Hvad er en campist???
Fra : K. H. Hansen

Dato : 13-04-05 09:32

Vi sad lige og snakkede om sommerferien, hvor vi blev enige om, at Ungarn
nok er vores mål for ferien.

Men jeg kom i tanke om, at vi faktisk kun bruger vores CV tre gange om året,
i Påsken, Ferien og en weekend i november.

Det er faktisk en meget minimal brug af den, resten af tiden bruger vi i
fritidshuset og haven deromkring.

Men på den anden side, har jeg det godt med den form for ferie, at have
huset med på ryggen, fornemmelsen af, at man er sig selv og også den
tvangsfrie måde at holde ferie på tiltaler mig, men om jeg er campist eller
bare har en campingvogn og bruger den som jeg nu gør, ja hvad mener i.?

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 13-04-05 12:51

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vi sad lige og snakkede om sommerferien, hvor vi blev enige om, at Ungarn
> nok er vores mål for ferien.

Hej ... du er da campist - ovenikøbet fra påske til november.
Det kan jeg ikke prale af. Her slutter sæsonen i september !

ivan, århus

Fra : Sten Bo

Dato : 13-04-05 13:45

> [...]
> tvangsfrie måde at holde ferie på tiltaler mig, men om jeg er campist
> eller bare har en campingvogn og bruger den som jeg nu gør, ja hvad mener

Hej K.H. H.

Jeg mener at Campist er en mental tilstand - en indstilling til tilværelsen
der går på, at man på rejser/ferie vil klare sig selv uanset sted - under
vilkår og steder man selv definerer.
Et træk er også, at vi næsten alle, beundrer "lidelsesfæller" der komme op
med smarte løsninger til turene - og her ligner vi så sejlerfolket, der
udover på frihedstrangen og trangen til at se nyt land, gerne vil ha
tingene fikse og hensigtsmæssige til brug på begrænset plads.

Tidsrammerne og muligheder er så gennem livet meget forskellige - men
mange, der bare få gange har været ude på de lange veje, glemmer det
ldrig, - hvad er der bag horisonten http://kortlink.dk/myphotoalbum/qwg -
og vi ser da også næsten en eksplosion med friske efterlønnere og
pensionister der nu endelig uafhængige, begynder at ture rundt.

Har man med tidens boom med friværdier noget kapital der skal bruges
fornuftigt - og gerne vil ha lidt sol og rødvin - er sagen klar. Påen
igen, - og med ordentlig vogn, eller, hvis man ikke vil sidde i spidsen for
et "stort foretagende" - og kan indrette sig i en komfortabel teltvogn,
- springes der ud i det.

Forholdene behøver selvfølgelig ikke at være primitive - hverken under
vejs, eller på og uden for pladserne idet man har midler og hjemmefra er
vandt til en vis standard.

Men altså en bestemt mental indstilling.

--
Hvorfor har fisk ikke hår?
- Fordi de har skæl!

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-05 21:23

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> men om jeg er campist eller
> bare har en campingvogn og bruger den som jeg nu gør, ja hvad mener i.?

Ved at læse lidt med i denne gruppe er jeg nået til følgende påstande om
campister:

- De er enten fastliggere og hader nomader, eller
- De er nomader og hader fastliggere.
- De mener at alt hvad de gør er rigtigt og at de selvfølgelig har ret til
at gøre det - når det passer dem.
- De brokker sig hver gang lejligheden byder sig.
- De bruger et nedladende sprog om hinanden.
- De vil hellere kritisere en spørger end svare på hans spørgsmål.

Og jeg kunne blive ved.
Mit forbrug af campingvognen ligner dit, og jeg har valgt "bare at have en
campingvogn og bruge den som jeg gør" for hvis indlæggene i denne gruppe
kommer fra et repræsentativt udsnit af de danske campister, så har jeg
nemlig ikke lyst til at være campist.

Med venlig hilsen

Per Olsen.

Fra : verner

Dato : 13-04-05 22:19

> "K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

En campist er en person som camperer ! ) Det er sgu da enkelt ik!

Venlig hilsen
verner

Fra : Sten Bo

Dato : 14-04-05 06:53

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> campingvogn og bruge den som jeg gør" for hvis indlæggene i denne gruppe
> kommer fra et repræsentativt udsnit af de danske campister, så har jeg

Godt indlæg til eftertanke. Meget vigtigt for debatgruppens eksistens. Man
kan sagtens genkende og spøger sig - hvordan kunne det gå så galt, hvorfor
er folk kommet sådan på barrikaderne? Nej, kom ikke med bebrejdelser, dem
har der som det ses været nok af.

Og egentlig et tegn på at det går fremad - for det har sku været langt og
træls. Een sådan opsang havde været ligegyldig for nogle mdr. siden hvor
forskellige, gode og besindige campister den ene gang efter den anden, også
i andre fora, skrev at de for længst havde opgivet gr. - selv om man mente,
at det her er tekniske overlegent alt andet.

Jeg håber ikke, at jeg har bidraget alt for meget til det negative. Jeg
prøver altid at svare sagligt på saglige og lade være med at svare på
negative indlæg. (Hvor de så kom fra, jeg mener ikke at det var nogen
entydig sag!)

Jeg kan dog godt se, at humor kan misforstås, men mener samtidig, at der som
der tidligere er anført skal være plads til personlige bemærkninger - uden
det ender i kaffeklub eller alt for indforståede bemærkninger.

Lad os håbe, at det bliver en god sommer

mvh Sten

--

Har de en spændende kriminalroman,

der foregår i Smørum-vestre?

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-04-05 15:55

Sten Bo wrote:

> Godt indlæg til eftertanke. Meget vigtigt for debatgruppens
> eksistens. Man kan sagtens genkende og spøger sig - hvordan kunne det
> gå så galt, hvorfor er folk kommet sådan på barrikaderne?

Debatgrupperne er bare en afspejling af dagens Danmark, desværre...

Prøv at se hvordan folk generelt, og i sørdeleshed de unge, i højere og
højere grad har udviklet sig til små hørjeorienterede egoister. Og da det
fortrinsvis er de yngre, der har taget nettet til sig...

Men, der er da tegn i retning af, at gruppens tone er blevet bedre,
heldigvis.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 14-04-05 06:27

En Campist er en der bor i sin CV lige meget om det er 200 overnatninger
eller 20 overnatninger, de camperer så er de vel også campister...

Gitte

Fra : Piraten

Dato : 17-04-05 09:29

Hansen.... du må da helt klart være campist, men, er en kolonihave lejer,
der opsætter en campingvogn i hans kolonihave, en campist, eller er han
bare
fastligger, eller er en fastliger en skjult art for kolonihave lejer ???
ja
ja, jeg ved det ikke, men jeg ved der er enormt mange fastligger på mange
af
de danske campingpladser, flere end der nogensinde har været og det synes
jeg er forkert, men kige for at komme tilbage..... jeg synes du er campist
/
piraten der elsker rigtig camping og går ind for allemands ret i naturen