Meninger om camping med camp-let el. combi~
Fra : Karsten Lindegaard

Dato : 16-03-05 22:25

Er der nogen - og det er der jo - som har erfaring med camp-let
eller combicamp. Vi overvejer at anskaffe en camp-let, men er helt på
bar bund. Erfaringer ønskes...

Fra : Michael

Dato : 17-03-05 12:51

"Karsten Lindegaard" <k.l.h@image.dk> skrev i en meddelelse
Erfaringer ønskes...

Hej Karsten.
Vi har i en del år camperet med en camplet. Hvilket vi for det meste syntes
var virkeligt lækkert. Nem at køre med, sætte op, og "gemme" af vejen der
hjemme.
Noget af det, der dog gjorde at vi har skiftet til CV er :
En weekend ved vesterhavet hvor det stormede helt vildt. (det blev ikke til
meget søvn) var sikker på, at NU blæser vi væk
En "sommerferie" i sverige. Dvs, 4 dage med slagregn ( alt ødelagt af fugt)
når vi stod op om morgen, skulle man lige se hvor ens sko mon var sejlet hen
iløbet af natten

Mvh. Michael

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 17-03-05 15:59

Michael wrote:
> [...]
> En "sommerferie" i sverige. Dvs, 4 dage med slagregn ( alt ødelagt af
> fugt) når vi stod op om morgen, skulle man lige se hvor ens sko mon

Hej
Det er netop en af forskellene mellem CombiCamp og Camplet. Hvis du havde
haft en CombiCamp, havde du ikke haft ovennævnte oplevelser.
Ebbe

Fra : Carsten Stage

Dato : 17-03-05 17:09

Ebbe Rasmussen wrote:

> Det er netop en af forskellene mellem CombiCamp og Camplet. Hvis du
> havde haft en CombiCamp, havde du ikke haft ovennævnte oplevelser.

Det kan gå hen og blive en debat af bibelske dimensioner...

Da vi sin tid så på klapvogne, før vi købte campingvogn, kunne vi finde
plusser og minuser ved dem begge.

Vi endte op med, at godt nok ser Camp-Let mest smart ud, men Combi Camp var
en mere brugbar løsning, set fra vores synspunkt.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Se her, hvordan du bedst svarer på indlæg - hvordan du bedst citerer og
svarer under det du svarer på:

Fra : Finn Bornhuus

Dato : 17-03-05 23:34

> [...]
> Er der nogen - og det er der jo - som har erfaring med camp-let
> eller combicamp. Vi overvejer at anskaffe en camp-let, men er helt på

Når du skal ud for at se på en teltvogn, det er jo det der er dit spørgsmål,
så tænk dine behov, du køber ikke en lastvog til dine ugeindkøb.
Gå på nettet og se hvilke teltvogne der er på markedet.
Selv startede vi med et telt, det havde vi flere gode ture med i 2004, men
da vi skulle se efter et køleskab, til teltbrug, skulle fruen lige kigge ind
i udstillingshallen for cv, her var også Camp-Let, det blev så også til en
sådan, noget familie har en Combi-Camp, og de har været glade for deres, den
største forskel er nok: I Camp-let er der ikke lamelbunde, den øvrige
indretning ser du bedst på nettet.
Der er i øvrigt god plads til regnvejrsdage i alle teltvogne, der også meget
frisk luft, så det er et spørgsmål om smag og behag.
Finn

Fra : Kim Nielsen

Dato : 18-03-05 17:58

> Er der nogen - og det er der jo - som har erfaring med camp-let
> eller combicamp. Vi overvejer at anskaffe en camp-let, men er helt på
> bar bund. Erfaringer ønskes...

