Camping i Tyskland og Østrig
Fra : Søren Olesen

Dato : 25-02-05 17:29

Vi skal besøge nævnte lande til sommer.
Hvilke former for campingpas kan anbefales. Vi kører i "fattigmandscamper".
Kan gruppen anbefale pladser over mod Leipzig og den vej ind i Østrig.
--
mange hilsner
Søren Olesen

Fra : K. H. Hansen

Dato : 25-02-05 21:23

Aner egentlig ikke, hvad en fattigmandscamper er.
Med hensyn til Leipzig, så vil jeg da gerne anbefale Auensee camping, ikke
fordi den er meget bedre end så mange andre campingpladser, men du kører
aldrig forgæves, der er altid plads.

Til Gengæld vil jeg anbefale, at i afsætter en dag i Leipzig, og kører ind i
centrum.
Der kan man se virkelige kontraster med hensyn til det ny og gamle Leipzig,
vi var heldige for to år siden, da vi sad på en fortovscafe, pludselig
dukkede der et mylder af mennesker op, og senere et strygeorkester, det var
i anledningen af en musicfestival, hvor der naturligvis blev spillet værker
af Bach, men dette var absolut en ekstra og omkostningsfri oplevelse af
folklore og kulturen i Leipzig.

Auemsse camping ligger i den vestlige del af Leipzig.

Gaden hedder Gustav-Esche-Strasse
måske lidt svær at finde, men de er urtolig flinke dernede til, at vise
vejen.

Fra : Søren Olesen

Dato : 27-02-05 15:26

Tak for svaret og de fine oplysninger.
En fattigmandscamper er en varevogn på gule plader, hvor varerummet er
indrettet som "opholdsrum", (sove og spise). Alt efter hvad man har brug for
og med nødvendig skelen til lovkrav, er der næsten kun fantasien der sætter
grænser for inretningen.
Vi har en Hi Ace, hvor vi når bilen bliver færdig ved påsketid, vil have
gas, vand og strøm ombord.
Lovkravet bstår hovedsaglig i at der ikke må opholde sig dnogen i varerummet
under kørsel, samt at alt udstyr skal kunne tages ud uden brug af værktøj.

--
mange hilsner
Søren Olesen.