Hjælp til lugt søges
Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 25-04-05 17:49

Hejsa

Jeg har i forbindelse med forårsrengøringen af min campingvogn konstateret
at sengetæppe og pyntepuder lugter meget "gammelt". Vognen er en 3 år
gammel Adria, og problemet har aldrig været der før.

Hvad gør man for at få lugten væk.

Tør man vaske det, eller kan det renses?
Er der andre muligheder?

/Thorkild

--
http://www.voip-user.dk
Er lavet som et debatforum omkring Ip-telefoni. Jeg håber der er mange som

Fra : Kim og Mona

Dato : 25-04-05 19:17

"Thorkild Nielsen" <Thorkild_væk_ med_dette_@_og_dette_ s16.dk> skrev i en
meddelelse news:426d1f5c$0$79457$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> http://www.voip-user.dk
> Er lavet som et debatforum omkring Ip-telefoni. Jeg håber der er mange som

Hej
Heg har brugt dette middel til mine løbetrøjer. De lugtede fælt efter nogle
gange selv om de bliver vasket efter hver tur. Men radalon tager lugten. Men
det skal i vaskemaskinen bagefter. Men mon ikke et vaskeri/renseri kan
hjælpe dig med det?
http://www.linolie123.dk/shop/default.asp?ProductID=2375

Kim

Fra : Jens

Dato : 25-04-05 21:51

> [...]
> http://www.voip-user.dk
> Er lavet som et debatforum omkring Ip-telefoni. Jeg håber der er mange som

Der fåes et middel hos campingforhandlerne (og Matas) som er fantastisk til
at tage f.eks. lugten af røg.

Det lugter lidt kunstigt de første par uger efter kurer men så den også "som
ny"

Kan ikke huske hvad det hedder, men har brugt det med stort held i en
"overgemt" campingvogn.

Mvh

Jens

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 26-04-05 01:33

Et par dage i den friske luft og forårssol kan sikkert afhjælpe problemet.

Venlig hilsen

Bente

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 26-04-05 19:05

Det er kommet ud på tørresnoren i det friske vejr. Det har hjulpet meget,
men ikke helt.
Hvis det bliver ved, prøver jeg campingforhandleren

Tusind tak for svarene

/Thorkild

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 26-04-05 20:05

"Thorkild Nielsen" <Thorkild_væk_ med_dette_@_og_dette_ s16.dk> skrev i en
meddelelse news:426e82b8$0$79462$14726298@news.sunsite.dk...
> Det er kommet ud på tørresnoren i det friske vejr. Det har hjulpet meget,
> men ikke helt.
> Hvis det bliver ved, prøver jeg campingforhandleren

Lige et gammelt men meget virksomt råd:

Sæt et par skåle eller tallerkener med stor overflade, hvori der er hældt
alm. eddike, ind i campingvognen et par døgn - det tager gammel lugt,
tobaksos m.v., og sætter ikke nogen ny lugt.

/Flemming U

Fra : Sten Bo

Dato : 27-04-05 22:26

> [...]
> gammel Adria, og problemet har aldrig været der før.
>
> Hvad gør man for at få lugten væk.
>
> Tør man vaske det, eller kan det renses?

Et gammelt råd her fra gr. til ildelugtende biler var at lægge nogle bildæk
ind i bilen.

Hilsen Sten