Fasligger ??
Fra : Piraten

Dato : 02-04-05 08:47

Hvor mange fastligger må der egentlig være på en dansk campingplads, jeg
har
ladet mig fortælle at der kun må være en hvis %
og jeg synes mange danske danpingpladser efter hånden ligner mere
kolonihaver en campingpladser ???

Fra : verner

Dato : 02-04-05 11:19

"Piraten" <sharan@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ladet mig fortælle at der kun må være en hvis %
> og jeg synes mange danske danpingpladser efter hånden ligner mere

Hvis du ikke kan lide natur og blomster så sæt dig dog ned på P-pladsen der
hvor du bor!

Hilsen
verner

Fra : K. H. Hansen

Dato : 02-04-05 12:04

Hvor har du ret, vi var på Øster Hurup campingplads i påsken, vi så
simpelthen et trafikkaos af trailere med alt muligt til fastliggervognene.

Køleskabe paraboler, gulve og jeg skal komme efter dig.

Jeg ville ønske, at der ikke var noget der hed fastliggere, for min
fornemmelse er, at de gerne vil fortælle dig, hvordan de ønsker du skal
være, når du vil campere på "deres" plads.
Det er muligt, at det ikke er det de vil, men deres formaninger fortæller
noget andet.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-05 13:46

On Sat, 2 Apr 2005 13:04:26 +0200, "K. H. Hansen"
<kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev:

> [...]
>
>Køleskabe paraboler, gulve og jeg skal komme efter dig.
>
>Jeg ville ønske, at der ikke var noget der hed fastliggere, for min

præsis, det skal ihvertfadl begrænses så det ikke tager overhånd, som
jeg mener det gør flere steder.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : verner

Dato : 02-04-05 22:32

<Per H> skrev i en meddelelse

> præsis, det skal ihvertfadl begrænses så det ikke tager overhånd, som
> jeg mener det gør flere steder.

> --
> Vh Per

Jeg er helt enig. Der er kun EEN RIGTIG måde at campere på, og det er som
vi gør, NORMADECAMPING ! alt andet har ikke noget med camping at
gøre og det burde forbydes! Hva faen ligner det at sætte en krukke med
blomster ud foran CVen ? hvad faen har det med camping at gøre? Hvad
faen ligner det, at fastliggere skal have større køleskabe end os normader?
Uhørt, der burde sgu være en lov som forbød alt andet camping end
normadecamping !

Venlig hilsen
verner

Fra : LS

Dato : 03-04-05 00:12

"verner" <ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hva faen ligner det at sætte en krukke med
> blomster ud foran CVen ? hvad faen har det med camping at gøre?

Så engang en såkaldet nomadecamper komme til en plads og hive et par store
flotte blomsterkrukker ud af vognen og stille dem udenfor. Så ganske flot
ud.
Skal det nu være forbudt. Skal der nu stilles regler op for hvad vi må
transportere ind på en plads i vores vogne?

> Hvad
> faen ligner det, at fastliggere skal have større køleskabe end os
> normader?

Misundelse er en grim ting og i sidste ende kan du jo bare købe et
køleskab
der er større. Det er der ingen regler der forbyder dig men du ønsker
måske
regler der bestemmer hvor stort et køleskab du må have.

Hvor søren blev det frie campingliv af hvis vi skal dikteres hvor længe vi
må ligge på en plads, hvor store blomster vi må have med, hvor stort et
køleskab eller ovn vi må have.

Iøvrigt mener jeg at der burde være en lov der forbød fastliggere at have
en
større vogn end mig

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : K. H. Hansen

Dato : 03-04-05 07:24

Dette har ikke en pind med misundelse at gøre, men en campingplads er ikke
en kolonihave eller et sommerhusområde, men beregnet til ophold når man
kører med et hus på krogen.

Ønsker man kolonihave eller sommerhus, så kunne man jo få sig sådan et, og
ikke omgør en campingplads til et sådan område.

Det værste fastliggerfacisme det er set, var for et par år siden i Kollund i
nærheden af den dasnk tyskegrænse, hvor lejrchefen heldigvis var en besindig
mand, fastliggerne krævede en familie ud af pladsen, ene og alene fordi de
havde mørk hud, de troede det var ziguenere, hvad de en ikke en gang var,
men for pokker, når disse folkegrupper overholder reglerne skal de da have
de samme rettigheder som os.

Det er den fastliggermentalitet, at det er "vores" plads, og i andre må
nødtvunget godt have lov til, at være der. det er galt med.

Helt klart er der en del flinke fastliggere, men det er her som så mange
andre steder, at de dårlige fastliggere, giver et dårligt omdømme.

Fra : LS

Dato : 03-04-05 09:24

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Dette har ikke en pind med misundelse at gøre,

Det ved jeg ikke.
Nu lød det jo i det indlæg jeg kommenterede citat: "Hvad faen ligner det,
at
fastliggere skal have større køleskabe end os normader?"

Det kan da godt tolkes som en snigende misundelse, hvorfor skal de have
større køleskab end mig?
Jeg har intet imod fastliggere. Pladserne har jo brug for dem og dermed
også
vi andre. I bund og grund handler det jo om respekt og tolerance og det
kunne vi nok alle bruge lidt mere af.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : verner

Dato : 03-04-05 10:58

> [...]
> at
> fastliggere skal have større køleskabe end os normader?"
>
> Det kan da godt tolkes som en snigende misundelse,

Eller åbenlys ironi K.H. !

rfor skal de have
> [...]
> også
> vi andre. I bund og grund handler det jo om respekt og tolerance og det

Venlig hilsen
verner

Fra : verner

Dato : 03-04-05 11:25

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej K.H.

> Dette har ikke en pind med misundelse at gøre,

Hvad vil du så kalde det ! modstykket til en ensom normade?

men en campingplads er ikke
> en kolonihave eller et sommerhusområde,

Jeg var ikke klar over at de tog sommerhusene ind om vinteren?
Dyrker de virkelig grønsager på de plasser du har set eller er det
bare noget sludder du skriver !
Sammenligner du ikke æbler og pærer?

men beregnet til ophold når man
> kører med et hus på krogen.

Hvem har dog bildt det ævl ind K.H. HVOR står det?
Jeg kender da nogen som ligger i telt på en campingplads!
skal de smides ud fordi de ikke har teltet på en krog?

Din logik synes jeg er lidt primitiv.Eller er du bare MEGET
egocentreret lige nu ?

En campingplads er for campister ! uanset om de camperer
i EEN weekend eller 14 dage eller en hel sommer !
Er du helt sikker på, at du forstår hvad camping er K.H.?

> Ønsker man kolonihave eller sommerhus, så kunne man jo få sig sådan et,

Det ønsker man jo ikke når man har købt en campingvogn og
vil campere ! Jeg køber jo heller ikke en flyver hvis jeg ønsker at
køre bil vel K.H.!

