dk.fritid.camping
Fra : Tommy Hansen

Dato : 20-03-05 10:12

Hej gruppe.

Skulle vi nu ikke se at beskæftige os med det hele denne gruppe drejer sig
om ?

Jeg synes der er alt for meget snak der er OT og på den måde jager vi
seriøse campister væk. Se DCU's Campister Imellem og Peer Nesleins debatfora
som har god vind i sejlene og de er da også gode, men en nyhedsgruppe er nu
rent strukturmæssigt bedre.

Jeg synes også enkelte går for meget op i regler der er meget gammeldags og
som bygger på noget fra den tid vi sad med et langsomt modem.

Den troll som optræder her ofte kan man bare stille på "Bloker afsender"
eller vælge at ignorere helt. Hvis han ikke får respons er det jo ikke sjovt
for ham længere.

Så lad os nu få gang i campingdebatten og viske tavlen ren. Selvfølgelig kan
vi ikke altid være enige, men vi er vel voksne mennesker der bør respektere
andres meninger.

Og, kære venner, det er jo ikke politik vi drøfter

Alle ønskes et godt campingår og påske herfra.

Mvh. Tommy

Fra : Søren

Dato : 20-03-05 10:24

> Alle ønskes et godt campingår og påske herfra.
>
> Mvh. Tommy

Jeg kan kun være enig med dig.
Så, tak og i lige måde.

Søren

Fra : K. H. Hansen

Dato : 20-03-05 17:02

Hva så med at holde inde med stupide indlæg.

God påske., ønskes alle, både de der skal campere og de der gør klar til den
næste helligdagsferie.

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-03-05 17:14

K. H. Hansen wrote:

> Hva så med at holde inde med stupide indlæg.

Jo da - men hvem skal vurdere om et indlæg hører til nævnte standard?

Jeg er ikke sikker på, at vi er enige...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
- der ønsker sig, at brugere af nyhedsgrupper sætter sig ind i, hvad der
står på http://usenet.dk

Fra : HK

Dato : 20-03-05 17:25

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Jo da - men hvem skal vurdere om et indlæg hører til nævnte standard?
>
> Jeg er ikke sikker på, at vi er enige...
>

> Med venlig hilsen,
>
> Carsten Stage

Prøv dog for fanden og pas dig selv vi er sku ved at brække os over dig

HK

Fra : Søren

Dato : 20-03-05 17:34

Det hjælper ikke noget, HK, Carsten Stage kan ikke lære hvordan man opføre
sig.

Søren
--
-giv os i dag det daglige brød, og fri os fra Carsten Stage "FUT" og alle
hans

Fra : HK

Dato : 20-03-05 17:42

Nej det er meget trist at han ikke kan respektere folk som de er og lade
dem skrive deres indlæg som det passer dem

HK

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 17:38

> Nej det er meget trist at han ikke kan respektere folk som de er og lade
> dem skrive deres indlæg som det passer dem
>
> HK

Der jo ikke meget respektere

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 17:37

> Det hjælper ikke noget, HK, Carsten Stage kan ikke lære hvordan man opføre
> sig.
>
> Søren
> --

Det kan du åbentbart ikke selv. at du giver udtryk for at det er i orden at
skrive at brække sig over er helt i orden

en helt anden ting
Svar dog under så er det nemmere at følge med og klip resten væk.

Hilsen Jørgen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-03-05 20:36

HK wrote:

> Prøv dog for fanden og pas dig selv vi er sku ved at brække os over
> dig

Det må vist være et såkaldt royalt 'vi' - du har da ikke spurgt mig om jeg
var ved at brække mig.
Du tror ikke det er noget du har spist - især hvis man er meget mavesur,
skal man passe på.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 17:34

> Prøv dog for fanden og pas dig selv vi er sku ved at brække os over dig
>
> HK

Nej det er godt nok ikke Carten jeg er træt af her i gruppen, men derimod
folk som ikke forstår at skrive pænt, svare under det de svare på og klippe
det unødvendige væk.

prøv at læse dit eget svar til Carsten det er det helt unødvendig måde at
tale til folk på.

