Køb i Tyskland igen,igen.
Fra : Gismo

Dato : 01-05-05 22:56

Jeg er interesseret i en Wilk S3 km.

Vognen er sprit ny, så hvad er proceduren?

Der ligger en forhandler lige over for Otto-Duborg
Caravan center nord og en i Eutin 133 Km. fra
Padborg grænse, kan der være noget sparret ved
at køre de ekstra km?

Så mangler jeg nogle tyske gloser, hvad heder disse ord på tysk?

Dataerklæring.
Typeattest.

Prøveplader i D og DK hvordan skaffes de?

Hvad med forsikring?

Skulle der være ting jeg ikke har tænkt på må i gerne
tilføje dem.

Gismo.

Fra : HJM

Dato : 02-05-05 22:15

http://www.dansk-autoimport.com/sve/index_dk.htm

MVH. HJM

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 10:22

Lad forhandleren levere vognen indreg. på danske plader.
Det gør Hobby forhandleren i Harreslee for ca. 1700 d.kr.

Mvh Steen K.

Fra : Gismo

Dato : 07-05-05 11:58

Steen K. wrote:
> Lad forhandleren levere vognen indreg. på danske plader.
> Det gør Hobby forhandleren i Harreslee for ca. 1700 d.kr.
>
> Mvh Steen K.

Forhandlerene i Eutin, forhandler Wilk og mange andre mærker
Han sælger campingvognene med fahrzug brief 199 + moms
og plader til grænsen.

Wilk S3 koster 114.400 i DK
i D koster den samme vogn 93.100

Wilk importøren har åbnet lukket for at man kan
købe wilk gennem en dansk forhandler i D.

Jeg siger tak til importøren og render selv med hele
besparelsen.

Gismo.

Fra : BHR

Dato : 07-05-05 12:17

Et godt råd:

1) Find fabrikantens hjemmeside i Tyskland og find emailadresser på
Nordtyske forhandlere af campingvognsmærket.

2) Send email på tysk (hvis det kan lade sig gøre - ellers engelsk) hvor
man beder om en tilbudspris på lige nøjagtig den vogntype man ønsker. Evt.
med fabriksmonteret udstyr.

3) Udvælg det bedste tilbud, hvor afstanden til forhandleren og prisen
er bedst.

Ovenstående har jeg gjort med held 2 gange i 2004 og 2005. Jeg betalte den
ene gang et mindre depositum, men ellers blot med en banknoteret check i
Euro (100kr. udgift til banken), hvor kursen kun er omkring 745.

Begge gange fik jeg fabriksmonteret udstyr som f. eks.

Hobby (ved grænsen): Antennemast, fast vandtank, lader+booster og andet
betræk

LMC (60km fra grænsen): Serviceklap, Heki2, TV-hylde og andet betræk