> [...]
> gang var, men for pokker, når disse folkegrupper overholder reglerne skal

Det du beskriver har INTET med camping at gøre, det fænomen du beskriver
kan du se hver aften på mange værtshuse i alle byer? diskrimination,
NØJAGTIG
det DU er i gang med overfor fastliggere ! Der er INGEN forskel på
dig og fastliggerne og campisterne på Kollund camping overfor sigøjnerne!

> Det er den fastliggermentalitet, at det er "vores" plads, og i andre må
> nødtvunget godt have lov til, at være der. det er galt med.

Vrøvl, det foregår KUN inde i dit hoved K.H. Ellers så giv os
eksempler på din påstand.

> Helt klart er der en del flinke fastliggere,

Ja da, vi er da også nogen stykker flinke normader!

men det er her som så mange
> andre steder, at de dårlige fastliggere, giver et dårligt omdømme.

Enig, NØJAGTIG som de dårlige normader giver dårligt omdømme,
specielt dem som udøver diskrimination.

Karl Heinz du plejer at have et meget sundere syn på campinglivet
hvad er der sket ?

Hilsen
verner

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 03-04-05 17:25

Brokke Brokke Brokke

Synes det er ok at man er fastligger, med eget køleskab og fast gulv, I
BEHØVES sgu da ikke at gå og glo ind i deres fortelte hvis i ikke kan lide
lugten i bageriet...

Vi er fastligger for første gang og det er en fornøjelse at flytte ind i
CV'en og være der fra fredag til søndag og derefter tage hjem uden at pakke
det hele sammen...

Men mener også hvis de sættet hegn og blomster, eller ligger sten uden om så
har det ikke noget med camping at gøre...

Gitte

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-05 18:05

On Sun, 3 Apr 2005 18:24:47 +0200, "Gitte & Jens-Jørgen"
<nogen@nogen.dk> skrev:

> [...]
>
>Men mener også hvis de sættet hegn og blomster, eller ligger sten uden om så
>har det ikke noget med camping at gøre...

vi har ligget på en plads omkring køge for et par år side, også andre
steder hvor der var fastliggere der gav pladsen et stort minus.

der var nogle CV og telte der havede stået i flere år, uden at de blev
vasket, og forteltet lignede noget der skulle på lossepladsen, Græsset
blev ikke slået, og der lå flere ars affald omkring vognen

Andet sted, boede de gratis mod at de hjalp til på pladsen, og de
holdt nogle gevaldige sammenkomster med masser af bajer. hvor
flaskerne bare flød omkring i grasset.

Der er selvfølgelig gode og rolige fastliggere, men der er sku også
nogle være svin imellem, og hvor campingejeren ikke har øje for at få
rydtet op.

Jeg går altid en tur på de nye pladser jeg kommer til, for at se på
toiletforholdene, men også hvad pladsen byder på.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 03-04-05 18:29

<Per H> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg går altid en tur på de nye pladser jeg kommer til, for at se på
> toiletforholdene, men også hvad pladsen byder på.

Det er ok at man har sin mening men man skal ikke kamme alle fastliggere
over en kam..

Prøv at tage til det sønderjyske og kig på to pladser som fx. Møgeltønder
Camping samt Ballum Camping der er ikke noget at komme efter...

Gitte

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-05 18:55

On Sun, 3 Apr 2005 19:28:38 +0200, "Gitte & Jens-Jørgen"
<nogen@nogen.dk> skrev:

>Det er ok at man har sin mening men man skal ikke kamme alle fastliggere
>over en kam..

og det var vist også det jeg netop ikke gjorde

klip

> Der er selvfølgelig gode og rolige fastliggere, men der er sku også
> nogle være svin imellem, og hvor campingejeren ikke har øje for at få
> rydtet op.
klip slut.

>Prøv at tage til det sønderjyske og kig på to pladser som fx. Møgeltønder
>Camping samt Ballum Camping der er ikke noget at komme efter...

og sikkert en masse andre.

men der er stadig en masse lort ind imellem, som skulle brændes af på
den nærmeste mark.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 04:52

<nogen@nogen.dk> skrev:

> [...]

> Der er selvfølgelig gode og rolige fastliggere, men der er sku også
> nogle være svin imellem, og hvor campingejeren ikke har øje for at få
klip slut.

Fra : Arne Keller

Dato : 03-04-05 08:33

K. H. Hansen wrote:
> Hvor har du ret, vi var på Øster Hurup campingplads i påsken, vi så
> simpelthen et trafikkaos af trailere med alt muligt til fastliggervognene.
>
> Køleskabe paraboler, gulve og jeg skal komme efter dig.

Ja, præcis som alle andre steder hvor foråret får folk til at gøre de
mærkeligste ting
Da min vogn var sneet inde i påsken, ryddede jeg i stedet lidt op ude og
inde, i den forbindelse var jeg på den lokale genbrugsplads her skulle
du have set trailere.

> Jeg ville ønske, at der ikke var noget der hed fastliggere,

Jeg er selv udpræget normade men har ingenting imod fastliggere.
Nogle af vores bedste venner er fastliggere og vi tager ofte et par dage
på "deres" campingplads så tæt på fastliggerne som muligt. De bor i en
lejlighed men elsker naturen/luften/fiskeriet, campingpladsen er deres
fristed, hvor de kan komme ud hurtigt og uden opstilling, derudover har
de ingen steder hvor de kan parkere deres CV hvis den skulle stå hjemme.
Så uden fastligger mulighed ville de ikke kunne være campister.

> for min
> fornemmelse er, at de gerne vil fortælle dig, hvordan de ønsker du skal
> være, når du vil campere på "deres" plads.

Det kan forekomme, i visse tilfælde kan det opleves ubehageligt fordi
fastliggeren tiltager sig større rettigheder end rimeligt.

På den anden side er vi alle gæster på campingpladsen, også
fastliggeren. Som gæst bør man være tollerant overfor de øvrige gæster.

Selvom jeg er normade "blander" jeg mig også hvis der sker noget som jeg
finder forkert, som når nogen tænder bål inde i køkkenet, kører for
stærkt forbi steder med børn osv.
Jeg forsøger ikke at gøre vrøvl når folk hygger sig og slapper af selvom
det sker højlydt kl. 2 om natten, en gang imellem går jeg i stedet over
med en håndfuld kolde og deltager det hjælper gevaldigt på
kommunikationen.

> Det er muligt, at det ikke er det de vil, men deres formaninger fortæller
> noget andet.

Uheldigt, man kan dog have gavn af at tale med dem, det kan forandre
adfæren, i det mindste så længe jeg er på pladsen.

