Knaus Cheers
Fra : Allan Bjerregaard

Dato : 26-03-05 23:06

Siden 1984 har jeg været den lykkelige ejer af en Tabbert Princesse, som
mange gange har været en god ramme om familiens ferier i både Danmark og
Sydeuropa. I forbindelse med forberedelserne til Påskeferien besøgte jeg min
sædvanlige campingforhandler for at købe et par småting, og der så jeg
vognen, som kan få mig til at vende min gode gamle Tabbert ryggen.

Det drejer sig om en Knaus Cheers 500 TF fra 2001. Så vidt jeg kan forstå er
der tale om en kampagnemodel, der kun blev lavet i 2001. Indretningen er
simpelthen perfekt til os, men jeg er meget interesseret i at høre, om der
er nogen i denne nyhedsgruppe, der har erfaringer med vognen eller med
sammenlignelige modeller fra Knaus. Her tænker jeg både på udstyr,
svagheder og køreegenskaber m.v.. Er der noget, man skal være specielt
opmærksom på ved modellen?

Med venlig hilsen
Allan Bjerregaard

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-03-05 07:54

> [...]
> sammenlignelige modeller fra Knaus. Her tænker jeg både på udstyr,
> svagheder og køreegenskaber m.v.. Er der noget, man skal være specielt

Hej Allan

Vi har en knaus südwind 550 tk fra 2000, som vi er meget glade for.
Vi bruger vognen som fast ligger vogn og der har ikke endnu været nogle
problemer.
Den virker solid og ingen løse ender.
Der dog sengen. Vi har ret op ved siden af køjerne og den løsning de har
fundet på der virker ikke som den bedste.
Eller er der ikke noget at klage over.

Cheers ligger vist mellem südwind og azur.

Med venlig hilsen

Allan Hansen

Fra : T. Hartung

Dato : 28-03-05 19:36

"Allan Bjerregaard" <abjerregaard@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det drejer sig om en Knaus Cheers 500 TF fra 2001. Så vidt jeg kan forstå
> er der tale om en kampagnemodel, der kun blev lavet i 2001. Er der noget,
> man skal være specielt opmærksom på ved modellen?

Ja det er en kampagnemodel til Südwind-serien, - tror bestemt det er meget
god vogn - det særlige ved netop den vogn er at den er udført med helt
glatte plader og ikke de traditionelle hammeslåede plader - om det er godt
eller skidt er en smags sag dog vil skader, ridser, små buler m.v. lettere
kunne ses på denne pladetype - de er så også nemmere at vaske og polere samt
forsegle.

--
mvh.

T. Hartung