Vandtank med plast smag
Fra : Piraten

Dato : 28-04-05 18:43

Hejsa
Vi har fået ny campingvogn, skriftet fra en Dethleffs til en Dethleffs,
vandet fra min min vandtanken smager extremt af plastik og det er virkelig
udrikkeligt og det kan også smages når vi laver kaffe på vandet, i vores
gamle vogn havde vi slet ikke problemet, jeg har spurgt forhandlere og han
mente jeg måtte lære at leve med det, der var ikke noget at gøre ved det,
er
der en af jer i dette forum der har en løsning til problemet ?
vh Piraten

Fra : Mulle

Dato : 28-04-05 19:44

Hejsa

Vi har også det sammen problem med vores dethleffs vogn, men vi mener
nu ikke smagen kommer fra tanken, men fra de forgrener slanger der
sidder under vasken, vi har også fået det sammen at vide vee vores
forhandler men var dig ikke til freds med svaret, men kunne ikke
stille noget op da de ikke mente at det var en fejl ved vognen.
Håber at nogle kan komme med de vise sten

mvh mulle

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 28-04-05 20:21

"Mulle" <none@> wrote in message
> [...]
> stille noget op da de ikke mente at det var en fejl ved vognen.
> Håber at nogle kan komme med de vise sten

Hej Mulle.

Du kan jo starte med at finde ud af om afsmagen kommer fra slangerne eller
fra tanken.

Skyl tanken grundigt, og fyld den halvt op med vand.

Lad det stå et døgn og hæld så direkte fra tanken over i et glas. Smager det
som det skal, er det slangerne der giver afsmag. Smager det derimod dårligt,
stammer problemet fra vandtanken.

Men - uanset hvor den dårlige smag kommer fra, bør en seriøs og kundeminded
forhandler løse problemet for jer, ved enten at udskifte tank eller slanger.

--

Med venlig campinghilsen, Erik Nielsen - Odense.
Hobby 495 Excelent Ufe - Peugeot 406 2.0 ST - TomTom navigation.

Fra : T. Hartung

Dato : 28-04-05 19:55

"Piraten" <sharan@adr.dk> skrev i en meddelelse
> udrikkeligt og det kan også smages når vi laver kaffe på vandet, i vores

Her der mulighed for vand i en CV ?? drikker kun øl og vin da jeg ikke
drikker noget fisk tisser i.

Nej nu skal jeg nok være alvorlig - hæld ca. ½ fl. petrolium i hver tankfuld
vand så smager det ikke af plastik mere ............ njaaaa er måske ikke
helt så sundt .... jeg ville prøve at fylde tanken med en Rodalon-blanding,
lade det stå i flere døgn - så smagen kan forsvinde ud i blandingen, skyl
grundigt - det kan være der går lidt tid inden smagen er helt væk - og et
par Rodalon-blandinger mere - men den nye plasttank giver åbenbart stadig
lidt fra sig - men det forsvinder.

God fornøjelse
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : K. H. Hansen

Dato : 29-04-05 07:01

Jeg er også tilbøjelig til at mene rodalon er løsningen. For mon ikke det er
retser af eventuelle olierester der sidder i tank og slanger.

Fo ri øvrigt stoler jeg nu ikke meget på forhandlere af campingvogne, jeg
vil tro de helst ikke ønsker andet end bare at sælge vognen, også skal du
helst ikke komme igen før næste gang du skal have ny vogn.

Fra : LS

Dato : 29-04-05 08:22

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> helst ikke komme igen før næste gang du skal have ny vogn.

Nu skal man da ogsaå lige tænke på hvad man laster forhandlerne for. Hvis
man køber nyt og derfor kræver at det er nyt og ubrugt ved leveringen må
man
vel også lære at leve med de ulemper som nyt faktisk har engang imellem
og,
for mig i hvert fald, er der en hvis logik i at nye plastdunke og slanger
måske giver afsmag indtil det er skyllet ordentligt igennem.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Mulle

Dato : 29-04-05 17:30

hej igen

Det er meget muligt at nogle syntes at det er ok at vandtanken smager
af plasteik, men men... da min kone ved noget om plastik og hvad det
indeholder , ja så må det ikke afgive noget til vandet.
Jeg ville også gerne se de personer der har købt en plast kande der
smager ja mon ikke de vil have den byttet,.. jeg tror det nu. !!!!
Problemet er alsår slangerne, for hvis vi lader vandet løbe lidt så
fejler det ikke noget, men så skal man jo fylde vand på hele tiden og
tømme spildevandstanken ved samme lejlighed...
Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvor Piraten har købt deres vogn
Ellers tak for de gode tips de skal nu prøves alligevel for
forhandleren er ikke til at stikke I
God sommer til jer alle vores ferie går til Italien og vi glæder os

mvh mulle

Fra : Sten Bo

Dato : 29-04-05 18:30

"Mulle" <none@> skrev i en meddelelse ,

> [...]
> tømme spildevandstanken ved samme lejlighed...
> Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvor Piraten har købt deres vogn

Jeg memer bestemt at slanger (og tanken) der benyttes i cv er mærkede og
godkendt til drikkevand. Der er kan altså være forskel på den slange man
køber i byggemarkedet - og en slange man køber til drikkevand hos en cv
forhandler.. PVC blødgørere osv. Prøv at spørge på produktoplysninger
relevante steder. Der skal være et datablad fra leverandøren et eller andet
sted. Slangen er måske forkert? og Koster måske et par hundrede at skifte.

Men smagen behøver for så vidt ikke ha noget med farlighed at gøre. Det
værste jeg har oplevet var Hollandsk Genever fra en "stendunk" Det krævede
virkelig karakter og udholdenhed at få det ned.

Nogle forhandlere har et filter der tar det meste. Og i gamle dage klarede
vi fuslen med 1 kg. granuleret aktivt kul i dunken i en uges tid og
derefter en tur gennem et franskbrød. Skær et lille hul og tragt i ned
endeskiven i enderne.

Hilsen

--
Ryger de cigaretter?
-Ja- hvad gør de ved dem?

Fra : Piraten

Dato : 30-04-05 21:46

Hejsa
Mulle, vi har købt den hos Nibe Caravan ........
Jeg er nu sikker på at det ikke er tanken, jeg har vasket den grundigt af
og
skyllet den et par gange, så har jeg taget et glas vand, direkte fra
tanken,
det smagte fint.... så det fæle må side i slangerne.... føj det smager,
når
det kommer ud af hanerne ikke engang vores hund vil drikke det og det er
ikke engang pjat.........jeg må prøve den løsning med rodalon, jeg er
næsten
villig til at prøve alt, dog ikke lige den med petroleom *S*
vh og god sommer
Piraten

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 02-05-05 08:02

Vi har nu altid en ekstra 5 l. vanddunk stående til det vand vi drikker og
laver kaffe af, og vandet på vognen børster vi tænder, vasker hænder og
skylder grønt i, synes ikke at vand der har stået lidt er rart at drikke,
vil hellere hente frisk vand..

Gitte