rastepladser
Fra : Anders Iversen

Dato : 10-04-05 17:25

er det sikkert at overnatte på de franske rastepladser. vi regner med at
tage til sydfrankrig

--
Venlig hilsen
Anders Iversen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-04-05 17:38

Anders Iversen wrote:
> er det sikkert at overnatte på de franske rastepladser. vi regner med
> at tage til sydfrankrig

Jeg ved det ike - vi har overnattet et par gange på Route de Solei
(turistmotorvej nr. uno) og begge gange blev der nærmest konstant
patruljeret af politiet. Om det skal tages som et udtryk for at man kan være
trygge eller om det er fordi, der er behov for patruljeringen, ved jeg ikke.

Til gengæld har vi besøgt de flotteste lokummer, jeg har set på en motorvej.
Der var gud hjælpe mig ligefrem opera i højttalerne døgnet rundt (Rasteplads
nogle få km. s. for Beaune, svjh).

vh
Jan
--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Hans Kurt Larsen

Dato : 10-04-05 17:58

" Anders Iversen" <ahi@tangen-it.dk> skrev i en meddelelse
> er det sikkert at overnatte på de franske rastepladser. vi regner med at
> tage til sydfrankrig
>
> --
> Venlig hilsen
> Anders Iversen
> ahi@tangen-it.dk
>Det skal i ikke gøre for tre år siden overnattede vi på en fransk
>rasteplads.
Og da vi vågnede næste morgen var vi frarøvet næsten alt,de hade gasset os
så vi vi sov godt mens de tog hvad de kunne bruge, så mit råd er
at i skal tage ind på en campingplads det er mere sikkert og så kan man jo
også fået bad samtiddigt med at der er mere ro

Venlig hilsen
Hans Kurt Larsen

Fra : Anette

Dato : 10-04-05 21:08

Hans Kurt Larsen wrote:
> at i skal tage ind på en campingplads det er mere sikkert og så kan
> man jo også fået bad samtiddigt med at der er mere ro

Med samme bitre erfaring, ganske vist i Nordspanien, vil vi anbefale det
samme: tag ind på en campingplads.
De kommunale campingpladser ( Camping Municipal) koster ikke ret meget i
Frankrig.
Vi overnattede på en sådan sidste år på vej fra Paris til Nancy og gav kun 6
Euro, for camper, strøm og to voksne. Det var ikke luxus, men der er da vand
og mulighed for et bad.

Hvis I insisterer på at overnatte på rasteplads, så vælg kun dem ved de
store tankstationer, og sørg for at parkere så man kan se bilen fra tankens
butik.

/ Anette

Fra : T. Hartung

Dato : 12-04-05 20:57

" Anders Iversen" <ahi@tangen-it.dk> skrev i en meddelelse
> er det sikkert at overnatte på de franske rastepladser. vi regner med at
> tage til sydfrankrig

Vil ikke anbefale det - har desværre hørt for mange dårlige oplevelser - mit
princip siger - Nord for alperne: Stay out - syd for alperne: check in )
( da trænger jeg også til et bad og pool - lugter så grimt efter 2 døgn på
Autobahn!! )

--
mvh.

T. Hartung