petroliums kaminer ???
Fra : Tournesol

Dato : 15-04-05 07:31

Hejsa

vi har gået og snakket om at skifte vores gas ovn ud med de nye små
petroliumskaminer.
Vi har kigget på zibro kaminer og en corona kamin er der nogle der har
erfaring specialt med den sidste.

Lugter de andet end ved og start og når de bliver slukket ????

Knus Henriette.

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-04-05 16:13

Tournesol wrote:

> Vi har kigget på zibro kaminer og en corona kamin er der nogle der har
> erfaring specialt med den sidste.

Ja, der er Zibro - og så alle kopierne... Jeg har selv brugt en kopi i
efterhånden flere år, og den har virket OK.

> Lugter de andet end ved og start og når de bliver slukket ????

Nej, specielt ikke hvis du bruger en lampeolie i stedet for almindelig
petroleum. Jeg plejer at tænde den udendørs og lade den brænde varm, inden
jeg tager den ind i forteltet - og bærer den ud, inden jeg slukker.

Husk at få en med en effekt på 3500-4500 watt (mindst)

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Tournesol

Dato : 16-04-05 05:31

Godmorgen

> Ja, der er Zibro - og så alle kopierne... Jeg har selv brugt en kopi i
> efterhånden flere år, og den har virket OK.

Hvad er det for en kopi du har brugt ???

> Nej, specielt ikke hvis du bruger en lampeolie i stedet for almindelig
> petroleum. Jeg plejer at tænde den udendørs og lade den brænde varm, inden
> jeg tager den ind i forteltet - og bærer den ud, inden jeg slukker.

Ok hvad hvis man bruger den spciale som eks zibros eller ...den fra harald
nyborg har du erfaringer med det ???

> Husk at få en med en effekt på 3500-4500 watt (mindst)

Tak det vil jeg kigge efter

Knus Henriette.