Sydpå!
Fra : phk

Dato : 17-03-05 21:08

Vi vil køre sydpå slut april i 10 dage medbringende campingvogn.

Vi går efter solskin og varme - men er godt klar over at vandet ikke er for
varmt sidst i april.

Vi har overvejet en af søerne på sydsiden af Alperne - i Norditalien -
hvilken sø og campingplads skal vi gå efter? Eller hvilke andre steder i
nærheden er interessante?

--
Per, Esbjerg

Fra : Carsten Stage

Dato : 17-03-05 22:54

phk wrote:

> Vi har overvejet en af søerne på sydsiden af Alperne - i Norditalien
> - hvilken sø og campingplads skal vi gå efter?

Jeg er flere gange blevet anbefalet Lago de Como og gerne ved byen Bellagio.

Jeg har godt nok ikke været der selv, men har søgt på nettet og det ser godt
ud.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 17-03-05 23:04

Carsten Stage wrote:

> Jeg er flere gange blevet anbefalet Lago de Como og gerne ved byen
> Bellagio.

http://www.clubi.dk/asp/side1.asp?page=5&%20%region=Lombardia

Carsten
--
- der ønsker sig, at brugere af nyhedsgrupper sætter sig ind i, hvad der
står på http://usenet.dk

Fra : Per Skjødt

Dato : 19-03-05 10:56

Hej Per!
Jeg kan også varmt anbefale den store sø ved siden af Como, Maggiore søen
hvis nordspids lige går ind i Schweiz, vi camperede der i 2001 helt oppe i
nordenden få kilometer fra Schweizer grænsen, i byen Cannobio på camping
rivera der ligger på venstre side lige når du kommer ind i byen. Vi var
heldige at få en plads helt nede ved "strandkanten", men vær opmærksom på at
pladserne ved de fleste Italienske søer er meget små.
Du kan gå lige op i byen som er meget hyggelig og vejene er større end ved
Como søen hvor jeg har kørt rundt med bankende hjerte pga. de smalle veje og
hvor jeg eller den modkørende i flere tilfælde måtte bakke ind på fortove og
lignende for at kunne komme forbi hinanden.
Her lige et link til nogle få billeder dernede fra :
http://pg.photos.yahoo.com/ph/solbakken53/my_photos vælg billederne fra
Maggiore.

Mvh. Per Skjødt
Sdr.omme