Varme i forteltet
Fra : phk

Dato : 15-04-05 17:22

Hvis man vil have varme i forteltet i en 500-størrelse vogn - hvor meget
power skal der så være i kaminen?

--
Per, Esbjerg

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-04-05 17:27

phk wrote:

> Hvis man vil have varme i forteltet i en 500-størrelse vogn - hvor
> meget power skal der så være i kaminen?

I Hans Jørgens 540'er har vi haft 2 3500W kørende i temperaturer omkring de
5 grader - og der blev varmt.

I min egen 450'er bruger jeg p.t. en 2500 W ting - og det er absolut i
underkanten ved en-cifrede temperaturer.

Jeg ville gerne have en Zibro SRE-157, den burde være nok, hvis man ikke
forventer, at det skal blive direkte varm.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : phk

Dato : 15-04-05 17:39

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville gerne have en Zibro SRE-157, den burde være nok, hvis man ikke
> forventer, at det skal blive direkte varm.

Allright - tak :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Jørgen

Dato : 15-04-05 19:03

Hejsa

> I Hans Jørgens 540'er har vi haft 2 3500W kørende i temperaturer omkring
> de 5 grader - og der blev varmt.

Hej der
545 tak

Men det er rigtigt, at der blev varmt, også i denne påske havde vi 2 kaminer
kørende men det blev alt for varmt.
Egentlig utrolig med blot en teltdug som væg, men det virker sørme, vi er
meget glade for vores flere år gamle gamle kamin.
Vi sad og hyggede os til langt ud på natten, i næsten for meget varme, der
dog ikke fik pigerne til... nåja...

Bruger du lugtfri pertolium, som desværre koster en del og føler Carstens
anvisninger er der absolut ingen lugtproblemer, sikkerhedsmæssig bruger man
hovedet!

vh
Hans Jørgen

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-04-05 20:55

Hans Jørgen wrote:

> Hej der
> 545 tak

OK - omkring 5,5 meter...

Hygge og hils... Vi må snart ses igen...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Sten Bo

Dato : 16-04-05 07:59

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> skrev i en meddelelse
,
> [...]
>
> Bruger du lugtfri pertolium, som desværre koster en del og føler Carstens
> anvisninger er der absolut ingen lugtproblemer, sikkerhedsmæssig bruger

?
Prøv næste gang med lidt Tigerbalsam de relevante steder. Det skal
selvfølgelig arbejdes godt ind i huden!
Kan til få en stærk til at græde.

Det er næsten for køligt til at sidde ude.
- Ja, vi sku måske stå op?

Fra : Sten Bo

Dato : 18-04-05 10:20

> [...]
>
> I min egen 450'er bruger jeg p.t. en 2500 W ting - og det er absolut i
> underkanten ved en-cifrede temperaturer.

,Jeg har set nævnt et andet ovn mærke end zibro og dem fra Harald men kan
ikke finde det.
Kender i flere mærker?

Hilsen Sten

Fra : Steen Larsen

Dato : 18-04-05 12:45

Sten Bo wrote:
> "Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> ,Jeg har set nævnt et andet ovn mærke end zibro og dem fra Harald men
> kan ikke finde det.
> Kender i flere mærker?

Hej Sten

Fandt lige disse de kunne også være en muglighed kender dem dog ikke.

http://www.lavprisvvs.dk/shop/default.asp?SetLng=1&Catid=861

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Sten Bo

Dato : 18-04-05 20:31

"Steen Larsen" <dsl175340@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
,

> Hej Sten
>
> Fandt lige disse de kunne også være en muglighed kender dem dog ikke.
>
> http://www.lavprisvvs.dk/shop/default.asp?SetLng=1&Catid=861

Hej Steen

Tak det var det var vist den.

Mvh Sten

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 19-04-05 10:42

> Hej Sten
>
> Fandt lige disse de kunne også være en muglighed kender dem dog ikke.
>
> http://www.lavprisvvs.dk/shop/default.asp?SetLng=1&Catid=861

Hej

Det er da vist samme model som denne
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1109&Grp=77&n=30100&KundeID=OnDV58mKnTgn5B7T60FULc9pBB8e2B6

bare til 600 kr. mere!!

Mvh
Henning

Fra : Sten Bo

Dato : 19-04-05 11:07

"Henning Mikkelsen" <mikmik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej

> [...]

Der kan man bare se

Fra : Steen Larsen

Dato : 19-04-05 18:23

Sten Bo wrote:

> Der kan man bare se

Der er en forskel hvis man kikker på navnet nederst til venstre, men
måske er det den samme ovn.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 19-04-05 20:39

> Der er en forskel hvis man kikker på navnet nederst til venstre, men måske
> [...]

Hej Steen

Prøv at nærlæse info på begge ovne, - så kan der vist ikke være nogen tvivl,
ovnene *er* identiske,- bortset fra navnet!
Eneste forskel 5-7 flasker god rødvin!

Mvh
Henning