Stoppet og vejet ?
Fra : T. Hartung

Dato : 21-04-05 17:45

I en anden tråd kom vi lidt ind på cv-vægten og det at blive vejet - ja
efterhånden bliver man jo selv - og da særlig konen vejet og fundet for tung
))) - men hvor mange har egentlig (eller kender nogen) prøvet at blive
stoppet og fået cv vejet af lovens lange arm?

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jens

Dato : 21-04-05 19:11

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>tung ))) - men hvor mange har egentlig (eller kender nogen) prøvet at
>blive stoppet og fået cv vejet af lovens lange arm?

Det gør jeg!

Nogle bekendte blev stoppet på en rasteplads i Tyskland og kontrolvejet. CV
havde ca. 50 kg overvægt i.f.t. reg. attest. og den "rare" betjent forlangte
at der blev læsset noget af.
Bilen kunne faktisk ikke rumme mere så mine bekendte var i 7 sind m.h.t.
hvad der skulle læsses af og hvor de skulle gøre af det.
Betjenten syntes måske han ville være flink og foreslog at de da kunne tømme
vandtanken. Dette gjorde de og efter at have hældt 10 liter vand ud, fik de
lov til at kører videre!

Mvh

Jens

Fra : phk

Dato : 02-05-05 19:08

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør jeg!

> Nogle bekendte blev stoppet på en rasteplads i Tyskland og kontrolvejet.
> CV havde ca. 50 kg overvægt i.f.t. reg. attest. og den "rare" betjent
> forlangte at der blev læsset noget af.

Det tyske politi tillader 7% overvægt lige som det danske - så det må have
været en meget lille campingvogn på 700 kg total ......

Eller også husker du forkert.

--
Per, Esbjerg

Fra : LS

Dato : 21-04-05 21:43

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> efterhånden bliver man jo selv - og da særlig konen vejet og fundet for
> tung

Jeg vil nødig være den betjent der kommenterer hendes vægt så det frygter
jeg ikke

> ))) - men hvor mange har egentlig (eller kender nogen) prøvet at blive
> stoppet og fået cv vejet af lovens lange arm?

Jeg er kun en enkelt gang blevet stoppet ( i sverige) og ikke blevet slæbt
på vægten, ej heller hørt om nogen men det påståes jo at der af og til
holdes razziaer og det er da sikkert sandt.
Når det så er sagt tror jeg ikke der er noget at frygte hvis ens vogntog ser
fornuftigt ud. Men når man ser de vogntog der ofte kører på ferie forstår
jeg godt hvorfor der er nogen der bliver slæbt på vægten. Ofte ser man biler
hvor forhjulene dårligt nok rører jorden eller hvor bagakslen nok er en
større årsag til "spurrillen" end et 40 ton lastvognstog, eller når de
stopper på en rasteplads er der så mange havemøbler, legesager med videre så
de er nødt til at have en fri parkeringsbane ved siden af inden de åbner
døren på cv'en.

Næ vandret vogntog og fælge der er hævet ca en dækshøjde over vejbanen så
skal der nok noget til at de stopper en og hiver en på vægten.

Fra : Carsten P

Dato : 22-04-05 17:34

> [...]
>tung ))) - men hvor mange har egentlig (eller kender nogen) prøvet at
>blive stoppet og fået cv vejet af lovens lange arm?

Hej

Jeg arbejde i næsten 2 år på Hydro Texaco motorvejs anlæget ved Karlslunde
og der var jævnligt politibasser inde og låne nøglen til vognvægten. Der var
nogle grimme ting imellem det de vejede. Bla. en LT'er hvor forhjulen knapt
havde kontakt med vejen, der blev giver kørselsforbud men føren var ikke
blandt de hutigeste dyr i skoven, så han kørte lige så snart politiet var
kørt, ja de kom så lige tilbage og under motovej mellem Shell og HT. Ellers
var det typisk for personvogne, at dem der kom på vægten med trailer/cv, var
dem der var læsset helt tosset. A eller V facon.

Vh Carsten