Hilsen Jørgen

Fra : HK

Dato : 20-03-05 17:27

> Med venlig hilsen,
>
> Carsten Stage
> --
> - der ønsker sig, at brugere af nyhedsgrupper sætter sig ind i, hvad der
> står på http://usenet.dk

Usenet og min bare røv

HK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-03-05 20:37

HK wrote:

> Usenet og min bare røv

Hvilke ulækre associationer, der trænger sig på!

vh
Jan

Fra : K. H. Hansen

Dato : 20-03-05 21:38

Til Søren og HK

Hvad med om i lavede jeres helt egen NG, så kan i skamrose jeres skammelige
opførsel over for hinanden.

Carsten kommer med nogle henvisniger og straks farer i på tastaturet med
uforskammede indlæg.

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 17:39

> Usenet og min bare røv
>
> HK

Nu er det jo her du er, så kan du ikke tåle lugten..

Hilsen Jørgen

Fra : HK

Dato : 21-03-05 17:49

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo her du er, så kan du ikke tåle lugten..
>
> Hilsen Jørgen

????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????>

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-03-05 17:12

Tommy Hansen wrote:

> Skulle vi nu ikke se at beskæftige os med det hele denne gruppe
> drejer sig om ?

Helt enig...

> Jeg synes der er alt for meget snak der er OT og på den måde jager vi
> seriøse campister væk.

Enig igen.

> Se DCU's Campister Imellem og Peer Nesleins
> debatfora som har god vind i sejlene og de er da også gode,

Beklager, DCU's er stort set ubrugelig, man aner ikke om indlæg finder nåde
for moderator. Deres politik om at alt der bare ligner kritik af DCU fjernes
er utålelig.

Peer Nesleins er helt OK - og der lægges ikke på nogen måde skjul på, at han
lever af branchen.

> men en nyhedsgruppe er nu rent strukturmæssigt bedre.

Absolut eni igen.

> Jeg synes også enkelte går for meget op i regler der er meget
> gammeldags og som bygger på noget fra den tid vi sad med et langsomt
> modem.

Nja, du har ret i, at reglerne stammer fra den tid - men det er ikke fordi
vi brugte modem, at de er som de er. Der er flere og mere nuancerede
årsager.

Først og fremmest handler det om, at man på enkel og hurtig måde kan finde
de ønskede oplysninger, debattere uden at skulle læse det hele igen og igen
og meget mere.

> Den troll som optræder her ofte kan man bare stille på "Bloker
> afsender" eller vælge at ignorere helt. Hvis han ikke får respons er
> det jo ikke sjovt for ham længere.

Tja, det plejer ofte at være sådan. Men tiden er ikke længere sådan. Der er
ignoranter, der bare støjer og ser det som deres livsopgave, at genere mest
muligt - blandt andet ved at de stort på, hvad andre for længst har fundet
ud af fungerer bedst.

> Så lad os nu få gang i campingdebatten og viske tavlen ren.
> Selvfølgelig kan vi ikke altid være enige, men vi er vel voksne
> mennesker der bør respektere andres meninger.

Ja, så længe at andres meninger bunder i at man har tænkt sig om.

> Alle ønskes et godt campingår og påske herfra.

Tak, og i lige måde, Tommy...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Tommy Hansen

Dato : 20-03-05 18:32

> [...]
>
> Først og fremmest handler det om, at man på enkel og hurtig måde kan finde
> de ønskede oplysninger, debattere uden at skulle læse det hele igen og

Tja, Carsten, men mange af reglerne er et levn fra de langsomme modems tid
og var sådan set til for at spare båndbredde.
Det har vist ikke den store relevans i dag.

Mvh. Tommy
http://home13.inet.tele.dk/kth/ - om campinglivet.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 18:57

On Sun, 20 Mar 2005 18:32:28 +0100, "Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk>
skrev:

>Mvh. Tommy
>http://home13.inet.tele.dk/kth/ - om campinglivet.

