Rute til Italien
Fra : Ewan Pedersen

Dato : 09-05-05 22:14

Hej NG

Jeg ved godt at der er flere ruter til Italien.
Jeg sidder og kikker i kortet på ruten A1,A7 til Füssen.
Kan det passe at det er almindelig landevej man skal køre på omkring 50 km
ind til man når E60 i Østrig.

--
MVH/Ewan

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD
Knaus Euro Star Style 551 TF

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-05-05 08:10

Ewan Pedersen wrote:

> Jeg ved godt at der er flere ruter til Italien.
> Jeg sidder og kikker i kortet på ruten A1,A7 til Füssen.
> Kan det passe at det er almindelig landevej man skal køre på omkring
> 50 km ind til man når E60 i Østrig.

Yeps - og det føles som hundrede. Men i øvrigt udmærket vej og ganske køn.

vh
Jan

Fra : phk

Dato : 10-05-05 08:49

"Ewan Pedersen" <etp@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg sidder og kikker i kortet på ruten A1,A7 til Füssen.
> Kan det passe at det er almindelig landevej man skal køre på omkring 50 km

Der er ikke de store problemer i de veje. Der er kun ganske få byer og selv
i sommerperioden ikke den store køkørsel.

Vi var sidst dernede i for 3 uger siden og vi kører stort set altid den vej.
7´eren er dejlig fri for trafik når man når syd for afkørslerne til München.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 10-05-05 21:16

Hej

Det er godt at høre, jeg kan forestille mig at når man har kørt på motorvej
så langt, så føles det meget langsomt at komme på landevej.

Tak for jeres svar

--
MVH/Ewan

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD
Knaus Euro Star Style 551 TF

Fra : phk

Dato : 11-05-05 14:01

> [...]
>
> Det er godt at høre, jeg kan forestille mig at når man har kørt på
> motorvej så langt, så føles det meget langsomt at komme på landevej.

Det kommer jo an på hvor hurtigt man kører respektive steder ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-05-05 16:35

phk wrote:

> Det kommer jo an på hvor hurtigt man kører respektive steder ;)

Selv med en CV føles det overvældende at køre med ca. 70 km/t efter at have
tilbagelagt en tusind km med omkring 100!

vh
Jan

--
Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : phk

Dato : 11-05-05 21:41

> Selv med en CV føles det overvældende at køre med ca. 70 km/t efter at
> have
> tilbagelagt en tusind km med omkring 100!

Selv om det går lidt opad kan jeg stadig holde 80 ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-05-05 07:28

phk wrote:

> Selv om det går lidt opad kan jeg stadig holde 80 ;)

Men den turistbus, der ligger foran - ka' den?
Det er ikke just en vej, der opfordrer til overhalinger med en CV hængende
bagved.
Men nu varer det jo heldigvis ikke så længe, inden man skal gense
vejstykket.

BTW: Sidste år havde vi en sjov oplevelse. Hvor motorvejen ophører ved
Füssen kom jeg til at tage en forkert vej (svjh i en rundkørsel)- og
opdagede det med det samme. Der var bare ikke muligheder for at komme til at
vende. Så frem med Ipaq'en og gang i GPS'en. Og så blev vi ellers sendt over
grænsen til Østrig ad nogle veje, jeg med garanti aldrig havde valgt. En
enkelt gang måtte vi bakke 100 m. fordi vi mødte en modgående traktor, der
kørte med hø og vejen ganske enkelt ikke var bred nok til begge køretøjer.
Så man kan sagtens stole på at TomTom kan finde vej til målet, men der er
nul garanti for vejens tilstand.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : phk

Dato : 12-05-05 10:24

> Så man kan sagtens stole på at TomTom kan finde vej til målet, men der er
> nul garanti for vejens tilstand.

Selvfølgelig kommer man altid frem. Men jeg har indtrykket af at med TT
kommer man hurtigere frem hvis man har internetadgang til diverse
problemløsninger ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-05-05 12:12

phk wrote:

> Selvfølgelig kommer man altid frem. Men jeg har indtrykket af at med
> TT kommer man hurtigere frem hvis man har internetadgang til diverse
> problemløsninger ;)

Måske lidt OT, men der er jo tradition for at tråde godt kan skride lidt:
Er der mulighed for løbende opdatering mv. på TomTom. Det kunne være meget
interessant al den stund at min PDA samtidig er telefon med GPRS (konstant
opkoblet internet).
Jeg troede bare ikke at TomTom kunne det - det virker ret 'amatøragtigt' og
ikke udtænkt til prof. brug.

