Varmt vand - hvordan??
Fra : Nygaard

Dato : 18-04-05 14:18

Hej

Jeg er ved at lave et mobilt vaskebord (Skal anvendes til håndvask i
førstehjælpsvagter på koncerter, markeder etc.). Vi har stumperne til at
kunne lave koldt vand (Et par dunke, et bilbatteri og en lille dykpumpe).
Hvad skal vi bruge, hvis vi også vil kunne lave varmt (lunken) vand? Vi kan
ikke satse på at have 230 V - og hvis vi har, må vi som regel højest trække
et par hundrede Watt.
Er der nogen der har nogle ideer? Findes der 12V pladevarmere? Skal der
sættes en gas dims ind?

På forhånd tak.
Nygaard

PS. Jeg troede campister var sindige mennesker i ballance med sig selv. Ved
at skanne de sidste par hundrede inlæg igennem, kan jeg dog se at I bruger
størstedelen af jeres energi på at råbe IDIOT og skælde hinanden ud - er det
kun i nyhedsgruppen hvor man er delvist annonym, eller render I også og
råber efter hinanden ude på campingpladserne?

Fra : T. Hartung

Dato : 18-04-05 16:40

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trække et par hundrede Watt.
> Er der nogen der har nogle ideer? Findes der 12V pladevarmere? Skal der

Du skal bruge en vandvarmer ala denne
her -http://www.billigcamping.dk/shop/default.asp?ProductID=952

men det bliver ikke billigt som du kan se - de kan også fås i en 330W
model - kan få vandet op på ca. 70 gr. så skulle der være varmt vand til et
par hjerteoperationer.

> [...]
> ud - er det kun i nyhedsgruppen hvor man er delvist annonym, eller render
> I også og råber efter hinanden ude på campingpladserne?

hmmm nu skal man jo ikke vurdere alle "kampister" ud fra få personer der
fører sig lidt markant frem i NG - måske de mest sindige campister holder
sig i ro - måske med en let trækken på skulder, hvem ved - men har du hørt
nogle rende rundt på C-pladserne og råbe IDIOT ? jeg har ikke, så mon ikke
det tavse flertal stadig er afbalancerede fornuftige mennesker )))

held og lykke med dit projekt!
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Steen Larsen

Dato : 18-04-05 17:27

Nygaard wrote:
> [...]
> må vi som regel højest trække et par hundrede Watt.
> Er der nogen der har nogle ideer? Findes der 12V pladevarmere? Skal

Der kan fås sådan en her der bruger 300 w pris 1298 kr.
http://www.billigcamping.dk/shop/default.asp?ProductID=952

Hvis det ikke dur så skal du op i en gasvandvarmer som denne pris 4298
kr.
> [...]

> skælde hinanden ud - er det kun i nyhedsgruppen hvor man er delvist
> annonym, eller render I også og råber efter hinanden ude på

Nej Men der er jo nogle der ikke kan tale ortentlig til hinanen når der
kommer en skerm imellem.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 18-04-05 17:41

UPS forkert link http://www.billigcamping.dk/shop/productinfo.asp?id=226

> Hvis det ikke dur så skal du op i en gasvandvarmer som denne pris 4298
> kr.

UPS forkert link igen
http://www.billigcamping.dk/shop/productinfo.asp?id=224

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 18-04-05 17:45

> [...]
> trække et par hundrede Watt.
> Er der nogen der har nogle ideer? Findes der 12V pladevarmere? Skal der

Hej

Jeg tror ikke på, at du kan lave ret meget mere, end en kop lunken vand med
12V.
Du skal nok over i noget med gas f.eks.
http://www.billigcamping.dk/shop/default.asp?ProductID=952

Mvh
Henning

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 18-04-05 17:57

Hov - forkert link, her er det rigtige
http://www.billigcamping.dk/shop/productinfo.asp?id=224 tror jeg nok

Fra : Nygaard

Dato : 19-04-05 08:57

Tak for tipne - Desværre er det lidt over budgettet (Med mindre jeg finder
en flink sponsor ).
Findes der nogle gode online brugtmarkeder for campingudstyr, eller er det
bedste sted DBA, gul og gratis etc.?

/Nygaard

Fra : K. H. Hansen

Dato : 19-04-05 09:58

www.papkassen.dk

her er en kategori over campingudstyr også.

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 19-04-05 16:30

"> >

Hvad med bare at sætte et par gryder over gasblusset. Når vandet
koger, kan det evt hældes på termoflasker

mvh
Steen