Gaspriser på DCU pladserne..
Fra : Verner

Dato : 12-05-05 17:03

Hvad mon bagrunden er for, at DCU på alle deres pladser udelukkende
sælger BP gas ?

Ville det ikke være mere naturligt, at de sørgede for de bedste priser
til deres gæster og medlemmer ved at sælge Primagaz som normalt koster
mindst 50 kroner mindre !

Verner

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 12-05-05 17:19

"Verner" <Vernerha@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ville det ikke være mere naturligt, at de sørgede for de bedste priser
> til deres gæster og medlemmer ved at sælge Primagaz som normalt koster

Hvor har du oplysningen om den meget lavere pris på Primagaz fra ?

På en del af de campingpladser, som sælger Primagaz, ligger prisen ganske
tæt på BP's priser. Vi har en konkret oplevelse, hvor 11 kg Prima skulle
koste 195,- kr. hos lejrchefen, men hvor man kunne få en mobil gasmand til
at køre 11 kg. Prima ud - helt ned på pladsen - til en pris på 159,- kr.!!
Alt inklusive!

Se det fortæller noget om avance - for gasmanden påstod med et stort smil,
at han skam tjener på det, mens lejrchefen hævder, at han giver mere i
indkøb end gasmanden sælger den for.

Hm........sagen er jo nok, at f.eks. DCU har en leverandørkontrakt med
f.eks. BP, hvor den enkelte plads får gassen leveret til en aftalt pris, og
med en mere eller mindre aftalt udsalgspris. Herefter får organisationen en
provision af salget. Organisationen scorer altså den prisrabat, som de har
forhandlet sig frem til, mens medlemmerne/campisterne må betale normal pris.

Snedigt - ikke ??

/Flemming U

Fra : Piraten

Dato : 12-05-05 18:22

Det er ikke rigtigt Verner, BP gas er ikke dyrere end Primagas.........
vh Jan

Fra : Verner

Dato : 12-05-05 21:20

On Thu, 12 May 2005 19:21:50 +0200, "Piraten" <janex@sol.dk> wrote:

>Det er ikke rigtigt Verner, BP gas er ikke dyrere end Primagas.........
>vh Jan

Tror du ikke DCU ville være i stand til at forhandle samme priser hjem
som Silvan og Bauhaus - bare et par eksempler..

Silvan kr. 137,- for en bytter

Verner

Fra : LS

Dato : 12-05-05 23:31

> On Thu, 12 May 2005 19:21:50 +0200, "Piraten" <janex@sol.dk> wrote:

> Tror du ikke DCU ville være i stand til at forhandle samme priser hjem
> som Silvan og Bauhaus - bare et par eksempler..

Næ det tror jeg ikke. De sælger garanteret ikke ret meget. Folk henter jo
gas i silvan, bauhaus, tyskland og andre steder hvor det er billigt )

Fra : Piraten

Dato : 13-05-05 15:37

Helt ærligt...... det gør jeg også, henter gas i Bilka, Bauhaus el. Silvan
vh Jan

Fra : Verner

Dato : 16-05-05 14:40

On Fri, 13 May 2005 16:36:36 +0200, "Piraten" <janex@sol.dk> wrote:

>Helt ærligt...... det gør jeg også, henter gas i Bilka, Bauhaus el. Silvan
>vh Jan

Netop, det er her jeg mener DCU svigter deres medlemmer/gæster !

Er DCU ikke en interesseorganisation som burde gøre mest muligt for
deres medlemmer ?

Verner

Fra : LS

Dato : 16-05-05 15:59

> On Fri, 13 May 2005 16:36:36 +0200, "Piraten" <janex@sol.dk> wrote:
>

> Netop, det er her jeg mener DCU svigter deres medlemmer/gæster !

