Truma blæseren snurre lystigt
Fra : T. Hartung

Dato : 03-04-05 17:32

Lå i min cv og hørte på min blæser snurrede lystig imens den pumpede varmen
rundt inde i vognen - det er nu hyggeligt at sove i sådan en cv.
Vi har også en Air-mixer monteret så kan man altid skabe et godt indeklima i
vognen - Air-mixen bliver også brugt flittigt sydpå til at køle vognen ned
med og det virker da ok - men HEKI er bedre til at lukke varmen ud )

Nu lå jeg så der og spekulerede på hvor længe mon den blæser kan blive ved
med at snurre - den er efterhånden 11 år gl. kører næsten dag og nat, sommer
og vinter - det har da gjort det godt men intet vare evigt - kullene skal
vel skiftes engang - er der nogle der har prøvet det?

Min er 12V versionen -
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Kim Roesdahl Peterse~

Dato : 07-04-05 16:07

> [...]
> og vinter - det har da gjort det godt men intet vare evigt - kullene skal
> vel skiftes engang - er der nogle der har prøvet det?

Ang levetid for kullene sendte jeg en forespørgsel til technical@trumauk.com
da det jo egentlig er et interessant spørgsmål, svaret er gengivet herunder
så kan man jo selv begynde at gætte.

Citat
Dear Sir

requested on life expectancy. It varies depending on a number of factors.
Any maintenance recommendations are included in the manual.

Please do not hesitate to contact me should you require further assistance.

Kind regards

Michelle Dale

Citat slut

Prøv evt. at se Truma UK´s hjemmeside - http://www.trumauk.com/ - her er
bl.a. mange gode sprængskitser hvor man får oplyst spare part no ved at
klikke på de forskellige tal. Der er også en 2004 prisliste (Priser angivet
uden VAT). Skitserne kan også være en god hjælp hvis/når man begynder at
adskille delene.

Måske det kan hjælpe lidt på vej?

Mvh

K R Petersen

Fra : T. Hartung

Dato : 07-04-05 17:08

"Kim Roesdahl Petersen" <roesdahlslettes@fjerntdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42555078$0$259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ang levetid for kullene sendte jeg en forespørgsel til
> technical@trumauk.com

Rigtig god idé !

> Dear Sir

> requested on life expectancy. It varies depending on a number of factors.

Ja det er jo fair nok kan være vanskelig at fastlægge præcist - og de bliver
jo bare "hængt" for det hvis det ikke holder - sådan ala
tandremmehistorierne )

> [...]
> angivet
> uden VAT). Skitserne kan også være en god hjælp hvis/når man begynder at

Og det gør det da ... nu er der også håb for at jeg kan få skidtet samlet
igen når jeg engang har fået det skilt ad )))

Takker !!

Fra : Sten Bo

Dato : 07-04-05 18:33

"Kim Roesdahl Petersen" <roesdahlslettes@fjerntdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42555078$0$259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Man skal sjældent pille med noget der virker. Hvordan lyder den, måske bedst
at ha en ny klar.
Omvendt er verden fuld af dele der aldrig blev brug for. Jeg købte f.eks 2
glaskander til den ny camping kaffemaskine - for 7 år siden, og overvejer nu
om
maskine er blevet for grim - reservekanden ligger stadig i sin flamingo
kasse. ( Her ses hvad der er vigtigt, ikke?)

Du får et par digte til at falde i søvn på.

først et mini. "Grotten er en engel". gentages til det giver mening.

og hvis det ikke er nok

http://krabat.menneske.dk/_dagensdigt/2000.05/2000.05.17.html

Print og lær udenad, afsiges med monoton mumlen der overdøver blæseren-

Hilsen

Fra : T. Hartung

Dato : 07-04-05 21:46

> Man skal sjældent pille med noget der virker. Hvordan lyder den, måske
> bedst
> at ha en ny klar.

Ja det har du på sin vis ret i - omvendt hvis kullene er af den type hvor
der slides helt ind til metaldelen er der risiko for en kortslutning og så
"kaputski" med motor

> Print og lær udenad, afsiges med monoton mumlen der overdøver blæseren-

hehe det er ikke blæserlarmen der er det største problem det er konens
natfiskeri når hun haler "torsk" i land ))

"... om jeg taler i søvne - nej jeg vågner tit for at lytte efter og har
endnu ikke hørt det !"

håber det bliver dårligt vejr de næste 14 dage - kan nemlig alligevel ikke
komme ud i CV ))

Fra : Sten Bo

Dato : 08-04-05 09:00

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der slides helt ind til metaldelen er der risiko for en kortslutning og så

Ja det er en risiko, men lejerne er måske alligevel elendige.

