Hjælp stivfrossen fiamma markise
Fra : Mion

Dato : 23-02-05 11:19

Har lige købt en vogn med markise. Den skal af idag, da vi skal på
vintercamping.
Men hvordan, skal den bare trækkes af lige som et fortelt? Det sner, og det
stormer, med af det skal den..
Hilsen Mion

Fra : Ernst Nielsen

Dato : 23-02-05 11:43

Hej Mion

Du kan med et hård stykke træ og en hammer, banke på alminiumsskinnen side,
det skal selvfølgelig
gøres lige før markise, så der bliver en udvidelse hvor du kan trække
markisen ud.

/Ernst

Fra : Jette Mogensen

Dato : 23-02-05 11:43

0
> [...]
> vintercamping.
> Men hvordan, skal den bare trækkes af lige som et fortelt? Det sner, og

Du skal fjerne skruen,der sidder og stopper i skinnen,derefter ruller du
markisen ud og trækker den ud af skinnen,akkurat ligesom på et fortelt.Det
er nemmest at være to om det.Især da i et vejr som dette. Pas på at
stopskruen ikke bliver væk.

mvh Jette

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 23-02-05 11:46

> [...]
> vintercamping.
> Men hvordan, skal den bare trækkes af lige som et fortelt? Det sner, og

Du skal rulle den ud først, derefter tager du den af som et fortelt.
Man skal nok være et ekstra par hænder i det lortevejr.

Held og lykke med forehavendet

Hilsen Henning

Fra : Hans

Dato : 23-02-05 12:36

Hej Mion

Hvis du har en ide om at markisen skal bruges igen, så ville jeg sørge for
at være mindst fire personer, en i hvert hjørne, og samtidigt ville jeg
anvende en varmeblæser eller lignende til at gøre markisen blødere i den del
der sidder i renden.
Den skal selvfølgelig rulles ud før i begynder. Det er nu 1 person i hvert
hjørne er vigtigt. Samt når markisen skal bukkes på jorden efter at være
trukket ud af renden.
Jeg har desværre særdeles dårlige erfaringer med afmonteringen i kulden. Min
fik indtil flere revner da vi, 2 personer, forsøgte at trække den ud af
renden.

Hilsen Hans

Fra : Mion

Dato : 23-02-05 17:06

Tak til Hans,Henning,Jette og Ernst

Naturen vandt, vi har prøvet, men turde ikke rykke til, fordi skidtet så
ville gå i stykker.
Øv, men vi er blevet lidt klogere, tak for det.

Venlig hilsen Mion