Campingvogn på max 800 kg. findes det ??
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 06:57

Findes der en campingvogn vi må kører med hvor der kan ligge 2 børn & 2
voksne ?? Vi har en Fabia og må max køre med 800 Kg.

Hilsen

Peter

Fra : phk

Dato : 22-03-05 07:36

"Peter" <Email> skrev i en meddelelse

> Findes der en campingvogn vi må kører med hvor der kan ligge 2 børn & 2
> voksne ??

Det er der faktisk kun jer til at finde ud af :)

Campingvognen på maksimal 800 kg findes, f.eks. Safari. Den koster omkring
35.000 fra ny men fås også dyrere. Priserne har jeg set på udstillingen i
Herning. Safari Camping i Struer forhandler dem (de er vist importører) -
http://www.safari-caravan.dk/pages/website.asp?articleGuid=854

Googler du på "safari campingvogn" får du bl.a.

http://www.kocc.dk/brugtvogn/xafhentning/xafh_safari_315_1988_00/xafh_safari_315_1988_00.htm

men der er mange flere.

Til 14.000 kr. må du siges at blive billigt kørende.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 07:43

Tak for linkende, men de er jo kun til 3 personer ??

Hilsen

Peter

Fra : phk

Dato : 22-03-05 08:06

> Tak for linkende, men de er jo kun til 3 personer ??

Sorry - min computer brækkede ned 3 gange under mit forsøg på at skrive til
dig - så jeg fik ikke følgende oplysning med: 3 på hynderne og en på gulvet
:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Arne M@dsen

Dato : 22-03-05 08:52

Hej Peter
I et blad jeg har liggende er der en reklame hvor der står: Campingvognen I
må trække Bla. Skoda Fabia og Peugeot 206.
Vognen er en Caravelair hvor egenvægten starter ved 580Kg.
Hilsen Arne

Fra : Roy Øyan

Dato : 22-03-05 21:59

On Tue, 22 Mar 2005 07:42:57 +0100, "Peter" <Email> wrote:

>Tak for linkende, men de er jo kun til 3 personer ??

Det kan jo være en ide å bygge en køyeseng over den lille
sittegruppen? På den måten får du 4 sengeplasser.

Da jeg var liten reiste vi med en vogn på 4 meter (Cavelair ca 1969
modell) på 4 meter. Den hadde en "hengekøye" som man festede på noen
kroker.

Det burde kunne lages på en slik vogn idag...

--
Roy Øyan

Fra : Karina

Dato : 22-03-05 10:16

Vi købte sidste år en rigtig sød lille 100 % iorden (men gammel)
campingvogn, hvor der kan ligge 4 personer. Et barn i overkøjen (selvbygget
af snedkeren der havde den før) - og et barn nedenunder, hvor siddegruppen
til 2 smækkes ned. De voksne sover i den anden ende. Vognen er en Knaus Jet
1973 - egenvægten er 550 kg. Maksimallasten er 200 kg. Det skulle vist være
en størrelse der passer jer, men jeg ved ikke hvor i kan finde sådan en
gammel sag, der er i ordentlig stand. (vores er ikke til salg).
vh.

Fra : Kim Dahl

Dato : 22-03-05 10:59

Der er f.eks. denne vogn fra Sterckeman

http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/presentation.asp?entityGuid=199848&siteGuid=358
Hilsen
Kim

Fra : Sten Bo

Dato : 22-03-05 22:38

> [...]
> Findes der en campingvogn vi må kører med hvor der kan ligge 2 børn & 2
> voksne ?? Vi har en Fabia og må max køre med 800 Kg.

Hej Peter

Hjælp til selvhjælp er også hjælp -

om ikke andet kan man få timer til at gå med at tjekke sagerne ud.

Jeg syntes, at det her er et meget spændende link-

Hygge fra Sten http://www.home.no/camping/produsent.html

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 22-03-05 18:44

"Peter" <Email> skrev i en meddelelse
> Findes der en campingvogn vi må kører med hvor der kan ligge 2 børn & 2
> voksne ?? Vi har en Fabia og må max køre med 800 Kg.

Hej Peter
Det er en spændende udfordring du kommer med , så jeg for hen i mine
lister for at se om jeg kunne komme med et bud. Det er svært at finde en
helt fabriksny campingvogn, der overholder jeres krav om 800 kg. totalvægt.
Bør vil sjældent ligge ved siden af hinanden, så derfor skal der kunne
findes en køjevogn, og det begrænser feltet yderligere.

For at komme videre med opgaven skal der "lidt regneri til". Jf. reglerne må
du gerne køre med en campingvogn, der har en totalvægt over 800 kg. Men når
du trækker den efter den Fabia, så må den ikke veje 1 gram over 800 kg. Men
omvendt skal egenvægten være så lav som muligt, for der skal jo gerne være
plads til bagage, mad, gas, vand og så videre. Så det gælder om at finde en
vogne med en egenvægt omkring 650 kg. eller derunder.