,

> [...]
,
> "... om jeg taler i søvne - nej jeg vågner tit for at lytte efter og har

Dybe rolige åndedrag virker utrolig søvndyssende. Prøv at komme i samme
takt, dybde og klang, virker som hypnose.

> håber det bliver dårligt vejr de næste 14 dage - kan nemlig alligevel ikke
> komme ud i CV ))

Vi er ved at gøre hele hytten i stand indvendig - , og samtidig er jeg ved
at grovklippe 100 m. mest berberishæk - Den er 3 m høj, skal ned til 170 og
er uden sammeligning det værste der findes i haven. Men god imod banditters
flugtveje.

CCen står fint hvor den står.10 min kørsel 8-9 m dyb
http://images.myphotoalbum.com/c/cc/ccc/cccl/ccclu/ccclub/albums/album01/Vinterhi.sized.jpg
.. også selv om jeg har et par finesser der skal på. Det "værste" er, at
man, gamle campister.
byder uhæmmet på pils og snak hver gang jeg kommer der ud -
Fint sted med hans goe værksted, plads og hjælp hvis der er et eller
andet.

Hilsen
--
Imod søvnløshed.
Lad dit Legeme flere gange Gnide

,

Fra : T. Hartung

Dato : 08-04-05 21:02

> Dybe rolige åndedrag virker utrolig søvndyssende. Prøv at komme i samme
> takt, dybde og klang, virker som hypnose.

hehe er ikke på camping når det er onsdag - når nej onsdag er friaften
)))

> [...]
> byder uhæmmet på pils og snak hver gang jeg kommer der ud -
> Fint sted med hans goe værksted, plads og hjælp hvis der er et eller

du har vel så også sat Galanten i hi - ja med alle de pils og benzinpriser
er der ingen grund til at køre bil mere )))

Fra : Sten Bo

Dato : 08-04-05 22:35

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

,

> du har vel så også sat Galanten i hi - ja med alle de pils og benzinpriser
> er der ingen grund til at køre bil mere )))

Nu kan vi ikke kalde det truma mere - vel?

Nej det er jo netop det der er svært, kan ikke begge ,

Og ja de benzinpriser . vi var i Polen i 2000 og betalte kun 3-4 zl/l men
den går vel ikke mere.

Nej den er ikke sat væk, kører som aldrig før - - Kvik -

men vi har jo to biler - også en Camry der er mere Amerikaneragtig.
http://images.myphotoalbum.com/c/cc/ccc/cccl/ccclu/ccclub/albums/album01/Vores_vogntog.sized.jpg
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=7488&cache=no

1993 kr. 510.000 en ejer et værksted alt overholdt alle bilag med. 170.000
km ingen rust - automatgear A/C fartpilot osv. Aug. 04 kr.46.000. Trænger
til nye alufælge men ellers flot. Toyota har den selvfølgelig i basen og
siger den burde ha kostet pænt over 100. Men manden gik på pension og havde
en anden, lidt mindre bil. -

Og den bruger lidt mere- jeg kørte 11,4 kml på en langtur sidste sommer , i
vinter 8-9 m mange småture her i byen - meget blød fod. Tanken har plads
til 70 l.

Og så lavede min svigersøn lige en rigtig CVskramme, lavt på højre forskærm,
trykkede dørkarm og døren. Man bakkede med traileren ind i laden efter hø -
og ramte under opretning en jernstang der lusket lavt stak ud fra et
markredskab. I guder de tror de kan. Rø v me ør er.
Den skal på værksted på mandag.

En god Maskinolie har man i amerikansk olie.
En Maskine der ellers behøver Smørelse 3-4
Gange daglig ved almindelig Olie
behøver kun en Gang af amerikansk Olie.

Fra : T. Hartung

Dato : 09-04-05 00:00

> Nu kan vi ikke kalde det truma mere - vel?

jo jo det er køretøjet til at hente stumperne med )

> [...]
> >
> 1993 kr. 510.000 en ejer et værksted alt overholdt alle bilag med. 170.000
> km ingen rust - automatgear A/C fartpilot osv. Aug. 04 kr.46.000.