På din hjemmeside beskriver du b.la tangloppen hvor du har udsigt ud
over vandet fra fortelt.

Er der ikke noget med at det er ændret, så man ikke længere må stille
cv, så teltet er ud mod vandet?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Tommy Hansen

Dato : 20-03-05 19:20

<Per H> skrev i en meddelelse
> [...]
> over vandet fra fortelt.
>
> Er der ikke noget med at det er ændret, så man ikke længere må stille

Det ved jeg ikke. Det skal i så fald være ændret i 2004.

Sidst vi var der havde man ikke sådanne regler. Det var i 2003.

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-03-05 19:23

Tommy Hansen wrote:

> Tja, Carsten, men mange af reglerne er et levn fra de langsomme
> modems tid og var sådan set til for at spare båndbredde.

Tommy, det er rigtigt, at flere af anbefalingerne /også/ handlede om at
spare båndbredde - blot var det ikke kun af hensyn til modemmers mangel på
hastighed.

Det handler i lige så høj grad om at holde grupperne læseværdige og om at
undgå redundans og andre unødvendigheder

> Det har vist ikke den store relevans i dag.

Uanset om du bruger modem eller om du sidder med en adsl eller fast
forbindelse, er der ingen grund til at spilde tid på at hente informationer,
der ikke er væsentlige for essensen af indlæggene.

Grundlæggende handler det hele om, at gøre det så let som muligt for den
enkelte bruger, at deltage i debatter og finde ønskede informationer - uden
at skulle færdes i et rod af indlæg, der ikke har med gruppen at gøre.

Men du har da ret i, at mange af anbefalingerne også er en fordel for
brugere med langsomme forbindelser.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : HK

Dato : 20-03-05 19:30

Ja så skaber ham carsten sig igen gad vide om han ved hvordan en campingvogn
ser ud

HK

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 17:51

> Ja så skaber ham carsten sig igen gad vide om han ved hvordan en
> campingvogn ser ud
>
> HK

Hej HK det er godt nok seriøs diskutions evner du har, istedet burde du
bruge dine til noget mere fornuftigt, da Carsten næsten altid svare pænt,
måske ikke hvad du vil høre, så du råber bare højere og højere i den tro at
du så får ret

Bliv ved i den retning og du havner i mit kill filter.

Hilsen Jørgen

Fra : HK

Dato : 20-03-05 19:32

Er der ikke nogen der kan kvæle ham i sit eget lort

HK

Fra : Sten Bo

Dato : 20-03-05 19:54

> Er der ikke nogen der kan kvæle ham i sit eget lort
>
> HK

Plonk

Fra : Søren

Dato : 20-03-05 20:03

Hvorfor skriver du, PLONK, skriv enten en kommentar, ellers lade være med at
skrive noget, for
HK har jo ret, Carsten Stage er og bliver uønsket i denne gruppe, så længe
har ikke kan indordne sig.

Søren

Fra : T. Hartung

Dato : 20-03-05 20:25

> Hvorfor skriver du, PLONK, skriv enten en kommentar, ellers lade være med
> at skrive noget,
.... og det gjorde han skam også - skrev en kommentar .. men da der ikke
læses for flittigt på Usernet er her klippet hvad der står om PLONK - og jeg
vil straks følge Sten Bo - HK's ordvalg er meget lavt -

Fra Usernet:
Killfile
Nogle nyhedslæsere har indbygget en funktionalitet, der automatisk filtrerer
bestemte indlæg væk, så brugeren af programmet ikke ser dem. Man kan
filtrere på mange ting, så hvis man f.eks. ikke kan lide indlæg med mere end
tre udråbstegn i overskriften, kan man slippe for at se disse.

Reglerne der sorteres efter samles ofte i en fil, der kaldes en killfile.
Såfremt en person bliver godt træt af en anden og smider denne i sin
killfile, sender førstnævnte person nogle gange en kort besked med indholdet
*PLONK*. Plonk skal forestille at være den lyd det giver, når en person
rammer bunden af et killfilter. Lidt mere praktisk fortæller *plonk*, at man
som læser ikke mener at den anden person er værd at spilde tid på.

