Velkommen til de mange nye brugere.
Fra : Carsten Stage

Dato : 03-03-05 08:31

Hermed et velkommen til de mange nye brugere, som er dukket op den seneste
tid.

Da man kan se, at der er nogle, som ikke tidligere har benyttet
nyhedsgrupper, vil jeg anbefale, at der kigges nærmere på nogle af de få
"spilleregler", der gør denne gruppe endnu bedre.

Det handler specielt om, at svare under det man svarer på - samt om at
slette det irrelevante.

Se mere her:

http://usenet.dk/ om nyhedsgrupperne generelt samt her, specifikt om hvordan
man bedst svarer: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

- og fortsat rigtig god fornøjelse med news:dk.fritid.camping i særdeleshed
og nyhedsgrupperne generelt...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Campinginteresseret?
- så se mere på http://campingstuff.dk

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 03-03-05 15:43

Er det ikke det man kalder off topic ?

Steen.

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-03-05 18:01

Steen Jakobsen wrote:

> Er det ikke det man kalder off topic ?

Suk... Teoretisk, jo - men i praksis, nej...

Men samtidig er det yderst relevant i gruppen, da det udelukkende tjener til
at gruppen bliver ved med at være læseværdig og til at nye brugere får det
maksimale ud af gruppen/usenet.

Til gengæld er det næsten at gøre grin med alle brugere, når du svarer over
det du kommenterer og samtidig citerer hele det forrige indlæg, til ingen
verdens nytte.

FUT: news:dk.admin.netikette - hvor netikettedebat hører hjemme...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
- som ønsker sig at alle brugere af nyhedsgrupper sætter sig bare lidt ind i
det der står på http://usenet.dk

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 03-03-05 15:57

www.campingtips.dk - fra campist til campist
"Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> wrote in message
> Hermed et velkommen til de mange nye brugere, som er dukket op den seneste
> tid.
snip
> - og fortsat rigtig god fornøjelse med news:dk.fritid.camping i
> særdeleshed og nyhedsgrupperne generelt...

> [...]

Jamen, hr. Stage dog!

For nylig irettesatte du mig da jeg fortalte om det gratis forum
www.campingtips.dk

Hvad mente du med OT-indlæg?????

--
Med hilsen

Erik - Odense
Peugeot 406 ST
Hobby 495 Excelent Ufe
www.campingtips.dk - fra campist til campist

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-03-05 18:01

Erik M. Nielsen wrote:

> Hvad mente du med OT-indlæg?

SUK... Det hele er at finde på http://usenet.dk - og der vil du også kunne
se, at vejledninger sagtens kan høre til i en gruppe om camping.

Fra : phk

Dato : 03-03-05 19:57

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> For nylig irettesatte du mig da jeg fortalte om det gratis forum
> www.campingtips.dk

Det kunne se ud som om han bliver nødt til at gøre det igen!

--
Per, Esbjerg

Fra : verner

Dato : 03-03-05 21:12

> "Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne se ud som om han bliver nødt til at gøre det igen!

> Per, Esbjerg

Skal i to altid lege internetbetjente og bedrevidende, har i ikke noget
vigtigere at tage jer for.
INGEN af jer to skal irettesætte nogen som helst ! i har ikke bemyndigelse
til noget som helst.

Det ville gavne dette forum hvis i lod folk være i fred og at i
konsentrerede jer om campingstof i stedet
for at spille bedrevidende. I begge overskrider SELV fundatzen gang på gang,
så lad os være fri for jeres
ævl.

Hilsen
verner

Fra : Jens B. R.

Dato : 04-03-05 12:49

"verner" <ven_hj@yahoo.dk> wrote in message news:<42276f2c$0$225> Skal i to altid lege internetbetjente og bedrevidende, har i ikke noget
> [...]
> konsentrerede jer om campingstof i stedet
> for at spille bedrevidende. I begge overskrider SELV fundatzen gang på gang,

Nogen gange kan det være nødvendigt at vise det med et eksempel som
dette:

At folk svarer over det som de svarer på

- Hvad er det mest irriterende ved at folk ikke svarer korrekt på
Usenet ?

Og usenet er jo netop ikke reguleret af personer men alene af hvad der
anses for normal og høflig adfærd så kan jeg ikke sige tydligere hvor
træt jeg er af alt det personfnidder der er i denne gruppe

Med venlig vinter hilsen

Jens

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 03-03-05 21:59

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> "Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne se ud som om han bliver nødt til at gøre det igen!
>

> --
> Per, Esbjerg

Forklar mig lige hvorfor?

Stage "reklamerer" for www.campingstuff.dk hvilket ikke generer mig! Jeg
"reklamerer" med www.campingtips.dk hvilket ikke kan genere ham, eller nogen
anden for den sags skyld!