Kup du et kup !!

> Og så lavede min svigersøn lige en rigtig CVskramme, lavt på højre
> forskærm, trykkede dørkarm og døren.

ØV ØV - nå ...ja man har ikke meget glæde af de svigersønner - nææ
svigerdøtre er meget bedre )))

Kan se du har 2 stk. CC - en til hver bil )) og det er modellerne uden
truma ))

Fra : Sten Bo

Dato : 09-04-05 08:25

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

,

> Kan se du har 2 stk. CC - en til hver bil )) og det er modellerne uden
> truma ))

Nej det er den samme, selv om jeg godt ku bruge en mere i sommer -

Vi skal til Prag med hele familien 3 svigerinder + mænd og børn 11
personer der efterhånden er overtalt til at prøve camping - de skal dog i
hytter. Så det er så som det. Men man har hvert år "taget" vores
hovedferie - og de må vel gi os en chance også.
Det er med meget blande følelser - kvinder shoppende i storby slet ikke mig
men vi mænd må så se om vi kan finde ud af noget. Meget underholdende at
køre ned fra grænsen - med alle de små kønne forretninger i vejsiden.
Jeg kom en gang til at nævne at de da også skulle leve af det. Ak ja - som
gammel sømand har man set lidt af hvert, har rundt i verden fået tilbud ned
til 7-8 år. Vi lever en beskyttet tilværelse.

Jeg filosofererlige nu en del over den Tyskerhandel i en anden tråd.

Hilsen Sten

Fra : T. Hartung

Dato : 09-04-05 19:49

> Vi skal til Prag med hele familien 3 svigerinder + mænd og børn 11
> personer der efterhånden er overtalt til at prøve camping - de skal dog i
> hytter.

God tur - lyder da hyggeligt !

> gammel sømand har man set lidt af hvert, har rundt i verden fået tilbud
> ned til 7-8 år. Vi lever en beskyttet tilværelse.

Uff stakkels børn .. og ufatteligt at der er nogen der kan få sig selv til
at tage imod det - sygeligt !! UFF - heldigvis har de fleste børn det godt -
men ét barn der lider er ét for mange - det er bare svært at se hvorledes
man kan stoppe det - der er desværre altid to der blæser på alt og alle -
ham der sælger og ham der køber (

Fra : Jens

Dato : 10-04-05 09:39

> [...]
> hvorledes man kan stoppe det - der er desværre altid to der blæser på alt
> og alle - ham der sælger og ham der køber (

Nu er emnet ad vist for langt fra en "Truma Blæser" (kan godt se at ordet
"blæser" indgår, men...). Kan I ikke henlægge jeres OT diskussioner til et
andet forum?

Mvh

Jens

Fra : T. Hartung

Dato : 10-04-05 12:46

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er emnet ad vist for langt fra en "Truma Blæser" (kan godt se at ordet
> "blæser" indgår, men...). Kan I ikke henlægge jeres OT diskussioner til et
> andet forum?

Jeg kan ikke lige se hvor du bidrage med indput omkring trumablæseren - tror
du skal poste igen det er vist faldet ud - havde du klippe længere oppe var
da campingstof - hvis du ikke vil bidrage så hop ud af tråden - men du er
måske "en af de to" og derfor blev ubehageligt berørt??

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 15:34

On Sun, 10 Apr 2005 13:46:05 +0200, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
skrev:

>- men du er
>måske "en af de to" og derfor blev ubehageligt berørt??

den var vist unde bæltestedet.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Sten Bo

Dato : 10-04-05 18:40

> [...]
> "blæser" indgår, men...). Kan I ikke henlægge jeres OT diskussioner til et

Hej Jens

Jeg beklager at det flimrede.

Hilsen
--
Hvad mener du om Gallupundersøgelser?
Ork - den er ikke nødvendig, jeg tar en kop

Fra : T. Hartung

Dato : 12-04-05 21:14

> Jeg beklager at det flimrede.

Small Talk er i høj grad campingrelateret - der foregår næstet ikke andet på
C-pladserne- og lad da lige folk få lidt albuerum - Du skal ikke beklage
Sten Bo - et eller andet sted sidder vi alle også bag skærmen for at få en
god/sjov historie ind imellem - det skal ikke hele tiden kun dreje sig om
smørenipler, baduner, rastepladser og skæve pløkker.

