Import fra Tyskland/afgift?
Fra : sailor99

Dato : 01-04-05 18:55

Hej!

Skal der ved import af brugt campingvogn fra Tyskland betales afgift i DK?
Eller kan man bare køre til syn med vognen for at få den registreret?

Mvh
Georg

Fra : K. H. Hansen

Dato : 02-04-05 00:45

Prøv at se om du kan få fat i et Jylandsposten fra påskedag, der er hele to
sider om emnet.

Fra : phk

Dato : 02-04-05 09:19

> [...]

> Skal der ved import af brugt campingvogn fra Tyskland betales afgift i DK?
> Eller kan man bare køre til syn med vognen for at få den registreret?

Der skal ikke betales afgift. Den skal vejes. Du skal vise vejeseddel ved
syn.

--
Per, Esbjerg

Fra : K. H. Hansen

Dato : 02-04-05 12:01

I Jyllandspostens tillæg er det navn på et danskejet firma i tyskland, der
laver alt arbejdet, så du bare skal have din nummerplade med der ned.

Fra : phk

Dato : 02-04-05 16:28

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>I Jyllandspostens tillæg er det navn på et danskejet firma i tyskland, der
>laver alt arbejdet, så du bare skal have din nummerplade med der ned.

Man sparer penge ved at købe campingvogn igennem en dansk forhandler. Man
sparer endnu flere penge ved at købe direkte hos en tysk forhandler. Og
garanteret endnu flere hvis man syner selv :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter

Dato : 03-04-05 01:11

> [...]
>
> Skal der ved import af brugt campingvogn fra Tyskland betales afgift i DK?
> Eller kan man bare køre til syn med vognen for at få den registreret?

I den forbindelse, må man så trække en tysk indregistreret campingvogn efter
en dansk indregistreret bil?

Peter

Fra : Arne Keller

Dato : 03-04-05 08:09

Peter wrote:
> "sailor99" <sailor99fjern@oekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> I den forbindelse, må man så trække en tysk indregistreret campingvogn efter
> en dansk indregistreret bil?

Nej, spørg mig ikke om hvor det står.

Jeg ejer en Dansk Campingvogn og en Svensk bil, det vogntog må jeg køre
med både i Danmark og Sverige.
Jeg havde kontakt med politiet i både Danmark og Sverige inden jeg
begyndte at køre, det Danske politi fandt paragraffen medens jeg var
der, han undrede sig selv over at det var på denne måde. Det svenske
politi undersøgte sagen og vendte tilbage med at så længe trækker og
påhæng var indregistret i et EU land var alt OK.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Jens

Dato : 04-04-05 21:54

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Arne Keller
> Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Jeg går ud fra at du mener en Dansk indregistreret CV ogen Svensk
Indrigistreret bil!

Hvis dette er lovligt må du have adresse i Sverige, ellers kan jeg ikke se
at man kan køre rundt i en Svensk indregistreret bil!

Og så burde det jo også være lovligt for en Dansker med en Dansk
indregistreret bil at have en Tysk indregistreret CV på krogen og kører
rundt i Danmark - OG DET ER DET IKKE.

Der er noget der ikke stemmer inde i mit lille hoved.

Mvh

Jens

Fra : Lars Andersen

Dato : 03-04-05 10:10

Du må ikke trække en tysk indregistrret CV efter en dansk bil. Hvis du
henter en vogn i Tyskland med plader på, skal du skifte til danske
prøveplader ved grænsen. Det er ikke noget problem hvis du kører over
Padborg. På poilitistationen (ved toldstationen) kommer du bare med 100 kr.
i kontanter (ingen kort) + den tyske registreringsattest. Så får du en
prøveplade (klistermærke) til at køre hjem på.

Efterfølgende skal du selvfølgelig til syn - men det er ikke et problem hvis
vognen har været indregistreret i et andet EU land. Der skal dog medbringes
en vejeseddel fra autoristeret vejer (dem kan du finde adresser på på
www.bilsyn.dk)
Er du riftig "fræk" ringer du til importøren af mærket og spørger efter
godkendelsesnummeret på vognen - det oplyser du i synshallen og så får du en
registreringsattest fuldstændig som var vognen oprindelig dansk.

Der er MANGE peneg at spare - så set at komme i gang.

//Lars Andersen
Bürstner TK490 - hentet i Tyskland

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-04-05 22:18

Lars Andersen wrote:
> Du må ikke trække en tysk indregistrret CV efter en dansk bil. Hvis du
> henter en vogn i Tyskland med plader på, skal du skifte til danske
> prøveplader ved grænsen.

Hmmm - et af mine familliemedlemmer havde en CV, der brød sammen på vej til
Italien. Forsikringsselskabet udstyrede ham med en tysk CV (han har heddet
'tyskeren' lige siden ) til resten af ferien og han fik den melding, at
han godt måtte køre den hjem - altså direkte fra grænsen og hjem. Derefter
blev CVen afhentet på hans bopæl.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Henning Keseler

Dato : 06-04-05 16:45

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "sailor99" <sailor99fjern@oekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> I den forbindelse, må man så trække en tysk indregistreret campingvogn
> efter en dansk indregistreret bil?

Det må du gerne i Tyskland, men om du må i DK ved jeg ikke, du må ihvertfald
ikke køre på tyske grænseplader i DK, men som en anden har skrevet kan du få
en grænseplade/klistermærke i Padborg for 100 kr og der er åbent hele
døgnet, så det er da bare at holde ind og spørge der.

Jeg vil også råde dig til at snakke med dit forsikringsselskab inden du
drager afsted. Da jeg i 2002 hentede en ny cv i Tyskland fik jeg lavet en
forsikring på basis af stelnummeret, det var jo kedeligt vis den blev
smadret på vejen hjem.

Mvh Henning