Vi skal jo være her alle sammen, på vores alle sammens Internet - og så er
den jo egentlig ikke længere, vel?

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 03-03-05 23:41

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
> nogen anden for den sags skyld!
>
> Vi skal jo være her alle sammen, på vores alle sammens Internet - og så er

Hej Erik, Carsten har et link til hjemmesiden i sin signatur. Det vil jeg
også anbefale dig. Det er nemlig helt i overensstemmelse med
færdselsreglerne her i nyhedsgrupperne. Signaturen er det under -- ... og
det må max. være på 6 linjer.
Iøvrigt er det et par gode initiativer, I henviser til !

--

ivan, århus v

www.casa-danese.it ... hvis du elsker Italien og teltet er i udu.

Fra : Olesen

Dato : 04-03-05 08:40

En del fik skrevet en masse:
"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [klip]

Netbetjenteri og intete andet. Så længe folk generelt overholder fundatsen
så lad dem være i fred jeg skal nok plonke dem jeg ikke gider høre på i mit
kill filter.

Mvh

Jens

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-03-05 09:16

Olesen wrote:

> Netbetjenteri og intete andet.

Måske din mening - men du skyder langt forbi!

Det handler kun om, at holde gruppen læseværdig - baseret på mange års
erfaring med mange af de danske nyhedsgrupper.

Det der står på http://usenet.dk, er retningslinier opstået gennem debat
mellem brugerne af nyhedsgrupperne, hvorfor der ikke er grund til andet end
at følge dem! Ignorerer man dem, sender man et signal om, at man er ligeglad
med de andre brugere af nyhedsgrupperne.

Det er ikke uden grund, at alle (?) udbydere i deres kundebetingelser
kræver, at deres kunder overholder netiketten - som bl.a. findes på
http://usenet.dk

> Så længe folk generelt overholder
> fundatsen så lad dem være i fred jeg skal nok plonke dem jeg ikke
> gider høre på i mit kill filter.

Det er dit valg...

Og lad os så holde netikettedebat i news:dk.admin.netikette - hvor den hører
til!

fut: news:dk.admin.netikette

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Verner

Dato : 04-03-05 13:08

On Fri, 4 Mar 2005 09:15:37 +0100, "Carsten Stage"
<stagenospam@fabel.dk> wrote:

>Det handler kun om, at holde gruppen læseværdig - baseret på mange års
>erfaring med mange af de danske nyhedsgrupper.

De grupper der er mest læseværdige, er efterhånden dem hvor "de
selvbestaltede" ikke er til stede - ja de findes faktisk !

Der er da godt nok et enkelt indlæg ind imellem der ikke er helt
korrekt, men alene det at det ikke afstedkommer et lynhurtigt surt
opstød med pegepinden, med efterfølgende "du er dummere end jeg er"
"kommunuikation" - ja det gør faktisk gruppen læseværdig.

Har "de selvbestaltede" egentlig en større fan-skare i grupperne, jeg
synes ikke det virker sådan.

Spreder de mere unødvendig støj, end hvad de forgæves forsøger at
forhindre ?

Verner

Fra : phk

Dato : 04-03-05 15:02

"Verner" <Vernerha@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 4 Mar 2005 09:15:37 +0100, "Carsten Stage"
> <stagenospam@fabel.dk> wrote:

> Spreder de mere unødvendig støj, end hvad de forgæves forsøger at
> forhindre ?

Du er off-topic igen igen, Bo.
FUT dk.admin.netikette

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 04-03-05 11:34

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> skrev i en meddelelse
,

> [...]
> så lad dem være i fred jeg skal nok plonke dem jeg ikke gider høre på i

Helt generelt hvorfor føler nogle sig truffet?

Stage satte vejledningen ind uden adr. Ved at argumere imod en generel
opfordring om generelle reglers overholdelse, bekræfter man bare
nødvendigheden af reglerne og sætter så at sige selv adr. på.

Det hele meget ærgerligt - det startede med en positiv melding og et bredt
ønske - et forsøg på glatte tingene, og straks.........

Man spør sig, hvorfor kan man ikke bare forholde sig til det der skrives,
evt. kikke hvor der anbefales, sortere lidt, man kan vel umuligt vide det
hele , og fortætte med krum hals om væsentligt -

Hvorfor er man så ømskindet.- Klenez fås også med balsam. (Det er en
JOKe).

--
Det klogeste svar, De kan give ham, unge ven
er simpelthen slet ikke at svare ham.

Fra : Hans Kurt Larsen

Dato : 04-03-05 17:36

Man må vel være her alle sammen selv om man ikke er så belæst om netikette,
usenet
eller hvad det nu heder prøv dog for fanden og giv plads til alle

HK

Fra : HK

Dato : 04-03-05 20:35