God campingtrækker??
Fra : Preben og Charlotte

Dato : 12-03-05 19:16

Hej NG

Er der nogen som kan anbefale en gode campingtrækkere til en god pris
(50-100.000,-). Vi kigger lidt efter peugeot 406 el. Citroen Xantia,- nogen
erfaringer med disse??? Vi vil også gerne høre andre forslag, men sværger
gerne til de franske!!

Hilsen Charlotte

Fra : Michael H Svensson

Dato : 12-03-05 20:47

"Preben og Charlotte" wrote
> [...]
nogen
> erfaringer med disse??? Vi vil også gerne høre andre forslag, men sværger

Hej Charlotte,
Jeg har køret med 1300 kg Dethleffs CV efter en 406 HDI de sidste 5 år.
Det har været en fornøjelse, HDI motoren har bare magt over det, og man er
næsten nødt til at se i bakspejlet for at bemærke at at man har CV'en med.

Hilsen
Michael

Fra : Preben og Charlotte

Dato : 12-03-05 23:20

Hej Michael
Det lyder jo også rigtig godt, men nu er sådan en hdi´er jo ikke til at få
under 100.000 medmindre den har kørt en halv million.Men gir´ dig helt
sikkert ret i at det er en lækker "ting". Sidder og tænker på om ikke en
alm. diesel også kan gøre det??
Hilsen Charlotte

Fra : Sten Bo

Dato : 13-03-05 09:14

"Preben og Charlotte" <kildeparken@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> under 100.000 medmindre den har kørt en halv million.Men gir´ dig helt
> sikkert ret i at det er en lækker "ting". Sidder og tænker på om ikke en

,

Uden at være ekspert, er mit indtryk her fra gr. at der helst s'kel være
turbo på dieslen før der sker noget. Måske især med mindre kubik ?

Hilsen

Fra : Michael H Svensson

Dato : 13-03-05 10:33

"Preben og Charlotte" wrote
> [...]
> under 100.000 medmindre den har kørt en halv million.Men gir´ dig helt
> sikkert ret i at det er en lækker "ting". Sidder og tænker på om ikke en

Hej Charlotte,
En halv million km er nok ikke nødvendig, men du har da ret, den koster
penge.
Men selv om du køber en med nogle km på tælleren, så er det faktisk ikke
noget problem, for de kører rigtig mange km, specielt hvis de er blevet
brugt til lange ture.
Jeg har kørt diesel i 18 år, med forskellige mærker og typer, alm. diesel,
turbo diesel og common rail (som HDI jo er). Det er en verden til forskel
mellem common rail og andre typer diesel motorer, både alm. turbo diesel
eller helt traditionel diesel.
Jeg har ikke oplevet det bundtræk og den smidighed med andre dieselmotorer,
og det selv om det har været samme slagvolumen (2,0 l).
Udover at jeg har valgt diesel pga. højt årligt kørselsforbrug (60.000 km)
ville jeg i dag også vælge common rail diesel (eller VW's TDI / pumpe-dyse)
pga. kørsel med CV.

Der findes andre common rail / pumpe-dyse muligheder end 406 HDI, check
andre Peugeot'er, Citroen, VW, Skoda, Ford (samme motor som
Peugeot/Citroen), Seat .....

Hilsen Michael

Fra : S.B.

Dato : 13-03-05 19:30

> [...]
>
> Der findes andre common rail / pumpe-dyse muligheder end 406 HDI, check
> andre Peugeot'er, Citroen, VW, Skoda, Ford (samme motor som

og Fiat

/Steen

Fra : Bjarne

Dato : 13-03-05 08:57

In article <423331be$0$630$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
   "Preben og Charlotte" <kildeparken@mail1.stofanet.dk> writes:
> [...]
> erfaringer med disse??? Vi vil også gerne høre andre forslag, men sværger

Mercedes 300D 1986-1995, må trække op til 1900 kg og gør det uden at pive.

mvh,
Bjarne

Fra : Kim Olsen

Dato : 13-03-05 21:17

> Er der nogen som kan anbefale en gode campingtrækkere til en god pris
> (50-100.000,-). Vi kigger lidt efter peugeot 406 el. Citroen Xantia,-
nogen
> Hilsen Charlotte

Hej

vi har tidligere kørt Xantia 1,8. en gammel 8 v fra 1994, og troede
egentlig, at det var den perfekte campingtrækker.
Af andre grunde (mange tekniske problemer) blev den skiftet, til en Kia
Clarus 2,0 og jeg må altså indrømme, at der kommer Xantiaen til kort.
Bevares - affjedringen i en Xantia fås ikke bedre, og uanset hvad du læsser
i vognen, ser vogntoget ud til at være i balance.
Men motormæssigt er ændringen fra 1,8 Citroen til 2,0 Kia enorm. På papiret
ca 40 HK til forskel, men det giver altså nogle muligheder i bjergene, som
vi aldrig havde drømt om.

Hilsen

Kim Olsen
Kia Clarus 2,0 st.car - 2000
Knaus Azur 510 - 1986

Fra : Kim Olsen

Dato : 13-03-05 21:23

Nå ja - en Kia Clarus 2,0 må trække 1650 kg