Når vi kommer på en plads parkerer vi udenfor og går derefter en runde
på pladsen for at danne os et indtryk, kan vi ikke lide "lugten i
bageriet" ruller vi bare videre, helt enkelt det der er normadelivet.

Vi har haft reserveret plads i 2 uger og rejst efter en overnatning og
haft vidunderlige ferier på andre pladser end planlagt.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Verner

Dato : 03-04-05 21:36

<kkarlheinz@hansen.mail.dk> wrote:

>Jeg ville ønske, at der ikke var noget der hed fastliggere, for min
>fornemmelse er, at de gerne vil fortælle dig, hvordan de ønsker du skal
>være, når du vil campere på "deres" plads.

Det er vel i sidste ende ikke den enkelte fastligger der er problemet
- det er jo nok mere at der findes for mange inkompetente "Lejrchefer"
med berøringsangst !

Verner

Fra : phk

Dato : 03-04-05 21:49

"Verner" <Vernerha@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel i sidste ende ikke den enkelte fastligger der er problemet
> - det er jo nok mere at der findes for mange inkompetente "Lejrchefer"
> med berøringsangst !

Hvad med mangel på tolerance?

--
Per, Esbjerg

Fra : Verner

Dato : 03-04-05 22:18

On Sun, 3 Apr 2005 22:49:03 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Hvad med mangel på tolerance?

Ahva - Lejrchefer med mangel på tolerance ?

Er problemet ikke at den ofte er for stor ?

Verner

Fra : verner

Dato : 03-04-05 21:57

> [...]
>
> Det er vel i sidste ende ikke den enkelte fastligger der er problemet
> - det er jo nok mere at der findes for mange inkompetente "Lejrchefer"

Ja enig, der er nogle steder hvor hele menageriet skulle køres på
lossepladsen,
men det er et fåtal.

Hilsen
verner

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 04-04-05 00:29

> [...]
> ladet mig fortælle at der kun må være en hvis %
> og jeg synes mange danske danpingpladser efter hånden ligner mere

Bare lige en meningstilkendegivelse inden i får kørt "hele
fastliggersvineriet" på lossepladsen eller brændt dem på den nærmeste mark.

Jeg er enig i at på nogle pladser er der for meget kolonihavestemning.

Og jeg er enig i at på en del pladser tror fastliggerne, at de bestemme det
hele. Jeg har sågar hørt min egen søster (som også er fastligger) fortælle
om at alle fastliggerne på hendes plads ville holde møde med lejrchefen om
hvordan de synes tingene skulle kører. Der ligger hum ikke mere.

Men i glemmer vist at det der med camping drejer sig både om et udendørs og
et socialt liv. Der er faktisk kommuner, som giver tilskud til pensionister,
så de kan komme ud og får noget luft om sommeren. Og hjemmehjælperen kommer
forbi et par gange om dagen. Vil I virkelig forbyde dem at have et socialt
udendørs liv om sommeren, frem for en lummer lejlighed på 2 sal i Brønshøj
eller Fredericia?

Skulle Robert på 84 smides ud fra pladsen fordi har plantet tomater bag sit
læsejl? Du kan kun se det hvis du kommer hen og kikker over det. Eller Dagny
sendes ind i lejligheden fordi hun behøver hjemmehjælp 2 gange om dagen?

Eller hvad med Oliver som glæder sig til det bliver fredag, hvor han skal
ned og lege med Lærke? Skal deres forældre i stedet for drøne rundt mellem
3 -4 pladser fra uge til uge?

Vi har selv været fastligger, men holder pause i år, da fritiden er lidt
knap. Det er faktisk rart at kunne komme ud til en opstillet vogn "med det
hele". Og kunne køre hjem uden at skulle pakke hele menageriet ned. Men det
forpligter selvfølgelig at slå sig ned fast. For man påtager sig ansvaret
for at holde orden, hvilket jeg godt ved mange glemmer eller har en anden
opfattelse af. Men vi danskere er jo så forskellige.

Og så jeg stiller mig da gerne op i det hylekor, der ikke bryder sig om at
se på en flok bajerdrikkende campister, der har det "åh så dejligt". Men
viser det ikke bare hvor forskellige vi er?

Jeg synes personligt, at de nye (kommende) regler er for restriktive. For de
tilgodeser stort set kun nomadernes behov. Hvis deres campingvogn ikke er
for stor. For er den over 5,6 m. så bliver den jo for stor med fortelt på
(over 25 m2). Vores er kun 5 m. så vi klarer os nok, men søsterens Adria 743
er altså snart "forbudt for børn" på de danske pladser, hvis de vil have
fortelt på. Hvad synes I om det?

Jeg synes slet ikke at det er så nemt som i gør det til.

--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@it-entre.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Til sidst, så husk på, at din campingvogn har hjul på, så du kan køre derhen
hvor du kan holde ud at være.

Fra : K. H. Hansen

Dato : 04-04-05 07:08

Hvis vi skal have fastliggere på campingpladsen og de skal flytte hele
lejligheden ud i forteltet, fordi deres hverdag på campingpladsen skal være
den samme som i vinterhiet, kunne man så ikke få en ordning, at de ikke må
slæbe alt deres møblement ud i weekend og helligdage, eller at det skal være
sket inden påske.

Jeg kører ikke næsten 300 km, for at få anvist en plads, lige nøjagtig der
hvor en fartchikane er lavet, og sidde og høre den skramlen trailere nu en
gang laver, når de slæbe bænke, borde, stole, gaskaminer, køleskab, tømmer,
gulve til fortelte etc. etc. hele påsken.

Vi tager nemlig også ud for at nyde, og jeg kan fortælle jer, at det bestemt
ingen nydelse er, når man fire dage i træk skal høre på det støj uafbrudt,
fordi fastliggere nu engang synes det er hyggeligt, at gøre det i påsken.

Og for det næste, så del dog lejren op i en afdeling for fastliggere og en
afdeling for nomaderne, og få indført reglen, at de ikke må "flytte" ind i
helligdagene, det er sinpelthen en hån mod de campister der tager ud for at
nyde disse dage.

I vores kolonihave må der ikke bruges fræsere og motorplæneklippere eller
andet støjende om søndagen og i helligdagene, en god ordning, så man kan
sidde på terassen og få kaffen i fred og ro. Gid den slags regler også måtte
komme på campingpladsen.

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 04-04-05 07:37

K-H

De fastligger har jo nok job som alle andre og kan ikke bare en onsdag fra
morgenstunden sætte det hele op KUN for at behage dig og andre BROKHOVEDER
de er sgu da nød til at bruge weekenderne, men er det ikke et frit land vi
bor i og vi hader vel JANTELOVEN alle sammen så hvad med at en hver passer
sig selv så..

Det kan være at vi fastliggere også kun må købe de billigste stole i Bilka
for at I ikke bliver misundelige!!

