LMC Dominant 545 1992
Fra : Tom Jacobi Nielsen

Dato : 25-04-05 13:40

LMC Dominans 545

Hej

Vi er faldet for en LMC Dominans 545 fra 1992 til billige penge, men
der er nogen skjolder over sengene ved det foreste vindue ind mod
teltet som kunne tyde på at der har været noget fugt engang. Den har
været brugt som fastliggervogn i nogen år og har slet ikke været brugt
det sidste år.
Den lugter ikke fugtig og der er ingen tegn ellers på noget, samt
skjolderne er meget tørre.

Vi får lavet en fugttest på den inden vi køber, men hvis det viser sig
at der har været fugt i den kan det så ikke udbedres for billig penge,
eller skal man bare holde sig væk. Det skal lige siges den er meget
billig, så der er lidt penge til at få den lavet.

Den bliver købt privat

Mvh
Tom

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 25-04-05 14:59

"Tom Jacobi Nielsen" <jacobi@home2.gvdnet.dk> wrote in message
> [...]
> eller skal man bare holde sig væk. Det skal lige siges den er meget
> billig, så der er lidt penge til at få den lavet.

Hej Tom,

Hvad er billigt?
Belært af erfaring vil jeg råde dig til at få en fagmand til at vurdere
omfanget af fugtskaden samt give et prisoverslag.
Det er jo ikke sikkert der er andet end det rent kosmetiske; men - hvis der
skal udskiftes dele i væggen, så kan det altså hurtigt løbe op!
--

Med venlig campinghilsen, Erik Nielsen - Odense.
Hobby 495 Excelent Ufe - Peugeot 406 2.0 ST - TomTom navigation.

Fra : Tom Jacobi Nielsen

Dato : 25-04-05 18:12

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> wrote in message news:<426cf78b$0$79453$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
> Det er jo ikke sikkert der er andet end det rent kosmetiske; men - hvis der
> skal udskiftes dele i væggen, så kan det altså hurtigt løbe op!

Kan det blot være kosmetisk når der er skjolder på væggen?, da den
ikke lugter selv om der ikke er blevet luftet ud. Billig er ca. halv
pris af hvad de koster når man leder på nettet. Jeg ved at manden der
har den til salg ikke er ude på at snyde nogen, det mener jeg at kende
ham godt nok til at tro.

Men kan man lave det til billig penge hvis det viser sig at være fugt
og det kun er den ene bagerste side, eller koster det en formue, og
ved billig penge mener jeg 5-10000 kr. max. Kan skjolden ikke være
kommet ved kondensvand da det er lige over den ene seng, eller er der
andre ting der kan give skjolder, men som ikke behøver at være fugt i
selve konstruktionen.

Skojolen er ca 25 cm. høj og en meter lang, den er hvid i kanten som
salt på biler om vinteren.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 25-04-05 18:44

> [...]
> selve konstruktionen.
>
> Skojolen er ca 25 cm. høj og en meter lang, den er hvid i kanten som

Det er svært at udtale sig konkret om det når man ikke har set det selv.
Det er da muligt at det er kommet af kondensfugt, især hvis man har brugt
den meget i de kolde måneder uden at lufte ud.
Jeg tror dog nærmere at det er en utæthed, ved et vindue, en pladesamling
eller lignende. Det indtrængende vand kan have løbet langs en revle inde i
væggen, hvilket forklarer den aflange aftegning.
Hvis det kun handler om at få pakket en del af vognen om, er det ikke så
galt.
Men hvis samtidig at træværket indenunder er blevet mørt, ja så kan det
blive en dyr affære.