FORKERT. Hvis forskellen mellem bilens egenvægt og det bilen må trække er
mere end 50 kg. (eks: egenvægt 1100, må trække 1200), så må du IKKE hænge en
vogn efter bilen der har en total på 1500. Ej heller selv om kun vejer under
1200. Det lille problem klarer motorkontoret gratis. Man skal blot ændre
tilladt totalvægt til max 50 kg over egenvægt (i ovenstående parantes ændres
vægten fra 1200 til 1150). Så går man ud fra den faktiske totalvægt.. Og her
kommer så det med vægt/overlæs. Hvis så eks. campingvognen vejer mere en
1150, kan man blive skrevet for at køre med overlæs......
>
Lars.
"J S L" <JSL@JSL.dk> skrev i en meddelelse
news:4270d868$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:hI3ce.42$7v3.3@news.get2net.dk...
>>
>> øøøhhhh Ja!
>> Lige bortset fra at jeg ikke kan se sammenhængen da spørgsmålet går på
>> koblingsvægt og ikke på lasteevne. Overlæs har med andre ord noget med
>> lasteevne og ikke koblingsvægte at gøre. Og for at forvirre endnu mere
> har
>> kørekortsbestemmelsen ikke ret meget med lasteevne at gøre men
> forholdet
>> mellem køretøjets tilladelige trækvægt i forhold til egenvægten og
>> totalvægten på på påhængsvognen.
>>
>> forvirret
>
> Hej!
>
> Nææ..... overhovedet ikke. Forvirrende?.. tja...
>
> Kørekortreglerne er en desideret pengemaskine, hvilket flere fra de høje
> myndigheder også flere gange har givet udtryk for.
>
> Vægtreglerne iflg: bilens og cv reg att. er nemme og overskuelige.
>
> Du må som sagt gerne sætte en cv med totalvægt på 1500kg efter din bil,
> selvom der på bilens reg. att. står max 1200kg. Så må cv kun lastes til
> 1200kg. Så er der tale om den aktuelle vægt..... "faktisk vægt"
>
> Der hvor det bliver lidt forvirrende for nogle, er hvis man har f.eks en
> 4x4
> trækker med en meget høj totalvægt og sætter en mellemstor cv bagefter. Så
> træder kørekortreglerne pludselig i kraft, og så skal der B/E kort til,
> hvilket ikke ville være nødvendigt med en alm. personbil.
>
> HVIS man nu har en 4x4 trækker, hvor tit er det så lige man får brug for
> at
> køre med 2 tons bagi??? så kunne det måske godt betale sig at veje sin 4x4
> ned istedet for cv'n og derved holde sig inden for de 3500kg total på det
> samlede vogntog....
>
> Mvh
> JSL
>
>
>