I ville sikkert også brokke jer endnu mere hvis vi ikke bruger de gasovne
til forteltet og tændte bål for at kunne holde varmen så var der jo noget at
brokke sig over for så kunne røgen jo irriterer dit sarte øje !!!!

Gitte

Fra : K. H. Hansen

Dato : 04-04-05 11:34

Med andre ord, vi der udnytter hellidagene til camping ikke må nyde livet på
campingpladsen, for vil vi ikke nyde støjen og balladen, så er vi ikke
velkommen eller også er vi bare brokkehoveder.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 17:55

On Mon, 4 Apr 2005 12:33:34 +0200, "K. H. Hansen"
> [...]

>campingpladsen, for vil vi ikke nyde støjen og balladen, så er vi ikke
>velkommen eller også er vi bare brokkehoveder.

ja hvis du mener at fastliggerne burde tænke på andre campister,, så
er du et brokhoved, har jeg lige fundet ud af.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : K. H. Hansen

Dato : 04-04-05 21:45

Hold jer væk herfra kære nomader, vi regerer her, venligst fastliggerne.

Jeg kan ikke se, hvorfor det lige skal være i påsken, selv om de har
arbejde, så er arbejdsdagen nu ikke så lang, at de ikke kan køre et læs en
gang om dagen efter fyraften.

Jeg ved, at ingen klager mere end fastliggerne når der kommer nogle friske
unge mennesker med et par kasser bajere og spiller højt musik, men selv må
de godt lave støjterror.

Hvis alle skal være der, og tage hensyn til hinanden, så gælder det vel også
fastliggerne, at de begrænser støjende adfærd til en time om dagen, når det
endelig skal være kørsel på helligdagene.

Men det er nok rigtig, det er kun de andre der skal vise hensyn. Brokkehoved
eller ej, så mener jeg, at støj skal begrænses, så man ikke skal generes 4
dage i træk 8 til 10 timer dagligt. Det var faktisk det der skete.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 17:53

On Mon, 4 Apr 2005 08:37:09 +0200, "Gitte & Jens-Jørgen"
<nogen@nogen.dk> skrev:

> [...]
>bor i og vi hader vel JANTELOVEN alle sammen så hvad med at en hver passer

lige nu syndtes jeg at det er dig der brokker dig mest. Har du fået
kaffen galt i halsen.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Sten Bo

Dato : 04-04-05 09:21

> [...]

> andet støjende om søndagen og i helligdagene, en god ordning, så man kan
> sidde på terassen og få kaffen i fred og ro. Gid den slags regler også

Hej gr. - Meget ærede Kampister

Forslag: Jeg har tænkt på om der ville hjælpe på tonen hvis vi alle
begyndte, som i folketinget; " Det ærede medlem" og navn.-) elller aktuelt
måske bare brugte hinandes navne, sådan at man husker at der er en person
bag indlæget man kommenterer. Altså svarer hinanden i ganske almindelig
respekt og med Dansk venlighed.

Det hele kan da ikke gå på at det hele ville være dejligt hvis alle de andre
blev væk.

Det kan måske bedre summes op i det store spørgsmål; Hvad syntes i er
rigtig camping?

Find det positive ved egen campingmåde og prøv at overbevise os andre.! Det
gøres ikke ved at fortælle alle de, som man syntes, negative ting.

Der må da være et eller andet man forelskede sig i da man mødtes første
gang.

Ved at fokusere mentalt på de positive ting træder de negative i baggrunden
og man bliver efterhånden selv lidt gladere. Smilet breder sig, uden man
behøver at gøre mere!!!

Hr. K.H Hansens er her godt klippet, jeg forstår udmærket argumenterne,
men vidste allerede ved første indlæg af (piraten, burde være en advarsel
om brok!) at det meste af tråden blev en gang indebrændt hakker på
hinanden. Jeg syntes at det er urimeligt at hænge sig i enkeltepisoder, kan
også komme med noget, der måske er baseret på 25 år gammel oplevelser -

Sidste år var der en ung familie der blev utrolig frustreret efter at ha
oplevet kulde og ligegyldighed på en nordjysk campingplads. Man efterlyste
barndommens hjælpsomheden og kommen hinanden ved. Det endte med at vi
gruppen anbefalede nogle sociale campingforeninger idet folk er dybt
forskellige - idet det der er naturligt for nogle vil være meget
grænseoverskridende for andre.

Man mente. at det var fordi deres vogn var gammel i forhold til alle
prestigevognene - og vi kan så spørge hinanden - er der sket et mentalitets
skred - i takt med at "camping" er blevet så populært. (sådan at det er
alle de nyes fejl?)

Jeg syntes, at der i den gamle fundats var et afsnit om at gr. ikke er
beregnet til diskutrioner fastliggere, normader imellem, men kan ikke finde
det. Jeg syntes at de store liner er fine - så som virkningen af selve
campingreglementer - men detaljer om hvordan folk har opført sig, pinlige.

Hvem ved hvornår man selv blir "uheldig". Jeg har, hvis jeg skal være ærlig,
selv trådt ved side af en enkelt gang - og håber ikke at man bærer nag i
årevis.

Her er lidt at tænke over - det er nok fra en lejerchef med vådområder.

Hilsen Sten Bo Hikkelsen

Prøv med http://www.ddoo.dk
Ordbogen der gætter med.

Fra : verner

Dato : 04-04-05 23:11

> [...]
> person bag indlæget man kommenterer. Altså svarer hinanden i ganske
> almindelig respekt og med Dansk venlighed.

Ja men Sten Bo hvordan skal vi så titulere kvindfolkene?

> Det kan måske bedre summes op i det store spørgsmål; Hvad syntes i er
> rigtig camping?

At slå lejr og råhygge sig ! allene eller I gode venners lag.

> Find det positive ved egen campingmåde og prøv at overbevise os andre.!
> Det gøres ikke ved at fortælle alle de, som man syntes, negative ting.

Intet er ikke bare sort eller hvidt ! Jeg nægter kun at tale om de positive
sider!
så fremstår man jo som lalleglad!
Jeg mener man skal beskrive sandheden og virkeligheden på godt og ondt!
Jeg gider ikke være lalleglad, og ÅHE alting er SÅ dejligt ! lad os klappe
hinanden lidt på ryggen!

> Der må da være et eller andet man forelskede sig i da man mødtes første
> gang.

Et sødt ansigt og et par store nødder ))

> Ved at fokusere mentalt på de positive ting træder de negative i
> baggrunden og man bliver efterhånden selv lidt gladere. >

LALLEGLADERE.

> Hr. K.H Hansens

Du glemte "Det ærede med lem" !

> [...]
> men vidste allerede ved første indlæg af (piraten, burde være en advarsel
> om brok!) at det meste af tråden blev en gang indebrændt hakker på

Nej de fleste kalder det debat !