Vi har selv haft en camplet, som for så vidt fungerede godt nok, men jeg
tror at hvis vi igen skulle have teltvogn ville det blive combicamp da det
virker som om sengene i disse er noget bedre

Hilsen Kim

Fra : Michael

Dato : 19-03-05 13:47

Nu bliver jeg helt urolig.....jeg skal hente vores nye Camplet d. 1/4-05

Hilsen

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 15:47

On 16 Mar 2005 13:24:48 -0800, k.l.h@image.dk (Karsten Lindegaard)
skrev:

>Er der nogen - og det er der jo - som har erfaring med camp-let
>eller combicamp. Vi overvejer at anskaffe en camp-let, men er helt på
>bar bund. Erfaringer ønskes...

Vi havde for nogle år siden en camplet apollo, sprit ny.

af det gode kan jeg sige, at den er nem at køre med, let at håntere
osv. den er hurtig at slå op, og kan fås for en rimlig penge, hvis man
alså ikke køber nyt.
og også alle tiders hvis man er nybegynder, og ikke lige ved om
camping er noget for en.

Men. den er kold at ligge og vi havde kun 17 M2 plads total,
madresserne er ganske tynde, og vi havde problemer med rust i rørene
som desværre kom ud på teltdugen. og ingen viste rigtigt hvad man
skulle gøre for at få det af.

vi gav vist 32.000 kr for den, og et par år efter solgte vi den
igen.
vi havde den til salg i ca 3/4 år, og måtte gå ned til 16000 for at
komme af med den.

og vi skyldte mere end 16000 kr på den. øv øv

Vi kender mange der er super lykkelige for deres teltvogn, uanset
hvilken model der er tale om, og der er mange fordele ved den.
men det er alså et telt på hjul.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 19-03-05 16:54

Per H wrote:

> [...]
>
> Vi kender mange der er super lykkelige for deres teltvogn, uanset
> hvilken model der er tale om, og der er mange fordele ved den.

Synd for dig du ikke har prøvet en CombiCamp. *S*
Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 17:20

On Sat, 19 Mar 2005 16:54:01 +0100, "Ebbe Rasmussen"
<ebbe87ups@stofanet.dk> skrev:

>Synd for dig du ikke har prøvet en CombiCamp. *S*

vi var faktisk inde og se på flere, men dengang trådte man ind på et
mega tynd plade, som udgjorde det som gulv, og så trådte vi roligt ud
igen.

Idag har vi wilk campingvogn. men et villatelt fra 12Trio, er bestemt
fra den gode tid. De kunne sku lave telte.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Erling Nielsen

Dato : 19-03-05 18:43

> [...]
> madresserne er ganske tynde, og vi havde problemer med rust i rørene
> som desværre kom ud på teltdugen. og ingen viste rigtigt hvad man

Vi har en Camp Let Concorde og vi er glade for den. For mit vedkommende
sover jeg mindst ligeså godt
i den som i sengen derhjemme. Vi har altid vores dyner med på camping
ferie.
Det som jeg synes er det største problem med den, er hvis det står ned i
stænger i flere dage,
så begynder man at længes hjem

Fra : Sten Bo

Dato : 22-03-05 18:46

> [...]
> Er der nogen - og det er der jo - som har erfaring med camp-let
> eller combicamp. Vi overvejer at anskaffe en camp-let, men er helt på

Vi har en CC så det er måske lidt farvet...

Nu spørger du på Combi-Camp og camp-let, men der er faktisk flere mærker på
markedet. Hver med deres kvaliteter og mangler i forhold til hinanden. Og
så er der en enkelt der næsten er perfekt . Men det kommer selvfølgelig
an på behovet. CC s nyere vogne med fortelt er alle ens, og det der så
skiller, er de 3 sengetyper og det ekstraudstyr man mener at ha behov for.
Nye CC åbner alle over siden, låg blir gulv - men man havde tidligere også
en mindre model der åbnede bagover.

Vi har haft camp-let i flere år og skiftede i 98 til Combi Camp Panda, da vi
så modellen med,som den eneste - køkkenet fast monteret bag på - og med en
rigtig fast monteret 3 vejs elektrolux køleboks der virkede mens vi kørte.
Vi havde samme boks løs til Camp letten men havde med 3 unger svært ved at
få plads til det hele, når den også skulle stuves i bagagerummet. Køkkenet
var også en hel del større - og så opdagede vi at der var gulv med tæppe
inde ved sengene, og at man ku lukke døren ind til det hellige hvis man sku
skifte tøj med vennerne ventende i forteltet. Altså en større vogn.