vh
jan

Fra : T. Hartung

Dato : 18-05-05 19:42

> Selvfølgelig kommer man altid frem. Men jeg har indtrykket af at med TT
> kommer man hurtigere frem hvis man har internetadgang til diverse
> problemløsninger ;)

Den kommer du til at udybe har du opdaget noget vi andre ikke har jeg venter
også på svar som Jan - kan du løbende opdatere TT, kort og det hele ??
fortæl fortæl

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : phk

Dato : 18-05-05 21:58

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Den kommer du til at udybe har du opdaget noget vi andre ikke har jeg
> venter også på svar som Jan - kan du løbende opdatere TT, kort og det hele
> ?? fortæl fortæl

Hvad TT angår kommer jeg ikke til at lære ret meget - Garmin styrer! :)

--
Per, Esbjerg

Fra : T. Hartung

Dato : 19-05-05 21:32

> Hvad TT angår kommer jeg ikke til at lære ret meget - Garmin styrer! :)

??

Jamen hvor har du så indtryket fra med opdateringerne til TT - når du nu
ikke ved en dyt ?? :o//

Fra : phk

Dato : 20-05-05 16:57

> Jamen hvor har du så indtryket fra med opdateringerne til TT - når du nu
> ikke ved en dyt ?? :o//

Det var nu ikke opdateringer det drejede sig om - men målt på mængden af
mails omhandlende TT kan jeg jo se der er masser af probs ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : T. Hartung

Dato : 18-05-05 19:49

> phk wrote:
>

> BTW: Sidste år havde vi en sjov oplevelse. Hvor motorvejen ophører ved
> Füssen kom jeg til at tage en forkert vej (svjh i en rundkørsel)

Det er en rundkørsel den er go' nok )

> [...]
> Så man kan sagtens stole på at TomTom kan finde vej til målet, men der er

Har i sommers prøvet noget lignede i Pompei nåede ikke at dreje ind på
campingpladsen så TT fandt da bare en ny tur rundt igen, men men med næsten
13 m vogntog sendte den mig ned gennem en cykelstibred vej med høje mure,
lygtepæle og trappesten samt modkørende Italiener - ja havde det været i DK
var vi nok blevet lynchet men Italienerne tog det med en smil, de bakkede
lidt, op på trappestenen, lidt frem lidt tilbage og - ja vi kom da igennem -
Konen sagde: "sikker roligt du tog det - jeg var gået i total panik" ))

.....jojo TT er skam spændende ;oD

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-05-05 07:52

T. Hartung wrote:

> [...]
> tilbage og - ja vi kom da igennem - Konen sagde: "sikker roligt du
> tog det - jeg var gået i total panik" ))

Napolitanerne er forstående folk! Sidst vi var på de kanter endte vi i en
flække, der hedder San Vito Equese, hvor der skulle være en Campingplads.
Problemet var for så vidt, at skiltene sendte os ind i en middelalderby,
hvor vejene var meget, meget smalle og trafikken overvældende. Og det meste
ensrettet. Og alle disse glade italienere, der var ude og gøre 'bella
figura' i aftenmørket vinkede og grinede og tilbød hjælp - desværre kun på
italiensk. Til sidst holdt vi på byens centrale torv, hvor en ung italiener
tilbød sin hjælp - det var ret indlysende at 2 danske biler med hvert sit
rullelokum på krogen ikke rigtigt hørte til der. Den unge italiener, der
kunne engelsk (meget, meget lidt) vidster ikke hvor campingpladsen var, så
han opsøgte en betjent, der straks med et kæmpegrin hentede sin bil og kørte
i spidsen for vores lille konvøj - i øvrigt et lille stykke imod
færdselsretningen i en ensrettet gade. Man er vel praktisk anlagt, og er
lovene ikke det samme, så må de suspenderes!
Men en herlig oplevelse, vi har grinet af mange gange siden. Og filosoferet
en smule over. Jeg er stærkt i tvivl om vi havde mødt samme attitude hvis vi
ved et uheld var landet på Gråbrødre Torv.

vh
Jan

- Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : T. Hartung

Dato : 19-05-05 21:36

klip ........en betjent, der straks med et kæmpegrin hentede sin bil og
> [...]
> lovene ikke det samme, så må de suspenderes!
> Men en herlig oplevelse, vi har grinet af mange gange siden. Og

det er det der gør Italien så charmerende - )))

Jeg er stærkt i tvivl om vi havde mødt samme attitude hvis vi
> ved et uheld var landet på Gråbrødre Torv.

Enig !