Jens kan bare deltage i de tråde hvor der "kastes med alt muligt" der nok at
vælge imellem, der kan dem der har lyst bare føre sig frem - jeg skal nok
holde mig langt væk.

Campingvognen er beskidt og skal vaskes - nogen der vil have mine sorte
striber ?? - så er der nemlig også noget campingrelateret i dette indlæg.

EOD

Fra : Sten Bo

Dato : 13-04-05 12:51

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Du skal ikke beklage

Jo men jeg skrev jo ikke at det var mig der flimrede -

Jeg beklagede måske bare, at det flimrede hos Jens. Men gjorde det hos Jens
var der sikkert flere, -

Om end skønt?

--
Skriver du "Deres ærbødige" under et brev?
- Nej - altid - "Deres meget krøllede og hjulbenede"!

Fra : LS

Dato : 14-04-05 18:44

> Jo men jeg skrev jo ikke at det var mig der flimrede -
>
> Jeg beklagede måske bare, at det flimrede hos Jens. Men gjorde det hos
> Jens var der sikkert flere, -

Ja nu flimrer det da helt ud i skoven men for at holde tråden OT (on topic
) ) kan man jo kalde det campingflimmer forårsaget af at campingsæsonnen
lige er slut og en ny begynder. Nu er der jo heller ikke brug for blæseren
de næste par måneder.
Jeg har også hørt at det skal indføres i fundatsen at tråde om trumaovne
incl. blæser er off topic fra maj til september.

Laves der iøvrigt vogne med blæservarme mere )) ?

Fra : T. Hartung

Dato : 14-04-05 22:13

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> topic ) ) kan man jo kalde det campingflimmer forårsaget af at
> campingsæsonnen lige er slut og en ny begynder. Nu er der jo heller ikke

nix - heldigvis )

> Jeg har også hørt at det skal indføres i fundatsen at tråde om trumaovne
> incl. blæser er off topic fra maj til september.

hehe )

> Laves der iøvrigt vogne med blæservarme mere )) ?

Dooh !!!! det gør der ALDEles !!

Fra : Jens

Dato : 15-04-05 14:58

> "LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> nix - heldigvis )

> hehe )

> Dooh !!!! det gør der ALDEles !!
>
> --
> mvh.
>
> T. Hartung
> VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
> www.sitecenter.dk/hartung

Nu skylder du da vist at fortælle hvad "EOD" betød i din forrige postning i
denne tråd!

Mvh
Jens

Fra : Sten Bo

Dato : 16-04-05 07:48

> [...]
,

> Nu skylder du da vist at fortælle hvad "EOD" betød i din forrige postning

Uden at hedde T
)

Det er ikke debat, det er småsnak.
mvh sten
--
Jeg er noteret 2 gange for at køre uden lygte,
og en gang for at køre mod lygte.

Fra : T. Hartung

Dato : 17-04-05 07:15

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skylder du da vist at fortælle hvad "EOD" betød i din forrige postning
> i denne tråd!

Jeg tror bestemt du ved hvad EOD betyder - og det gik alene på mit syn på
emnet " at være OT og at træde lidt ved siden af diverse trådes emner". Der
sidder heldigvis mange gode mennesker herinde med lige så mange gode, sjove
og spændende fortællinger - og det skal der bare også være lidt plads til
her.

Nu vil jeg ud i min cv og nyde dagen - har ikke være der de sidste 2 uger -
du kan se den på min site - forsat god søndag.

Fra : Sten Bo

Dato : 15-04-05 12:39

> [...]
> Jeg har også hørt at det skal indføres i fundatsen at tråde om trumaovne
> incl. blæser er off topic fra maj til september.

Hej LS

Jo flimmer er der nok af

Dato: 15. april 2005
Solopgang: 06:04
Solnedgang: 20:16
Dagens længde er 14 timer og 13 minutter.
Hva søren skal man sige, her er 23 gr. i haven og solen næsten for meget.
Skvalderkålen gror og Hun der bestemmer har lige, med stål i stemmen trukket
op.

Jeg har haft vognen slået op 2 gange nu. Og overvejer en
http://kortlink.dk/harald-nyborg/r3t - den her er med _blæser_ og
sikkerhedsanordning
sådan at vi er forberedt på en sommer der umuligt kan blive værre end
skoleferien næste år.

> )) ?
Jo det gør der da.

Hilsen