Posemarkise....
Fra : J S L

Dato : 18-04-05 16:09

Hej!

Vi vil ud og anskaffe en posemarkise til vores nye cv.
Det skal være kvalitet og sidst men ikke mindst. Hvor lang skal den være??..

Vognen er en Adria U 562 UP EX

Gode råd modtages :C)

JSL

Fra : Mulle

Dato : 18-04-05 17:50

Hej

Du måler den lige stykke på jeres cv, og så ved du hvor lang du skal
have den, den fås dog max i 4.4 meter, vi har selv en på vores
dethleffs sk 500 og er meget glade for den da vi ikke gider at stille
telt op
Mvh mulle

Fra : Margit

Dato : 19-04-05 16:16

"J S L" <JSL@JSL.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi vil ud og anskaffe en posemarkise til vores nye cv.
> Det skal være kvalitet og sidst men ikke mindst. Hvor lang skal den

Står sådan én godt nok fast uden at blafre? Har også overvejet én.

Mvh. Margit

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 19-04-05 20:38

"Margit" <sv@tesenet.dk> skrev i en meddelelse

> Står sådan én godt nok fast uden at blafre? Har også overvejet én.
> Mvh. Margit

Vi har en Fiamma Caravanstore posemarkise, hvor stængerne er integreret i
det rør markisen er rullet op over. Når den er stillet op har vi aldrig
oplevet at den blafrer. I dag kan man også købes sider til den, men de
slutter ikke rigtigt tæt, så vi bruger i stedet for vores 3-fløjet Isabella
solsejl.

Vi har ikke oplevet at vores egen posemarkise har banket buler i vores gamle
vogn,en Adria Unica B 502 UP med aluminiumssider. Men jeg har set et par
brugte vogne, hvor der var tydelige mærker efter en posemarkise. Kan ikke
huske hvilke mærker det var. I år har vi fået en Adria Adiva med sider i
glasfiber, så der skulle ikke komme mærker i den. Posemarkisen bruger vi når
vi er "på tur" (leger nomader), da den kan sætte op på 5 min.

Vi har også et Isabella Shadow solsejl. Det er dejlig let at rejse rundt
med. Vi bruger det især på testvogne, da de helst skal afleveres tilbage
uden skrammer. Den tager også kun 5 min. at sætte op. Shadow er selvsagt
mere følsom overfor vinden end Caravanstore, som har et aluminiumsrør
yderst.
--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Tænk jer. Da jeg var barn i 60'erne og 70'erne var det at sidde bag på en
ladvogn en varm sommerdag var altid en speciel nydelse. Vi drak vand fra
haveslangen og ikke af flasker. Skræk og rædsel! - og vi døde ikke af det!
Vi havde ingen computer, video, DVD, CD eller MP3 afspiller.
Min først lommeregner kostede i 1973 250,- kr. Det var 1½ måneds løn som
avisdreng. Og så måtte den ikke engang bruges i skolen.
Skræmmende ikke.

Fra : J S L

Dato : 20-04-05 08:52

Tak for de gode svar...

:C)
JSL

Fra : Søren

Dato : 26-04-05 10:58

> Står sådan én godt nok fast uden at blafre? Har også overvejet én.

Og hvad med vægten, jeg synes umiddelbart det er et temmelig skidt sted at
placere ekstra vægt på en campingvogn ? Her tænker jeg på slinger under
kørsel.
Hellere 100 kg. på gulvet i campingvognen end 20 kg. på taget.

Fra : Piraten

Dato : 28-04-05 18:38

Husk.... hvis du har en 2,5 m. vogn, må du ikke køre med en makisepose på
campingvognen
vh Piraten

Fra : Steen Larsen

Dato : 28-04-05 20:03

Piraten wrote:
> Husk.... hvis du har en 2,5 m. vogn, må du ikke køre med en
> makisepose på campingvognen

Hej Piraten

Hvor har du det fra du må da køre med en ´påhængsvogn på 255 cm den
fylder da ikke mere end 5 cm.

Så hvad er problemet så ?

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : J S L

Dato : 28-04-05 20:27

"Steen Larsen" <dsl175340@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du det fra du må da køre med en ´påhængsvogn på 255 cm den fylder
> da ikke mere end 5 cm.

Hey!

Nemli ja........

Hos HKS fåes en 440 Platinium til ca. 2600,- kr. Kan det gøres billigere??
evt. Tyskland?? Har forsøgt min lokale forhandler.

Fra : Steen Larsen

Dato : 29-04-05 04:55

J S L wrote:

> Hey!
>
> Nemli ja........
>
> Hos HKS fåes en 440 Platinium til ca. 2600,- kr. Kan det gøres
> billigere?? evt. Tyskland?? Har forsøgt min lokale forhandler.

Den koster da kun 2450,00 kr.
http://butik.hks-camping.dk/product_info.php?cPath=345_365_366_367&products_id=2235&osCsid

Eller har 2449,00 kr. www.billigcamping.dk/shop/productinfo.asp?id=662

Forsøgte også i Tyskland men der kunne jeg umidelbart kun finde op til 4
m pris ca 2100.00 kr. så det er hvis ikke alværten det er billiger
dernede.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : phk

Dato : 03-05-05 06:34

"Steen Larsen" <dsl175340@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Forsøgte også i Tyskland men der kunne jeg umidelbart kun finde op til 4 m
> pris ca 2100.00 kr. så det er hvis ikke alværten det er billiger dernede.

Nogle ting er ikke billigere end i Danmark. Jeg ved ikke med markiser - men
for nogle år siden var det stole og borde. Så kan man med nogen fordel købe
i Italien, hvis vejen skulle falde forbi der.

Nogen der ved hvad Isabella teltstrammere - plastikdimser med vingemøtrik -
koster i DK? Jeg så dem flere steder i Italien til 3,x0 Eruo pr. styk.

Vil vædde med de koster en krig herhjemme (hvor de bliver exporteret fra).

--
Per, Esbjerg

Fra : Verner

Dato : 28-04-05 21:25

On Thu, 28 Apr 2005 19:37:43 +0200, "Piraten" <sharan@adr.dk> wrote:

>Husk.... hvis du har en 2,5 m. vogn, må du ikke køre med en makisepose på
>campingvognen
>vh Piraten

Ahva for noget - hvorfor ikke det ?

Verner