preloading af lyd (streaming)
Fra : Lars

Dato : 30-05-01 09:37

Hej!

Jeg har en fil, hvor der er en liste af musiknumre, der kan høres
ved at klikke på navnet på nummeret. Den spiller så en ekstern
fil (swf) samtidig med, at den viser en ny fil (level 1 og 0),
som er et nyt skærmbillede.
Hvordan får jeg en preloader til at virke med streaming af lyd?
Dvs. det, der skal gøres er egentlig, at når brugeren har klikket
på et musiknummer skal den hoppe til en preloader, som først
begynder at afspille musikken (som streamer), når der er
tilstrækkelig downloadede frames, så den kan downloade resten,
mens den spiller uden at hakke. Uden at hakke samtidig med at
ventetiden på at den begynder at afspille er minimal er netop det
jeg gerne vil opnå.
Jeg har kigget på nogle preloadereksempler, men har ikke kunne
bruge dem til noget, da de faktisk kun preloader 1 swf uden at
streame noget... jeg skal faktisk preloade 2 (et skærmbillede og
en lydfil på en gang, begge i swf format, når jeg hopper fra den
første swf fil med alle musiknumrene).

Håber nogen kan hjælpe

/lars, århus