>Jeg syntes at det er urimeligt at hænge sig i enkeltepisoder,

Der kunne jo være ANDRE som ikke synes at det er urimeligt!

>kan også komme med noget, der måske er baseret på 25 år gammel oplevelser -

Mon det er relevant i dagens Danmark ? Lad os høre din historie !

> Sidste år

sagde du ikke 25 år !!! der tabte du mig ))

>var der en ung familie der blev utrolig frustreret efter at ha oplevet
>kulde og ligegyldighed på en nordjysk campingplads.

Var de allene på vintercamping ?? og løb tør for gas ? eller hvad mener du?

> Man efterlyste barndommens hjælpsomheden og kommen hinanden ved.

Er vi på kvindeølejr her ?? )) eller musikfestival ?

>Det endte med at vi gruppen anbefalede nogle sociale campingforeninger

Tænker du her på DCUs bingoklub til en million kroner af medlemskontigentet?

> idet folk er dybt forskellige -

Ja gudske tak og lov for det da ))

> idet det der er naturligt for nogle vil være meget grænseoverskridende for
> andre.

Ja mange har direkte afsky for f.eks. gruppesex.

> [...]
> prestigevognene - og vi kan så spørge hinanden - er der sket et
> mentalitets skred - i takt med at "camping" er blevet så populært. (sådan

Ja ærligt talt det er der. Forældrene gider sgu ikke være sammen med
deres børn på camping så derfor laves der en masse gøgl og tivoli
på mange pladser som fungerer som barnepige ! ja mentaliteten er
skredet helt vildt de sidste år. Men der er sgu penge i gøgl og tivoli Sten
bo.

> Jeg syntes, at der i den gamle fundats var et afsnit om at gr. ikke er
> beregnet til diskutrioner fastliggere, normader imellem, men kan ikke
> finde det.

Så er det nok din fantasi der spiller dig et pus Sten Bo!

>Jeg syntes at de store liner er fine

Hvor mange point vil du give?? taler vi et femtal?

>- så som virkningen af selve campingreglementer - men detaljer om hvordan
>folk har opført sig, pinlige.

HAR opført sig ! har du noget godt snavs til os Sten Bo ?

> Hvem ved hvornår man selv blir "uheldig".

Ja, jeg faldt i Mortens aften 1973 )) men er kommet over det.

>Jeg har, hvis jeg skal være ærlig,

Jammen det skal du da Sten Bo!

> selv trådt ved side af en enkelt gang - og håber ikke at man bærer nag i
> årevis.

Fortæl fortæl !

> Hilsen Sten Bo Hikkelsen

Venlig hilsen
verner

Fra : Gismo

Dato : 04-04-05 23:28

verner wrote:

> Ja mange har direkte afsky for f.eks. gruppesex.

Jeg syntes en god trekant er bedre end en ond cirkel

Gismo.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 05:10

On Tue, 5 Apr 2005 00:28:09 +0200, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> skrev:

> [...]

Ak ja, de ved ikke hvad de går glip af.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Sten Bo

Dato : 05-04-05 07:24

<Per H> skrev i en meddelelse

> Ak ja, de ved ikke hvad de går glip af.

Det må jo være smag og behag.

--
Sovesyge at fordrive:
Brænd nogle hår af den sovende og

Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 04-04-05 10:55

> [...]
> gang laver, når de slæbe bænke, borde, stole, gaskaminer, køleskab,
> tømmer, gulve til fortelte etc. etc. hele påsken.

På mange pladser er det muligt at få sat sin vogn og habengut op inden den
ofcielle åbning. det er der mange der benytter sig af. Desværre gælder det
ikke alle steder. Og selvfølgeligt er det uheldigt, at du havnede lige i
rundkørslen. Men det lyder som om du har prøvet det før. Så et eller andet
sted tror jeg, du skulle have bedt o en anden plads. Det er desværre ikke
muligt alle vegen. Men der er stder man gør noget evd det. F.eks. på Feddet,
hvor der er skarp adskillelse mellem fastliggere og nomader.

> [...]
> andet støjende om søndagen og i helligdagene, en god ordning, så man kan
> sidde på terassen og få kaffen i fred og ro. Gid den slags regler også

Det samme gælder for mange fastligger, hvor der kun må slås med motordrevne
apparater på hverdag og lørdag inen kl. 12. og aldrig om søndagen. Så det er
ikke sort og hvid det hele.
mvh
JPR

Fra : verner

Dato : 04-04-05 18:50

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Camping er et engelsk ord og betyder : at slå lejr !

Hvem skal bestemme hvad der er den eneste rigtige at slå ler på? Slår man
ikke lejr/campere hvis man opretholder lejren mere end en wekend? een uge?
een måned? eller en hel sommer? Er der nogen forskel ! Nogen slår lejr med
et telt!
og mange slår lejr med en wohnmobil! og mange med en campingvogn?

Er der så nogen som skal bestemme hvad den enkelte må tage med til sin lejr?
en radio? et TV ? et gulvtæppe? et stort køleskab? en lille fryseboks? en
krukke
med blomster ? sin fiskestang? sin grill ? Hvem skal bestemme hvad der er
rigtig
camping? Hvem er det der har SÅ ondt i røven at andre campister hygger sig?
hvis man er misundelig kan man jo bare vlæge at være fastligger ! DET ER JO
ET FRIT LAND VI LEVER I!

Alle dem der har ondt i røven er ved at falde over deres egne ben for at glo
ind
til fastliggerne for at konstatere at de RÅHYGGER sig med fast gulv i
forteltet,
dejlif varme i forteltet ! et stort køleskab hver der kan stå en HEL
snaps!og en krukke
med smukke sommerblomster til at give hygge og farver? De har SÅ ondt i
røven
at det forplanter sig helt op til hovedet der ligner noget som lige har
spist en citron!

Lad dog campister slå lejr på den måde hvor DE hygger sig på! kan du ikke
lide
at se på det så vend hovedet den anden vej TIL GLÆDE for ALLE.

> Hvis vi skal have fastliggere på campingpladsen

DET bestemmer du da ikke noget som helst om ! det gør campingfatter!

og de skal flytte hele
> lejligheden ud i forteltet, fordi deres hverdag på campingpladsen skal
> være den samme som i vinterhiet,

Det rager da ikke dig hvordan andre campister hygger sig.

kunne man så ikke få en ordning, at de ikke må
> slæbe alt deres møblement ud i weekend og helligdage, eller at det skal
> være sket inden påske.

Jo og at normaderne KUN må stille fortelt op hvis de slår lejr MERE end
3 dage.