Det er nemlig rigtigt Verner. Jeg er nemlig også overbevist om at hvis DCU
virkelig tog deres medlemsansvar alvorligt så satte de kniven for struben af
gasselskaberne, slog i bordet og sagde:

"Hør her venner, vi er en interesseorganisation som gør mest muligt for
vores medlemmer så de 4 flasker gas vi sælger om året kræver vi at få lige
så billigt som Bauhaus og Silvan"

Så er jeg overbevist om at gasselskaberne, helt uden at vælte hulkende og
skraldgrinende om på gulvet vil klappe hælene sammen og sige

"selvfølgelig skal i da have det til samme pris, 4 flasker om året er nemlig
rigtig mange når man varetager nogle medlemmers interesse"

Fra : Verner

Dato : 16-05-05 17:04

On Mon, 16 May 2005 16:59:07 +0200, "LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk>
wrote:

>"selvfølgelig skal i da have det til samme pris, 4 flasker om året er nemlig
>rigtig mange når man varetager nogle medlemmers interesse"

Rolig nu - der er da flere end mig der køber gas

Verner

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 17:43

On Mon, 16 May 2005 18:04:26 +0200, Verner <Vernerha@yahoo.dk> skrev:

>Rolig nu - der er da flere end mig der køber gas
Jeg køber det på den nærmeste trælast, tror ikke det kan gøres så
meget billigere.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 22:10

> [...]
> vores medlemmer så de 4 flasker gas vi sælger om året kræver vi at få lige

Det kunne jo være de kunne sælge lidt mere hvis de ikke tog en voldsom
overpris.

Men nu er det jo nok ikke DCU der tjener penge på gassen, men den
campingfatter der driver butikken på den pågældende plads og han skal jo
tjene penge hvor han kan. Mælken bliver jo heller ikke billigere af at blive
solgt i en butik på en DCU-plads.
Man kan så glæde sig over at man kan købe en flaske gas uden at skulle
transportere sig ret mange meter, det kan være praktisk søndag aften når
frikadellerne er halvstegte og Silvan har lukket.
Hvis man har planlagt sig ud af problemet, evt. med en ekstra flaske, så kan
man glæde sig over at man har købt den billigere hos sin
ynglings-discount-gasforhandler.

Hvis DCU mener det med interesseorganisation alvorligt, så er der mange
andre ting der var bedre at tage fat på, gaspriserne er der da heldigvis
konkurrence om i forvejen.

Mvh. Per Olsen

Fra : Sten Bo

Dato : 17-05-05 08:41

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis DCU mener det med interesseorganisation alvorligt, så er der mange
> andre ting der var bedre at tage fat på, gaspriserne er der da heldigvis
> konkurrence om i forvejen.
>
> Mvh. Per Olsen

"Gaspriser" blir så her fortolket - men en sag der har gjort rigtig mange
nervøse - Tja nogle i alt fald - er løse rygter om fugtproblemer i bunden og
hjørner af nogle vognmærker.

Det ville være meget prisværdigt dersom DCU tog sig sammen og begyndte at
føre stattestik fra sine testcentre over resultaterne fra de fugt og
fejlrapporter der bliver udarbejdet når folk (medlemmer!) får testet deres
vogne.

Selvfølgelig korrigeret for antal vogne - og udtrykt i %ter. Man kan så en
gang for alle - og løbende holde øje med årgangene - hvis der udgives
en eller anden oversigt - på denne model og årgang er det især her det
kniber!

Det er da kendt fra bilbranchen - ikke?

Beklager - det her burde i en ny tråd - og det er man da velkommen til, hvis
der ud over eftertanke er behov for kommentarer.

End of Debat herfra - Jeg er ikke medlem Jørgen L men tænker
overordnet på jeres og campisternes velfærd. I det lange løb står man sig
ved! )

Hilsen

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-05-05 12:40

> [...]
>
> End of Debat herfra - Jeg er ikke medlem Jørgen L men tænker
> overordnet på jeres og campisternes velfærd. I det lange løb står man

Hej Sten det er da en god ide, men om jeg kan få dem med på det ved jeg
ikke.
Problemmet er nok også at få disse data og ikke mindst få dem ud til
offentligheden.

Men jeg da prøve.

Hilsen Jørgen

Fra : K. H. Hansen

Dato : 17-05-05 09:51

Da vi havde bagerforretning, var det sådan, at vi gav mere for en liter mælk
uden moms, end FAKTA solgte deres inclusive moms, det skete så det, at vi
købte flere rammer mælk hos FAKTA i hver uge, og tog priser for den, som om
vi havde købt dem ved mejeriet.

Mon ikke situationen er negenlunde den samme, med hensyn til gas på
campingpladser contra byggemarkeder eller andre, der sælger i stor stil?

Jeg køber mit gas, både til fritidshuset og campingvogn, hos Fleggaards syd
for grænsen, da vi jo handler en del dernede alligevel, jeg giver 120.00
kroner for en bytter.