Service af bånd på CV
Fra : K. Larsen

Dato : 04-05-05 20:49

Hej alle sammen

På min cv, sidder der inde i de skinner som vi trækker oversegl og lign på,
samt på pynteskinnerne, et bånd inde i bunden. Dette bånd som virker som om
det er af gummi, bliver slapt og falder ud af skinnen.

Hvordan holder man båndene vedlige og skal de skiftes eller kan jeg give dem
noget så de bliver spænstige igen ?

Hvad er ideen med båndene ?

Kim

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-05-05 21:06

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> som om det er af gummi, bliver slapt og falder ud af skinnen.
>
> Hvordan holder man båndene vedlige og skal de skiftes eller kan jeg give

Tja - de er vel tit en blanding af pynte-ting og for at gemme
monterinsskruerne til skinnerne.
Vedligeholdes vel med noget beregnet til vinyl - udvendigt, f.eks. sådan
noget man bruger til bilens kofangere.
Men da de jo nok er af plast betyder det jo nok at vedligeholdelse kun
hjælper kosmetisk - jeg er bange for at plasten krymper og falder ud
alligevel.
Lim dem fast igen om muligt, ellers tag mål af dem og hør rundt omkring.
Måske bådudstyrsforretninger har noget, der kan bruges - der bruges en del
af den slags pyntelister til gummilister omkring faste ruder for at spænde
ruderne fast.
Måske kan du skrue listerne fast - men husk at behandle det som var det på
en båd; en egnet silicone under for at tætne og brug så _kun_ skruer af
rustfrit stål. Ruststriber er lige så kedelige på en CV som på en båd - og
lige så svære at slippe af med !

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-05-05 21:26

Jesper Hedegaard wrote:

> Måske kan du skrue listerne fast - men husk at behandle det som var
> det på en båd; en egnet silicone under for at tætne ...

Jeg er helt enig i dit indlæg - bortset fra det citerede.

Silicone er bare ikke godt nok, det slipper med tiden og holder dermed ikke
tæt. Der skal bruges samme fugemasse, som man bruger ved montering af for
eksempel ruder og servicelemme. HKS-camping har det rette:

http://butik.hks-camping.dk/product_info.php?products_id=2350&cPath=152_80&osCsid=b8a0a8fd79746cd78f61e5bd2321ddd1

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-05-05 21:28

Glemte lige at tilføje, at en velassorteret campingvognsforhandler bør have,
eller kunne skaffe, plastikstrimlem i metermål.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-05-05 21:31

HKS har noget i deres sortiment, der kaldes pyntebånd - mon det er det?

http://butik.hks-camping.dk/advanced_search_result.php?keywords=pynte&osCsid=b8a0a8fd79746cd78f61e5bd2321ddd1

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 05-05-05 08:07

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> wrote in message
> Hvordan holder man båndene vedlige og skal de skiftes eller kan jeg give
> dem noget så de bliver spænstige igen ?

Hej Kim.
Jeg tror ikke du får "liv" i dem igen. Men du kan købe nye dækbånd hos de
fleste campingforhandlere. Det er ikke sikkert de ligger fremme i deres
udstilling, men de har dem på værkstederne.
Jeg ved positivt at Fyns Camping Service i Odense har dem i forskellige
bredder.
--

Med venlig campinghilsen, Erik Nielsen – Odense.
www.camping-brunner.dk - Campingparadis i Kärnten, Østrig.

Fra : John

Dato : 05-05-05 09:12

> "K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> wrote in message

Jeg købte nogle meter for et par år siden. De kostede vist ca. 10 kr. pr.
meter.

Når du skal trække de nye bånd ind i skinnen, skal du tage en plastic-tut
fra et af de rør man får fugemasse, silicone eller lignende i. Skær skråt af
spidsen, så den lige kan gå ind i skinnen. Og så fører du båndet gennem
tutten så det folder en smule og trækker den lige så fint fremad mens du
holder spidsen ned i skinnen.. Håber I forstår hvad jeg mener.... Det var
meget let på den måde.

Venlig hilsen

John

Fra : LS

Dato : 06-05-05 21:21

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hvad er ideen med båndene ?

Det er simpelt hen for at skjule skruerne samtidig med at det ser pænt ud.
Efter min mening er der ikke nogen vedligeholdelse. De bliver bare stive med
tiden og skal skiftes ud. Jeg er i gang med at skifte alle bånd ud på min
her efter 10 år.
Jeg har ca 30 mtr. du kan få billigt hvis ellers profil og farve passer
(fejlkøb).