> Jeg kører ikke næsten 300 km, for at få anvist en plads, lige nøjagtig der
> hvor en fartchikane er lavet,

DET er sgu da dit problem, ikke fastliggernes ! Hvorfor tager du ikke
hånd om dine egne "problemer" ! mener du at fastliggerne skulle løse
DET problem for dig?

og sidde og høre den skramlen trailere nu en
> gang laver, når de slæbe bænke, borde, stole, gaskaminer, køleskab,
> tømmer, gulve til fortelte etc. etc. hele påsken.

Hvis det var et problem for dig hvorfor skiftede du så ikke bare plads ? er
du
ikke normadecampist? eller er der ikke hjul på din CV ?

> Vi tager nemlig også ud for at nyde,

Ja det gør vel de fleste campister!

og jeg kan fortælle jer, at det bestemt
> ingen nydelse er, når man fire dage i træk skal høre på det støj uafbrudt,
> fordi fastliggere nu engang synes det er hyggeligt, at gøre det i påsken.

Gav du en hånd med nogen steder?

> [...]
> helligdagene, det er sinpelthen en hån mod de campister der tager ud for

Hvor mange hundrede kørte forbi dig de 4 dage? Hvad snakker vi om? og
giv så lige navnet på pladsen!
Hvis man er så følsom er det spørgsmålet om du ikke skulle være blevet
hjemme foran tossekassen?

> [...]
> andet støjende om søndagen og i helligdagene, en god ordning, så man kan
> sidde på terassen og få kaffen i fred og ro. Gid den slags regler også

Jeg tror du skulle have slået lejr i din kolonihave istedet for på en livlig
campingplads i Påsken! Hvor alle er glade i gang med at slå lejr!

Hilsen
verner

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 04-04-05 20:05

> [...]
> livlig
> campingplads i Påsken! Hvor alle er glade i gang med at slå lejr!

Endelig en der kunne sige noget fornuftigt om at camperer, godt sagt af dig
Verner

Det er skønt at ligge fast med trægulv, gasvarmer og køleskab hvor der kan
ligge mange øl i, nu når der er nogle der mener at fastliggere drikker for
meget...

God campingtur til alle fastligger og brokkehovederne

Gitte

Fra : Piraten

Dato : 06-04-05 21:46

Ja ja Gitte det er det jeg sagde, du startede fornuftigt...... men der gik
hurtigt en fastligger i dig *G*
Piraten

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 07-04-05 06:40

Ja ja Piraten jeg er ikke flov over at være fastligger for som du siger de
er, tjaaa sådan er jeg ikke, jeg har da selvfølgelig et køleskab med fryser
samt jeg har fast gulv i forteltet og en gasvarmer, men jeg kan sgu ikke
lide øl, kun hvidtøl så der kan du ikke dolke mig !!

Jeg tror at det er de ikke fastligger der har et problem og det er
Janteloven som kommer ind der, misundelse er en grim ting...

Mem kom forbi så kan du jo se om der er noget at BROKKE sig over...

Gitte

Fra : K. H. Hansen

Dato : 07-04-05 08:49

Fis i en hornlygte, når du skriver om janteloven, ingen er misundelige på
noget som helst.

Nogen vælger at fastligge det er ok, men det er sg ikke ok. når de bevidst
eller ubevidst genere de der vælger at køre med det en campingvogn nu en
gang er konstrueret til.

Når en kørende campist tager afsted i fire dage til en campingplads i
påsken, og kommer til et støjhelvede, hvad de jo netop ikke ønsker at kommer
til, så er det manglende hensyn fra fastliggerne når de ikke begrænser deres
støjende adfærd mest muligt i disse dage.

Helligdage er jo netop fridage, og derfor til afslapning og ikke til
arbejde, og slet ikke arbejde der genere andre, der forsøger at få lidt fred
og ro.

Om du har ti 500 liters frysere og tre lag dobbelt gulv, er for mit
vedkommende total ligegyldig, da vi spiser ude når vi er på camping, så
konen også kan holde fri.

Vi har altså valgt en anden måde at campere på, derfor har vi valgt et hus
med hjul, og ikke for at ombygge det til et kolonihavehus.

Fastliggere er folk der har gjort en campingplads til en kolonihave, uden
kolonihavens ulemper.

Fra : verner

Dato : 07-04-05 10:50

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fis i en hornlygte, når du skriver om janteloven, ingen er misundelige på
> noget som helst.

Noget er der nok om snakken K.H.

> Nogen vælger at fastligge det er ok, men det er sg ikke ok. når de bevidst
> eller ubevidst genere de der vælger at køre med det en campingvogn nu en
> gang er konstrueret til.

Holder du aldrig stille med din campingvogn? Hvor lang tid ? Hvad er den
rigtige
tid?

> [...]
> kommer til, så er det manglende hensyn fra fastliggerne når de ikke
> begrænser deres støjende adfærd mest muligt i disse dage.

Det har du ret i. Men en vis form for aktiviteter foregår der altid på en
campingplads, ellers skal du tage hen på kirkegården! Der er heller ikke
legende og råbende børn!

> Helligdage er jo netop fridage, og derfor til afslapning og ikke til
> arbejde,

HVEM bestemmer det K.H. ? Er det en Lov du refererer til eller er
det noget DU bestemmer?

> Om du har ti 500 liters frysere og tre lag dobbelt gulv, er for mit
> vedkommende total ligegyldig, da vi spiser ude når vi er på camping, så
> konen også kan holde fri.

D.v.s. K.H., at hvis I ikke spiste ude , var det IKKE totalt ligegyldigt for
dig?
om campister har fast gulv eller stort køleskab!

Spiser i ude ! Jammen K.H. så er I jo ikke rigtige campister! Hvorfor tager
ikke på kro-ophold eller hotel, I bruger jo ikke campingvognen som det den
er beregnet til !
så slår I jo ikke lejr/camperer, men hviler ud mellem måltiderne fra kroen i
CVen!
I stedet optager I plads for rigtige campister som lever på
campingpladsen?
Hvorfor vil I så bestemme over hvordan rigtige campister
lever på campingpladsen ? ))

> Vi har altså valgt en anden måde at campere på,

Ja , det er der også andre som har , men det må de bare ikke for dig ?

> derfor har vi valgt et hus med hjul, og ikke for at ombygge det til et
> kolonihavehus.

Eller til en krostue?

> Fastliggere er folk der har gjort en campingplads til en kolonihave, uden
> kolonihavens ulemper.

Misundelsen gnaver lidt alligevel K.H. ))

Venlig hilsen
verner

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 07-04-05 10:53

Jeg synes at du tager alle fastliggere over en kam og det er ikke
retfærdigt, jeg vil give dig ret i at der er forskel på fastliggere, men jeg
vil sgu ikke jordes af dig fordi jeg er blevet fastligger i år, jeg gider
bare ikke at slå fortelt op hvergang vi kommer til en plads når jeg har 2
mindre børn med, så vil jeg hellere have kvalitetstid med med hele tiden..