Her er hvad jeg har fundet i mine lister, inkl. vægte, indretning nævnt fra
trækket og bagud samt hvad de koster og evt. ombygning:

Sterckeman 370 CE.
Egenvægt 670 kg.
Totalvægt 900 kg.
Dinette, køkken, klædeskab & toilet og endekøjer.
Pris: 76.600,- kr. + levering.

Caravelair 376.
Egenvægt 650 kg.
Totalvægt 900 kg.
Dinette, køkken, klædeskab & toilet og endekøjer.
Pris: 77.520,- kr. + levering.

Hymer Touring Familia 310 GT
Egenvægt 680 kg.
Totalvægt 850 kg.
Dinette, køkken & klædeskab, dinette.
Pris: 94.900,- kr. + levering.
Plus enten en løs hængekøje til 2.900,- kr. eller 2 faste køjer i fronten
til 3.450,- kr.

Måske kunne en Safari 315 også bruges hvis man kan få bygget en køje ind i
den. Det tror jeg nok man kan, men er ikke helt sikker.

Du kan også være heldig at finde en brugt fra midten af halvfemserne og
bagud, som har den indretning og vægt I eftersøger. Her må du ind i de
forskellige brugtvognsdatabaser og forhandlersider for at se efter. Eneste
alternativ jeg kan se er en teltvogn, hvor der findes ca. 25 forskellige på
det danske marked. Det vil også være en mere rummelig løsning.

Håber du kan bruge svaret.
--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@campingferie.dk
I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-03-05 10:56

Jens-Peder Rasmussen wrote:

> [...]
> muligt, for der skal jo gerne være plads til bagage, mad, gas, vand
> og så videre. Så det gælder om at finde en vogne med en egenvægt

Vi fik på et tidspunkt en LMC Siesta (vistnok 360) vejet ned til 750 kg. Den
havde en egenvægt på 675 Kg, så en lastvægt på kun 75 kg. blev accepteret.
Gad vide om vi nogensinde har kørt med denne uden at have overvægt.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 23-03-05 19:55

> [...]
> havde en egenvægt på 675 Kg, så en lastvægt på kun 75 kg. blev accepteret.
> Gad vide om vi nogensinde har kørt med denne uden at have overvægt.
Hej Jan
Tja, det er ikke godt at vide.
Der skal ikke meget til, før der er overvægt. Vores fastligger Adria 502 UP,
der havde 1300 kg. i totalvægt vejede 1475 kg. da vi kørte hjem. Men det
tror pokker med alle de bøger og blade og møbler og el-ovn og alt muligt
andet vi havde liggende. Nu havde vi Fronteraen til at trække, så det gik
nok.

Rekorden i overvægt/overlæs har nok "Smut" fra Trelde Næs, som jeg så køre
sin 6,5 m. Hobby hjem om efteråret efter sin Datsun 120 Y. Han kom aldrig
over 30 - 40 km./t. og det skulle, efter beretningerne, have taget lang tid
at komme op ad bakken ind mod Fredericia.

Bare lige for at løfte pegefingeren, så kan man ikke tage vægtgrænserne
alvorligt nok. Hellere være på den sikre side.

Et godt tip til at tjekke vægten er i øvrigt at køre en tur på havnen eller
"foderstoffen".
Hos de fleste kan man godt køre på vægten og se hvad campingvognen vejer.
Men selvfølgelig ikke få en vejeseddel, som gerne koster gerne 5 - 600 kr.
Det nemmeste er at komme når der er lukket, men det bedste er selvfølgelig
at gå ind og spørge om lov. Giv evt. et tilskud til kaffekassen. Det
acceptere de fleste. Jo længere væk du kommer fra "de store byer" jo
flinkere er veje-folkene.

Jeg fik en gang lov til at låne en vægt i Køge en enkelt gang. Da jeg kom
forbi om lørdagen og kørte på vægten, fik jeg et ordentligt møgfald af en
ansat der gik og fuskede på værkstedet. Jeg kunne jo både ødelægge vægten og
måske overbelaste den med mit vogntog (en Adria 462 og en Ford Sierra 1,6).
Da han ikke kunne finde på flere bandeord, sagde jeg roligt, men bestemt til
ham, at jeg havde fået lov af en ansat dagen før, så han måtte gerne "skrue
lidt ned". Han blev helt paf, og skyndte sig at sige undskyld, og at jeg
selvfølgelig kunne komme så tit jeg havde lyst. Nuvel, sandheden var, at jeg
faktisk kom for anden gang. Første gang var der ikke et øje, såe... Vægten
og firmaet er nu rejst til himmels, og der er en ny med mere fri adgang et
andet sted på havnen. Og er jeg presset, så ved jeg at jeg altid kan komme
på hverdage efter fyraften hos Junkers. Den kender jeg nemlig fra den gang
jeg gik vagt på virksomheden - og portneren er smadder flinke.