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-03-05 20:41

Søren wrote:

> HK har jo ret, Carsten Stage er og bliver uønsket i denne gruppe, så
> længe har ikke kan indordne sig.

Det var dog utroligt som man udtaler sig på alles vegne i dag!

Det der med at indordne sig - er det ikke så'n lidt facistisk?

Og er det egentligt ikke det, Carsten også prøver på at få /jer/ til?

vh
Jan

Fra : HK

Dato : 20-03-05 20:45

> [...]
>
> Det der med at indordne sig - er det ikke så'n lidt facistisk?
>
> Og er det egentligt ikke det, Carsten også prøver på at få /jer/ til?

Carsten skal fanme ikke bestemme over alle andre her i NG

HK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-03-05 11:05

HK wrote:

> Carsten skal fanme ikke bestemme over alle andre her i NG

Men /du/ skal bestemme over Carsten?

Ikke fordi, jeg har noget problem med at i høvler løs på ham, han har skam
også været på nakken af undertegnede - jeg kan bare ikke sådan rent
principielt lade være med at undres over logikken i det I har gang i!

vh
Jan

Fra : phk

Dato : 21-03-05 11:25

> [...]

> også været på nakken af undertegnede - jeg kan bare ikke sådan rent
> principielt lade være med at undres over logikken i det I har gang i!

Der er ingen logik i det Søren og HK laver. Men der kan sagtens være en
bagmand som er interesseret i at flytte campingdebatten.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 17:59

> Carsten skal fanme ikke bestemme over alle andre her i NG
>
> HK

Det gør han jo heller ikke, men der er altså nogle fælles regler som man er
blevet enige om for at få usernet til at fungere, du mener måske også at du
skal have lov til at besteme i dag vil du køre i venstre side og er ligeglad
med at folk siger at det er forkert ? at der nok i den sitution ville komme
en kontant afregning er en anden ting.
Det kan vi alle være glade for at sådan er det ikke på usernet, der er
muligheder for fleksibilitet, men total kaos som i står for er ikke godt.

Hilsen Jørgen

Fra : Sten Bo

Dato : 20-03-05 21:58

> [...]
> at skrive noget, for
> HK har jo ret, Carsten Stage er og bliver uønsket i denne gruppe, så længe

Kommentar til hvad - pling og plang,

beskriver lyden i filtret - I ødelægger gr. idet folk flygter.

Det her er den elendigste weekend længe. Mange indlæg skuffende som dette -
rent snot. Men det er måske også meningen?

Surt!

--
Middel mod Koldpis.
Slaa en knude på venstre Side af din Skjorte

Fra : phk

Dato : 20-03-05 22:24

> [...]

> at skrive noget, for
> HK har jo ret, Carsten Stage er og bliver uønsket i denne gruppe, så længe

Tværtimod er det jer to børn, Søren og HK, der er særdeles uønskede.

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 17:54

> [...]
> at skrive noget, for
> HK har jo ret, Carsten Stage er og bliver uønsket i denne gruppe, så længe

Ja det er dine ord, men jeg står ved Carstens side i denne sag

Og jeg er helt enig i at plonke HK.

Det er jer der ikke vil indordne sig.

Hilsen Jørgen

Fra : HK

Dato : 21-03-05 18:11

Du kan plonke alt det du vil og slikke carsten i ????

HK

Fra : HK

Dato : 21-03-05 18:44

> Du kan plonke alt det du vil og slikke carsten i ????

> [...]

Ja så er der en netbetjent mere

HK

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 18:48

"HK" <hanskl@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan plonke alt det du vil og slikke carsten i ????

Ok det er aftale ses

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 17:51

> Plonk
Ekstrem enig

Hilsen Jørgen

Fra : phk

Dato : 20-03-05 22:23

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, Carsten, men mange af reglerne er et levn fra de langsomme modems tid
> og var sådan set til for at spare båndbredde.
> Det har vist ikke den store relevans i dag.