Tænk engang at du er så ego at du ikke selv kan lave mad men at det er konen
der skal gøre det, er du en olding med den tankegang at konens plads er i
køkkenet !!

Du kan jo forslå lejrfatter at de skal åbne op weekenden før for at du kan
få ro i påsken, men ofte så er det jo sæsonen der starter der...

Da vi lagde vores gulv og satte teltet på var der sgu ingen larm fra os også
selvom du evt. lå ved siden af så skulle du stå henne ved teltet for at
hører os, men det er måske også det du gør for at have noget at brokke sig
over !!!!!

Gitte

Fra : J S L

Dato : 18-04-05 07:54

> [...]
for
> at hører os, men det er måske også det du gør for at have noget at

Hej!

Du har da så ganske ret......ingen fastliggere er ens.

Kender flere der er søde og invitere på grillaften, selvom man kun har
været
på pladsen et par dage. Og så er der dem der ligefrem har en VIP-club med
tilhørende VIP-plade foran hele menageriet som råber og skriger fra de
kommer til de tager afsted igen. Dem har jeg sq ingen respekt for
OVERHOVEDET....igen... må det jo være en svag lejrchef der her er tale om.

Da vi var ude i påsken var vi "desværre" også omgivet af et
støjhelvede.....trailerne gør ikke noget, de bumper bare lidt. Men når der
bruges rundsave fra morgen til aften for at gulvet skal passe i et
Pentatelt, så er det nok.....hvis det var savelyde jeg ville have, så
kunne
jeg være blevet hjemme i haven.

Til slut lidt OT:

Når jeg er sammen med min søn på 7 år, så er vi
sammen...........ligegyldigt
om vi laver noget "sammen" eller vi laver noget hver især og så kun
snakker
sammen. Vi er stadig sammen. Det er vigtigt at fastslå det. Ordet
"Kvalitetstid" findes ikke i mit univers........

Kvalitetstid er for mit vedk. et ord en el. anden fladnakket yuppie har
opfundet, for at råde bod på egne manglende evner til at være sammen med
sit
afkom.........

Go' Camping ferie til jer alle

Campinghilsen
JSL

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 07-04-05 10:57

Til Karlheinz

Du er sikkert også den der vil brokke sig over hvis du var kommet til en
nudiststrand og der var nogle som gik uden tøj.
Det blev du sikkert ophidset af så det kunne du sikkert heller ikke klarer
nå nu konen skal stå i køkkenet så ville hun jo heller ikke være med ved
stranden og kunne afhjælpe med trykket !!!!

Fra : K. H. Hansen

Dato : 07-04-05 13:12

Nej jeg vil ikke beklage mig over et stykke strand der bliver brugt det den
er beregnet til.

Ordet camp er jo engelsk og betyder lejr, altså noget der er midlertidig,
hvad campingpladser ret beset også er.

En kendsgerning er, at har man fået anvist en plads, hvor kørestien har fået
en forhøjning, og man kommer kørende med hele sit hjemlige indbo, og dette
sker uafbrudt i fire dage, så er det støj, dette kan lejrchefen ikke være
andet end bekendt med, og derfor burde udstede tidsbestemte kørsel med andet
end bil og campingvogn. Man kunne forestille sig, at man sagde, at mellem
kl. 10.00 og 14.00 ikke måtte køre med trailere, og igen efter kl. 17.00
skulle det være fred og ro, hvis lejrchefen havde haft disse regler, på
samme måde som de har regler i deres campinghefte elitecamp, om unge
mennesker ikke må dyrke sex i teltet, for ikke at genere andre menneske med
de lyde der nu engang kommer ved denne aktivitet.
Eller at man har forbud mod højt musik for unge mennesker.

Jeg sammenligner det støjhelvede trailerne skabte i påsken, med disse gener,
hverken mere eller mindre.

ud over påske og pinse findes faktisk mange dage hvor der kan køres ud på
campinpladsen med hele indboet hjemmefra.

Fra : Piraten

Dato : 17-04-05 09:44

Jo Gitte & JensJørgen, nu tror jeg ikke det har ret meget med missundelse
at
gøre, for mange af vi "rigtige" campister vi har biler og campingvogne der
langt overgår fastliggernes, deres udstyr er også oftete er langt bedre og
dyrere så jeg tror bestemt ikke det er "campisterne der er problemet, hvad
det angår............
Nu kan jeg jo ikke komme og se til "jeres" plads, jeg ved jo ikke hvor den
er *S*
vh piraten der elsker rigtig camping og går ind for allemands ret i
naturen

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 21:04

On Mon, 4 Apr 2005 19:50:03 +0200, "verner" <ven_hj@yahoo.dk> skrev:

>DET ER JO
>ET FRIT LAND VI LEVER I!

Nej verner, der tager du alvorligt fejl.
det bliver nemlig mindre og mindre frit.

Aldrig har vi skulle tage så meget hensyn til vores omgivelser,
Tænk på hvor mange love der er lavet, netop for at tage hensyn.
Og dermed er der noget af friheden der ikke er så fri længere.

Men det var nu et sidespring. men kunne ik lade være.

Fortsat en go aften.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : LS

Dato : 04-04-05 21:38

<Per H> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tænk på hvor mange love der er lavet, netop for at tage hensyn.
> Og dermed er der noget af friheden der ikke er så fri længere.

Ja! Tingene hænger jo sammen. Love bliver jo egentlig kun lavet for at
regulere folks adfærd på områder hvor folk ikke selv kan finde ud af at at
sætte en norm der tager hensyn til hinanden.

Tænk hvis vi i højere grad fandt ud af selv at acceptere, respektere og tage
hensyn til hinanden. Tænk hvor mange love der blev overflødige. Frihed har
man jo kun så længe man tager hensyn. Det øjeblik man ikke tager hensyn er
der nogle der må regulere og så er det ganske rigtigt at friheden
forsvinder.

Og så kan jeg ikke få ondt i r.... af at folk knokler med gulve, trailere,
køleskabe m.m. Bare jeg kan nøjes med at sidde og kigge på.

Fra : verner

Dato : 04-04-05 22:35

<Per H> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og dermed er der noget af friheden der ikke er så fri længere.
>
> Men det var nu et sidespring. men kunne ik lade være.

Ja Per du har en god pointe der, du har sgu nok ret.
Men vi "leger" jo inden for de grænser der nu engang bliver os givet,
i alle aldre ))

Venlig hilsen
verner

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 04-04-05 07:29

GODT SAGT JENS-PEDER !!!!!!

Fra : Gismo

Dato : 04-04-05 22:08

Jens-Peder Rasmussen wrote:

> Jeg synes personligt, at de nye (kommende) regler er for restriktive.

Hvad er det for regler og hvor kan jeg finde dem?

Gismo.

Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 05-04-05 14:19

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jens-Peder Rasmussen wrote:
> Hvad er det for regler og hvor kan jeg finde dem?
> Gismo.

Jeg har hele tiden haft den antagelse, at det med de 25 m2 var inklusiv
fortelt. Men når jeg nærlæser campingreglementet, er jeg ikke så sikker. Men
omvendt er jeg heller ikke sikker på, at det er maks. 25 m2 eks. fortelt.

Du kan selv læse (og tolke) reglementet på Campingrådets hjemmeside.

Der er også genvej til samme reglement hos Campingstuff.

Et sidste, men vigtigt sted, er Skov og Naturstyrelsens tolkning af
reglementet. Her virker sproget lidt mere dansk, men helt logisk virker det
nu ikke. Jeg synes der er for mange tolkningsmuligheder.

Men hvordan synes du selv det skal tolkes?
Man kan jo aldrig være `helt sikker på hvad en embedsmand mener, med mindre
der er faldet dom for en sagsafgørelse.

Indretning af campingpladser:

http://www.campingraadet.dk/
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20000006805-regl
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=50

Skov- og naturstyrelsens vejledning i loven.
http://www.sns.dk/landskab/camp-vejl.htm

mvh
JPR

Fra : verner

Dato : 05-04-05 16:02

"J-P. Rasmussen" <sletmigførst-jpr@fcfu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fortelt. Men når jeg nærlæser campingreglementet, er jeg ikke så sikker.
> Men omvendt er jeg heller ikke sikker på, at det er maks. 25 m2 eks.

Der er overhovedet ingen tvivl, det er campingvognen der ikke må overskride
25m2, yderemere skal den kave en konstruktion så den må køre på offentlig
vej !
Har du set en CV køre på offentlig vej med opstillet fortelt ?

> http://www.campingraadet.dk/
> mvh
> JPR

Hilsen
verner

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 05-04-05 17:18

> [...]
overskride
> 25m2, yderemere skal den kave en konstruktion så den må køre på offentlig

De har du sikkert ret I. Men min antagelse gik på hvad andre havde fortalt
mig.
Det er først nu jeg nærlæser loven, og tro mig; Love behøver ikke at være
logiske, højst juridiske.

> Har du set en CV køre på offentlig vej med opstillet fortelt ?

Ja, men det var fordi ejeren blev meget sur på lejrchefen.
Skete ved Præstø Fjor, da jeg var barn.
Og hele pladsen fik sig et godt grin.
mvh
JPR

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 05-04-05 17:23

"verner" <ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Har du set en CV køre på offentlig vej med opstillet fortelt ?
På samme plads (Monas Camping, som desværre nu er lukket) oplevede jeg for 3
år siden en campingvogn uden bil på vej ned ad bakken.
Godt nok fordi ejeren var 84 og meget dårligt gående.

Dagen før greb jeg vognen, da den løb fra ham ind mod et træ. Og den var
tung at tage i mod.
Men historien er lang, lidt sjov, men også lidt uhyggelig, så en dag jeg får
tid, så skal i nok få den.
mvh
JPR

Fra : Søren

Dato : 06-04-05 08:54

> [...]
> ladet mig fortælle at der kun må være en hvis %
> og jeg synes mange danske danpingpladser efter hånden ligner mere

Hvis alle os nomade campister nu begynder at bede at ligge længst væk fra
fastliggerne, hver gang vi kommer til en campingplads, så vil
campingpladserne nok begynde at samle fastliggerne i et område, og evt.
sætte regler op for hvad de må placere ude foran teltet.

Fra : verner

Dato : 06-04-05 17:40

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> Hvis alle os nomade campister nu begynder at bede at ligge længst væk fra
> fastliggerne, hver gang vi kommer til en campingplads,

Det kunne jeg ikke drømme om at gøre.

>så vil campingpladserne nok begynde at samle fastliggerne i et område,

Hvad er dit reelle problem?

>og evt. sætte regler op for hvad de må placere ude foran teltet.

Jeg kunne ikke drømme om at have ondt i røven over at andre
campister hygger sig på deres måde? Hvad i alverden skulle
det gavne mig at forbyde dem at hygge sig ?
Nogen har så satans travlt med at sætte BEGRÆNSNINGER
for andre mennesker ! er I blevet klemt ved fødslen?

Hislen
verner

Fra : Sten Bo

Dato : 07-04-05 10:26

Beklager Sir Hiss -jeg ramte en forkert knap, her kommer det....

> [...]
> Nogen har så satans travlt med at sætte BEGRÆNSNINGER
> for andre mennesker ! er I blevet klemt ved fødslen?

Hej kære kampister og Sir Hiss

Jeg er ved at læse mig i gennem campingreglementet - de der pladser til
særlige formål der omtales - er det kun til nudister - eller kan man hvis
man bliver moon-ist starte en campingplads der også har adgang for for
moon-ister eller hvad de hedder? -
(De tyndhårede, lidt SeanConnery artige typer).

Og tror i at det dybest set er helt betryggende at Amtsrådet kan lade
nudister og moon-ister blive mere end 4 uger på pladsen - hvis det f.eks.
regner meget, som sidste år.

Jeg ved ikke rigtig hvad de pladser til særlige formål ku være - er der
nogen der har forslag?

Hilsen

--
Opbevaring af Ost:
Beskyttelse mod Maddiker sker bedst ved at lægge Osten i Humle,

Fra : verner

Dato : 07-04-05 11:03

> Hej kære kampister og Sir Hiss

> Og tror i at det dybest set er helt betryggende at Amtsrådet kan lade
> nudister og moon-ister blive mere end 4 uger på pladsen - hvis det f.eks.
> regner meget, som sidste år.

Ja for faen Steen Bo HVIS de ser godt ud ))

> Jeg ved ikke rigtig hvad de pladser til særlige formål ku være - er der
> nogen der har forslag?

Kunne man ikke lave en plads for de campister som hader alle andre
campister som ikke gør som dem? )

Hvad skal vi så lave øl af ?

Venig hilsen
verner

Fra : Sten Bo

Dato : 07-04-05 16:38

"verner" <ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja for faen Steen Bo HVIS de ser godt ud ))

Det ku da være kønt, hvem bestemmer?

,>> Jeg ved ikke rigtig hvad de pladser til særlige formål ku være - er der

> Kunne man ikke lave en plads for de campister som hader alle andre
> campister som ikke gør som dem? )
,
Jo men gør de det sådan helt alvorligt? Og så mistes muligheden for, som
med forbrydere der konfronteres med ofrene, hvor der sker et eller andet, i
ligehe4d med kidnappede, der efter en tid i vartægt solidarisere sig med
kidnappere. Det hjælper tit at se hinanden, in live, siger mean.

,

Mon ikke den stadig kan bruges )

--
Lykke at faa.
Naar man vasker Hænderne i Regnvand, der er