Outwell Montana 6
Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 07-04-05 15:29

Vil prøve camping i telt iår, for første gang.
Har kig på subject.
2 voksne + 2 børn, sommerferie i Danmark.
Nogen der har erfaringer med dette telt ?

Vedr. madlavning, nogen der har et link til et fornuftigt gaskøkken ?
Eller skal vi bare holde os til fælles faciliteterne på camping pladsen
og en grill ?

Hvis man gerne vil have noget strøm ind i teltet, hvad skal man
så investere i for at kunne tilsluttes campingpladsens stik ?
(Radio - lys - kogekande - køleboks)

Jan

Fra : Pro

Dato : 07-04-05 16:04

Har I overvejet colorado 5 istedet?....jeg har selv et Hardford L...kan ses
www.outwell.dk

Kim

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 07-04-05 17:20

> [...]
>
> Hvis man gerne vil have noget strøm ind i teltet, hvad skal man
> så investere i for at kunne tilsluttes campingpladsens stik ?

Det bedste telt der fås i øjeblikket (efter min mening )
Outwell Colorado.

Har selv brugt det i 5 år. Colorado 5

Har camperet med telt siden 1975.

Kan rejses af 1 person på 14 ½ min.

Fronten kan flyttes ind så man har overdækket terrasse.

Og ikke mindst ståhøjde i hele teltet, hvis man ikke er over ca. 185 cm.

Husk at havde et stykke plast med til at lægge under hele teltet for at
undgå kondens.

Der medfølger "gulvtæppe" til afdelingen udenfor sovekabinerne, men det er
ikke nok til at modvirke kondens.

Sovekabinerne kan blive hængende når teltet pakkes.

Vi købte det ved Isabella Camping i Vejle, det var ikke det billigste sted
men ok, vi fik lov til at tage det med hjem til prøveopstilling med ret til
at levere det tilbage inden 8 dage hvis vi ikke syntes om det. Han havde det
ikke opstillet i udstillingen.

Jeg mener at huske at det billigste sted jeg har ser er Metro i Kolding, men
søg på nettet.

Jeg har en kollega som købte et forrige år og han er også vældig tilfreds
med det.

Jeg kan kun ønske jer god fornøjelse hvis i bestemmer jer for et Outwell
Colorado.

--
Edwin
---

Fra : Pro

Dato : 07-04-05 17:36

Outwell teltene fåes også i BILKA i Koldiing....valgte selv Hartford L....,
men enig mht. Colorado 5....ville vælge imellem disse...Kim

Fra : Jan Nielsen

Dato : 07-04-05 17:57

Den Thu, 07 Apr 2005 18:20:25 +0200. skrev Edwin Elowsson:

> Det bedste telt der fås i øjeblikket (efter min mening )
> Outwell Colorado.
>
> Har selv brugt det i 5 år. Colorado 5

Det der tiltaler mig ved Montana6 ift. Colorado5, er den ekstra
lebensraum.
Funktionaliteterne for Colorado og Montana ser for mig
iøvrigt ens ud.

Jan

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 08-04-05 16:25

Jan Nielsen wrote:

> [...]
> lebensraum.
> Funktionaliteterne for Colorado og Montana ser for mig

Vi (2 voksne og 2 børn) så også længe på Colorado 5 men valgte et
Colorado 8.

Vi har kun sovekabinerne i den ene ende monteret, så det giver en "stue"
på 13+ m2 med overdækket åbning i begge sider + enden (kræver ekstra
stænger)

Vi kom fra et traditionelt 60 kg villatelt, og har ikke rigtig savnet
noget i det nye, bortset fra nogen stænger at hænge ting op i

Keld

Fra : Familien Østerby

Dato : 11-04-05 23:14

Hej
Vi har også et Col. 5 - og har ikke fortrudt det køb. Vi er 2+2.
Har dog et par gange hvor det har regnet kraftigt oplevet at vandet har haft
problemer med at løbe
af teltdugen - vi har forsøgt at stramme bardunerne op m.m., men det skar
desværre en gang imellem.
Jer med Col. 5 - har I oplevet noget lignende??
Opstillingsmæssigt nemt og pladsen er lige til pas - har været i Frankrig 2
gange og tager afsted igen i år.
Mvh.
Lars