Måske - men det er i høj grad tidsbesparende ikke at skulle læse HK og
Søren´s indlæg (som jeg har mistanke om er bestilt arbejde). Hvis alle
rettede sig efter reglerne ville det køre _meget_ bedre.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 21-03-05 04:41

Ja, så burde du og Carsten Stage starte, og ikke føre jer frem som om i
havde hånd og hals ret på at bestemme hvordan denne NG skal være, og hvem
der er ønsket og uønsket. Jeg har brugt denne gruppe næsten lige så længe
den har eksisteret, der var engang hvor den var seriøs, det er helt og
aldeles ødelagt. Folk flygter herfra, nu er det også slut her for mig, jeg
gider ikke mere se på alt det skidt i smider i hovedet på hinanden. Der er
heldigvis starter seriøse alternativer hvor folk er oprigtig interesseret i
Camping, dem vælger jeg at bruge i stedet.

Bente Jørgensen
n meddelelse

Fra : Carsten Stage

Dato : 21-03-05 05:27

Bente Jørgensen wrote:

> Ja, så burde du og Carsten Stage starte, og ikke føre jer frem som om
> i havde hånd og hals ret på at bestemme hvordan denne NG skal være,
> og hvem der er ønsket og uønsket.

Jeg véd ikke, Bente - hvor den er smuttet for dig, men det du skriver, er
ikke korrekt.

Der er ingen enkeltpersoner, der bestemmer noget i retning af, det du
antyder. Formålet med denne gruppe er beskrevet i gruppens fundats og brugen
af nyhedsgrupper generelt er beskrevet på http://usenet.dk - og gælder alle
brugerne af gruppen.

Følger man de beskrevne retningslinier, er der ingen grund til at vejlede
om, hvordan og hvorledes.

> Jeg har brugt denne gruppe næsten
> lige så længe den har eksisteret, der var engang hvor den var seriøs,
> det er helt og aldeles ødelagt.

Helt og aldeles - nej, bestemt ikke. Men jeg giver dig ret i, at gruppen
fungerede langt bedre tidligere, inden der dukkede folk op, der ser højt og
flot på gruppens fundats og på de anbefalinger der gælder for
nyhedsgrupperne generelt. Men uanset det, så er nyhedsgruppernes struktur og
tekniske baggrund det, der gør nyhedsgrupperne til det bedste medie til
debat og nyhedsformidling

> Folk flygter herfra, nu er det også
> slut her for mig, jeg gider ikke mere se på alt det skidt i smider i
> hovedet på hinanden.

Så spring det over - eller støt op om os der vil have gruppen til at være et
velfungerende sted at være.

> Der er heldigvis starter seriøse alternativer
> hvor folk er oprigtig interesseret i Camping, dem vælger jeg at bruge
> i stedet.

Du har ret i, at der findes andre steder at være - flere af dem er styret af
diverse særinteresser. Denne gruppe har kun et formål, nemlig at være det
sted, hvor indlæg ikke styres af andet end almindelig god opførsel som
beskrevet på usenetsiderne og gruppens fundats, som kan findes samme sted.

Hvis du ikke bryder dig om det - og i øvrigt er ligeglad med at enkelte gør
hvad de kan, for at genere dig og mig, så er det rigtigt at springe gruppen
over. Jeg så selvfølgelig hellere, at du ville være med til at gøre gruppen
et bedre sted at være.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : verner

Dato : 21-03-05 11:16

> Jeg véd ikke, Bente - hvor den er smuttet for dig,

Den er ikke smuttet for Bente, men for dig og dine to hjælpepedeller.

> Der er ingen enkeltpersoner, der bestemmer noget i retning af,

Jo i 3-4 pedeller kaster jer over ALLE som ikke bruger en skrivemåde
som i vil have det, og ikke skriver om emner som i kan lide.

