Hytte i sverige???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 01-04-05 19:33

Hej, vi er 4 voksne og 2 børn der gerne vil holde sommerferie i
(Skåne) sverige i uge 28 eller 29....

Der er mange gode sider på nettet MEN, der er (næsten) ingen der
skriver noget om hvor langt der er til HAVET!

Er der en her der har et godt link eller råd?

Henrik, Silkeborg

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-04-05 21:03

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skriver noget om hvor langt der er til HAVET!
>
> Er der en her der har et godt link eller råd?

OK - jeg ved godt at dette er den digitale tidsalder, men er et kort gået
helt af mode ?
Man _kunne_ jo bruge sådan en museumsindretning til at plotte sine mulige
mål ind på og så afgøre om beliggenheden passer

Men helt alvorligt; såd'n et gammeldaws kort er nu ikke så dum alligevel -
det giver f.eks. et godt overblik over de kystnære områder.
Sverige er anderledes (også) på det punkt; vi er jo vant til at der sjældent
er rigtigt langt til havet. Men nu har vi de sidste 4 påskeferier været i
midt-sverige for at lege i sneen og tro mig - der kan være _meget_ langt til
havet i det land !
Til gengæld har de hele vestkysten med skærgård - som dog ligger ret til
temmelig langt væk. Sykysten minder nok generelt ret meget om vore egne
kyster, men er til gengæld tæt på. Østkysten skulle også være interessant;
f.eks. ligger Pipi-land i det område. Og det var vel også her at Gøngerne
huserede. Og Skåne, Halland og Blekinge må jo rumme ikke så lidt af
historisk interesse for en dansker - især hvis man savner vor fordums titel
som koloniherrer
Prøv evt at besøge det Svenske Turistbureau - vi har tidligere fået mange
gode brochurer om Sverige på campingudstillingerne i Bella. Og de må da have
nogle af dem endnu

Husk da forresten også at Sverige rummer _et par_ søer - flere af dem er
næsten store nok til at erstatte havet !
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-04-05 11:58

Jesper Hedegaard wrote:

> vel også her at Gøngerne huserede. Og Skåne, Halland og Blekinge må
> jo rumme ikke så lidt af historisk interesse for en dansker - især
> hvis man savner vor fordums titel som koloniherrer

Må jeg tillade mig at korrigere din opfattelse: Skåne, Halland og Blekinge
var IKKE kolonier, men en del af det danske kerneland. Lige så danske som
Fyn, Falster eller Nordsjælland!

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : T. Hartung

Dato : 03-04-05 16:50

>.... Lige så danske som
> Fyn, Falster eller Nordsjælland!

..... er de nu også blevet danske !! ja der sker meget over en weekend, det
må være den integrationspolitik der griber om sig ))

mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-04-05 22:15

T. Hartung wrote:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> .... er de nu også blevet danske !! ja der sker meget over en
> weekend, det må være den integrationspolitik der griber om sig ))

Prøv at overveje hvorfor jeg mon skrev 'var' og ikke 'er'.

vh
jan