Fastligger ???
Fra : Piraten

Dato : 02-04-05 08:48

Hvor mange fastligger må der egentlig være på en dansk campingplads, jeg
har ladet mig fortælle at der kun må være en hvis %
og jeg synes mange danske danpingpladser efter hånden ligner mere
kolonihaver en campingpladser ???

Fra : Sten Bo

Dato : 02-04-05 12:20

"Piraten" <sharan@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har ladet mig fortælle at der kun må være en hvis %
> og jeg synes mange danske danpingpladser efter hånden ligner mere

Hej Pirat

Vi er ikke fastliggere - men CC folk, altså normmader med normalt max 3
overnatninger hvert sted. http://kortlink.dk/myphotoalbum/qb4

For meget og for lidt. Der er flere hundrede pladser i DK - find dig dog en
anden plads. Vi vender på stedet, hvis natur og omgivelser ikke passer os.

De fleste fastliggere er overordentlig flinke og hjælpsomme folk og det er
meningsløst at diskutere enkelt episoder. Folk på gennemtræk - eller endnu
værre tilknytte et eller andet festligt arrangement under en week-end på
pladsen er sikkert en gang i mellem også trælse.

Alligevel ....

Vi syntes, at de nye regler kan gi nogle meget kedelige bare pladser - hvor
vognene står på rad og række, stort set ens, med fortelt tv antenne og evt.
et par læsejl - som det nu kan se ud. Vi kan godt se at det er nemmere at
vedligeholde pladserne, og nemmere for store vogne at finde plads, men
pladstypen der ligner vinteropbevaring på en prik, er altså ikke vores kop
te. Så hellere hyggelige hegn og "haver" i udvalgte afsnit der giver læ og
bryder områderne op i passende arealer.

Vi synets, at campingvogne og autocampere stort set er grimme - med meget
dominerende fremtoning.

Er der overhovedet mærker på markedet der glider ind naturen, med natur
eller "camouflagefarver". Vi syntes, at en fuld campingplads kan være en
"øjebæ" og overser, at pladsejeren selvfølgelig er godt fornøjet lige med
det.

Og ville hellere se på nogle pæne kolonihaver - hvorfra man har fordelen ved
at kunne kikke tilbage på os.

Så kom jeg også af med nogle aggressioner

Du spøger konkret om procent, kik på
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=50

Jeg håber, at det er nyeste udgave ?

Hilsen

--
- Er de faldet i vandet?
Nej, jeg krøb ganske langsomt.

Kapitel 3

Campingpladsens benyttelse

§ 5. En campingplads må benyttes til campering i perioden 1. marts - 31.
oktober, medmindre tilladelsen bestemmer andet. I perioden 20. juni - 10.
august skal mindst 50 % af den tilladte kapacitet være til rådighed for
campering af højst 4 ugers varighed (korttidscampering). Amtsrådet kan
tillade fravigelse af grænsen i 2. pkt., idet dog mindst 25 % af den
tilladte kapacitet skal være til rådighed for korttidscampering.

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 03-04-05 17:20

Jeg synes det er ok at der er nogle fastligger da vi selv er nogle af dem,
for første gang da vi lige har købt campingvogn og vi vil ikke få den brugt
hvis vi skal slå forteltet op hver weekend..

Men jeg synes så også at det er træls hvis de sætter hegn m.m op rundt om
"deres" plads...

Gitte