> Følger man de beskrevne retningslinier, er der ingen grund til at vejlede
> om, hvordan og hvorledes.

I pedeller har gjort denne campinggruppe til en netedikettegruppe. I tror,
at når i bare skriver FUT så kan I pedeller tillade jer hvad som helst. I
fatter simpelthen ikke ånden og tonen i de opstillede regler, men i tror
i er sat i verden til at lege regelryttere og angribe alle som ikke gør
som i vil have.
Bente rammer meget præcis i sin vurdering.

< der dukkede folk op, der ser højt og
> flot på gruppens fundats

Det er jo præcis de i pedeller gør, i har lavet gruppen om til en
netedikettegruppe, og folk flygter herfra.

> Så spring det over

Det kan folk jo ikke! Hvis der er et indlæg man ikke kan lide kan man
bare springe det over.
MEN i pedeller infiltrærer alle indlæg som i ikke kan lide og laver
emnet OM til netedikette fatter du ikke det? I ødelægger den censurfrie
debat i gruppen.

> Du har ret i, at der findes andre steder at være - flere af dem er styret
> af diverse særinteresser.

Ja og DENNE gruppe styres af pedellernes interesser, de mener de
skal hævde sig overfor alle andre, at de er noget SÆRLIFT ? Her er jeg
dog enig med dem, de ER noget særligt.

> Med venlig hilsen,
>
> Carsten Stage

Hilsen
verner

Fra : Sten Bo

Dato : 21-03-05 13:55

> [...]
>
> Der er ingen enkeltpersoner, der bestemmer noget i retning af, det du
> antyder. Formålet med denne gruppe er beskrevet i gruppens fundats og

Helt enig med Stage - og forstår Bente. Men hvis vi ikke gør noget, så godt
man nu kan inden for retningslinierne - og som Carsten hver gang henviser
til.- er det snart helt slut. DCU emnet har før været brugt til at trætte
folk, og nu er det så netetiketten der bruges som anledning. Hvorfor Og
hvorfor. Vi har tidligere gættet på BB s aliasser og grundlag - og gætter
videre.

Netetiketten er IKKE Carstens opfindelse, og jeg er sikker på, at han ikke
hiver er den frem af skuffen bare for at trætte folk. Men Netettiken ER
simpelthen løsningen

Jeg _kan_ ikke forstå, at det kan ophidse folk, at der henvises til
tjeklisten når der er noget galt - som det helt åbenbart er for tiden.
Netetiketten er skruet sammen til præcis at løse problemer som disse - og
er sammensat efter mange års nyhedsgr. over hele den vestlige verden.

Hvorfor er den så svær at opfatte af nogle få Danske Kampister (dem med K
Der kan selvfølge lig være enkelte punkter man mener er
uhensigtsmæssige - men når nu man skal ud i trafikken er der vel ingen grund
til at køre efter egne færdselsregler allesammen. Eller f.eks. begynde at
skrive spejlvendt eller baglæns.( Som mit nogle gange er

Det er måske for meget for langt, at et enkelt eller 2 mennesker alene skal
rette skuden op - men nogen skal jo begynde og hvis vi ikke hjælper til,
virker det voldsomt når nogle få Alene tar kampen op mod uvæsnet.

Jeg har læst gr. hvor stilen er totalt anderledes og undre mig over
forskellen, men også hvor let det er at manipulere stemningen, så alle er på
vagt og føler sig trådt på ved den mindste joke eller tegn på god dansk
humor. Det kan da ikke passe at nogle få skal ødelægge det for så mange.
Gr. læsere rummen mange virkelige kapaciteter - og har gennem tiden give så
megen hjælp, glæder - og følelse af "privat" fællesskab omkring vores hobby,
at det ikke kan ende på denne måde.

Kom frem alle i "normale" campister - og gi f....... i al fnidderet. Man
kan vel skelne skidt fra kanel?

