DK-Venedig via Innsbruck eller Salzburg
Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 01-05-05 08:58

Hej med jer.

Hvilken vej foretrækker i til denne destination. Vi kører solo.
Jeg tænker primært at komme hurtigt frem og se noget flot natur,
sekundært tunnelpenge m.v

mvh
Lars

Fra : Højby

Dato : 01-05-05 09:14

Kør via Innsbruck hvis det er naturoplevelsen i vil have. Men der er
forholdsvis stejlt...

P.s. I Tyskland kan jeg med fordel anbefale at man undgår Kasselbakkerne.
Dette gøres ganske nemt ved at man ved Hannover kører til venstre ad
motorvej A2 mod Braunschweig, Magdeburg. Herefter ad A14 og A9 i retning mod
Nurnberg/Munchen. 30 km længere end gennem Kasselbakker, men meget bedre
vej.

Lars.

Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 01-05-05 09:55

tager turen via Innsbruck længere tid.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 01-05-05 10:33

"Lars H. Jørgensen" <lhj26@hotmail.com> wrote in message
> Hej med jer.
> Jeg tænker primært at komme hurtigt frem og se noget flot natur,
> Lars

Hej Lars.

Jeg plejer selv at køre over Salzburg, hvilket jeg også vil anbefale dig ud
fra dine kriterier.
Turen fra München, langs Alperne over mod Salzburg er smuk, ligesom
nedkørslen fra Alperne ned mod Villach er det!
Og glem alt om vej 27 uden om Kassel. Kasselbakkerne er overstået i et
snuptag når I kører solo.
--

Med venlig campinghilsen, Erik Nielsen - Odense.
Hobby 495 Excelent Ufe - Peugeot 406 2.0 ST - TomTom navigation.

Fra : Højby

Dato : 02-05-05 07:14

For at undgå forvirring om ruten gennem tyskland, så mente jeg heller ikke
hovedvejsrute 27. Jeg anbefalede ren og skær motorvejskørsel uden om
Kasselbakkerne... Uanset om man kører med cv eller ej, vil jeg klart
anbefale turen over Magdeburg..

Lars.

Fra : Djævelens advokat

Dato : 02-05-05 09:25

"Højby" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedvejsrute 27. Jeg anbefalede ren og skær motorvejskørsel uden om
> Kasselbakkerne... Uanset om man kører med cv eller ej, vil jeg klart

også her. Har kørt som eksportsælger tyskland i 2 år. Var jeg syd for
Nürnberg tog jeg ALTID 9eren. Den er hurtigere og med langt mindre trafik og
køer end 7eren. (der kunne dog være problemer ved Leipzig - så lyt til
traffikradioen)

Derudover hvis der er mere end 3 Km kø ved elbtunnelen, så smutter jeg ud ad
A1 og A21 og kommer på A/ ved Neumünster

da

Fra : phk

Dato : 02-05-05 21:21

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse

> [...]

> og køer end 7eren. (der kunne dog være problemer ved Leipzig - så lyt til

Kom hjem i går efter en tur til Italien. Turen hjemad foregik (som
sædvanligt) over Samnaun (man sparer 16 Euro til Brenner og motorvejsafgift)
og køber Diesel til 77 Cent... Efter Samnaun går turen over Fernpass til
bunden af 7´eren, hvor der ingen betydning af trafik kommer før Würzburg. I
denne weekend var der stort set ingen trafik.

--
Per, Esbjerg