Vi skiftede til Venezia i 2001, fik et tilbud vi ikke ku sige nej til, men
ville også ha den kraftigere undervogn med større lasteevne. Samtidig havde
vi, som så mange familier i perioder svært ved at begrænse læsset, og ville
ha en ordentlig størrelse gaskasse på trækstangen. Da trækstangen på vores
Panda var for kort - var der kun en vej. Samtidig fik vi lamelsengen - og
ser med glæde at "vores" ide breder sig ud over markedet. Når sengene
hjemme skal være i orden, så hvorfor ikke på ferien?

Vi handlede igen på Messen med den rabat det kan gi - og oplevede, at manden
bag os købte vores vogn i samme moment vi skrev under. Vi mistede lidt -
men ikke mere end den naturlige afskrivning hvis vi havde beholdt Pandaen.
Del pengene over 10 år, vær lidt grov det første - og glæd dig over, at en
godt passet vogn stadig har værdi uanset alder, dur som start på den næste
med flere finesser.

Man har "i vores tid" stadig forbedret modellerne lidt her og lidt der,
sådan at nyeste altid er lidt bedre, måske bare en detalje, f.eks. syntes vi
at et af gasblussene burde være større - til stegepanden med bøfferne, og -
pludselig var det på de nye vogne.

Tiden om at slå op har altid været en drille ting. Pløkker - uden pløkker,
på asfalt eller sten, tid med fortelt sat. CC har med de stadig bedre
fungerende udtrækstænger til forteltet mindsket arbejdet når det hele skal
op.

Så kan der være noget med teltmaterialet - hvor de "Nye" mærker nok er meget
vandtætte, armeret kunststof, med de fordele og ulemper det nu gir. Gamle
campister syns, at et godt imprægneret bomuldstelt ånder bedre er
behageligere at opholde sig i - men det skal man måske ha prøvet for at
mærke forskellen.

Hilsen Sten

www.cc-club.dk

Fra : Kirsten & Tim

Dato : 26-03-05 13:55

Hej Karsten

Vi er en familie på 4, vi har både haft en Camp-let og har nu en Combi-Camp
så vi har erfaring med begge dele.

Vi kørte sidste år til Kroatien med vores Combi-camp, det var en stor
oplevelse og vi er galde for at det var den vi havde med og ikke Camp-let.

På vej ned havde vi flere stop på campingpladser på vej ned. Det tog os 1
time fra vi havde spist morgenmad og ryddet op så var hele vognen pakket med
fortelt og det hele, klar til næste etape.

Vi havde også et stop på motorvejen, på ca. 3 timer p.g.a en ulykke længere
fremme, her stod vi så ud og åbnede lågen til køkkenet, og så var der
frokost og vi havde frisk vand på dunken så ingen problem i varmen. Dem der
var omkring os syntes at det var smart, vi måtte også hjælpe et tysk par med
noget vand til deres børn, de havde ikke fået nok med.

Det havde vi ikke kunnet med en Camp-let.

På campingplades i Kroatien, havde vi flere "rundvisninger" både for tysker
og svensker, alle syntes at det var smart at man kunne stå op i køkkenet og
lave maden i stedet for i Camp-let at man skal stå så bøjet. Der var flere
der var overrasket over hvor meget der er i Combi-campen og hvor hurtigt
den er at slå op.

På turen var ikke noget problem at køre med Combi-Campen, den lå dejligt på
vejen og en hastighed på 100-110 var ikke noget problem.

Jeg har slet ikke her været inde på alle de andre fordele som vi i familien
syntes der er ved en Combi-Camp i stedet for en Camp-let

Men en ting vil jeg da sige som Camp-let IKKE har og det er en medlemsclub
for bruger, du kan se mere på www.cc-club.dk

Du ønskes held og lykke med dit valg

Hilsen

Tim