--
Vansirende modermærker.
Stryg med et Ligs Haand hen over Stedet,

Fra : verner

Dato : 21-03-05 14:21

> "Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

Du har ikke forstået hvad emnet ER i denne debat. Læs indlæggene igen
og se hvad emnet drejer om. Så vil din kommentar måske være værdifuld.

Hilsen
verner

Fra : Søren

Dato : 21-03-05 09:22

Du har fuldstændig ret Bente, men det hjælper ikke at du flyttet fra
denne gruppe, du kan se hvordan de også er i andre grupper, hvor de
gør det samme som her, det er de samme få personer (3-5) der skal
lære at det ikke er dem der skal tegne gruppen.

Søren

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 18:48

> [...]
> heldigvis starter seriøse alternativer hvor folk er oprigtig interesseret
> i Camping, dem vælger jeg at bruge i stedet.

Det er jo ærgerligt at du syntes det, jeg mener ikke at Carsten har ødelagt
gruppen, han har været her fra start af lige som jeg har, jeg mener at det
der ødelægger det for mig er klart folks manglende respekt for hinanden både
med hvad de skriver og hvordan det skrives.

Normalt blander jeg mig i dette fnider men har meget respekt for at Carsten
prøver på at få folk til at indse at når man skal læse andres indlæg og
svare på dem er det meget svært når man gør det hvor man vil, i stedet for
at skrive under og så klippe det overflødige bort.

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 17:47

> Tja, Carsten, men mange af reglerne er et levn fra de langsomme modems tid
> og var sådan set til for at spare båndbredde.
> Det har vist ikke den store relevans i dag.
>
> Mvh. Tommy

Jo det har meget relevans, at svare under, og klippe resten væk hjælper
voldsomt på den tid det tager gennem læse og forstå svaret. og tid er
åbentbart en vigtig mangelvare i vore dage

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 17:45

>"Carsten Stage" wrote:

> Beklager, DCU's er stort set ubrugelig, man aner ikke om indlæg finder
> nåde for moderator. Deres politik om at alt der bare ligner kritik af DCU
> fjernes er utålelig.

Ja men du må da indrømme at det var enkelte brugere som ødelagde det forum.

Hilsen Jørgen

Fra : Carsten Stage

Dato : 22-03-05 19:29

Jørgen L. wrote:

> Ja men du må da indrømme at det var enkelte brugere som ødelagde det
> forum.

Det var den allesteds værende Bo Børgesen (og alle hans aliaser) der
nødvendiggjorde at der blev indsat en moderator.

At DCU så totalt misforstod, hvordan debatfora lever deres eget liv, og
indførte alt for restriktive regler - samt en moderator der igen og igen
overreagerer, er så noget helt andet. Og det er det, der efter min mening
ødelagde DCU's debatsider.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-05 17:43

> Hej gruppe.
>
> Skulle vi nu ikke se at beskæftige os med det hele denne gruppe drejer sig
> om ?

Helt enig.

> [...]
> debatfora som har god vind i sejlene og de er da også gode, men en
> nyhedsgruppe er nu rent strukturmæssigt bedre.

Ignorer når folk opføre sig tåbeligt og smid dem evt. i kill filteret.

> Jeg synes også enkelte går for meget op i regler der er meget gammeldags
> og som bygger på noget fra den tid vi sad med et langsomt modem.

Det er jeg kun delvist enig i, svar under, og klip resten væk.

> Den troll som optræder her ofte kan man bare stille på "Bloker afsender"
> eller vælge at ignorere helt. Hvis han ikke får respons er det jo ikke
> sjovt for ham længere.

er det ikke nærmere de trolde ? er enig at blokere dem, og det er i brug.

> Så lad os nu få gang i campingdebatten og viske tavlen ren. Selvfølgelig
> kan vi ikke altid være enige, men vi er vel voksne mennesker der bør
> respektere andres meninger.

Jo det er vejen frem.

> Og, kære venner, det er jo ikke politik vi drøfter
>
> Alle ønskes et godt campingår og påske herfra.
>
> Mvh. Tommy

I lige måde

Hilsen Jørgen

Fra : peter6715