - det er
åbenbart to pladser, Levico og Jolly, der samarbejder og har fælles
faciliteter.

Men den er nu noteret som en mulighed. Tror du det er nødvendigt at
reservere? Jeg vil helst se hvor langt vi når - selv om jeg godt ved, at det
specielt i højsæsonen er bedst at reservere.

Tak for tippet.

Vh. John

Fra : phk

Dato : 20-05-05 16:57

> [...]
> en mulighed. Det må vel være den her: http://www.campinglevico.com/ - det
> er åbenbart to pladser, Levico og Jolly, der samarbejder og har fælles

Korrekt. Levico har pladser ned til vandet, Jolly har swimmingpølerne:)

> Men den er nu noteret som en mulighed. Tror du det er nødvendigt at
> reservere? Jeg vil helst se hvor langt vi når - selv om jeg godt ved, at
> det specielt i højsæsonen er bedst at reservere.

De havde haft åbent en måned da vi var dernede. Bortset fra en karavane af
Hollændere, der holdt til dernede et par dage, var vi maks 3-5 campingvogne
hele ugen. Men senere på sæsonen ... dunno (don´t know).

--
Per, Esbjerg

Fra : John

Dato : 20-05-05 18:55

> [...]
> Hollændere, der holdt til dernede et par dage, var vi maks 3-5
> campingvogne hele ugen. Men senere på sæsonen ... dunno (don´t know).

Tak for svarene - både Per og Jan. Nu har jeg printet beskrivelserne af
pladserne og så kommer de i mappen sammen med alle de andre papirer - så får
vi se hvor vi ender.

Vh. John