Visning af indtastede oplysninger i en for~
Fra : Shaolin

Dato : 30-05-01 09:27

Jeg hygger mig lidt med at få en hjemmeside op at stå på www.mit-laegehus.dk
(ingen kommentarer, en grafiker kommer på sidenhen! , og har et lille
problem med det punkt der hedder "EMAILKONSULTATION" : min mening er - som I
kan se ud fra min "takkeside" - at de oplysninger som brugeren indtaster i
konsultationsformularen skal blive vist på takkesiden. Men det kan jeg ikke
gennemskue, hvordan jeg får til at virke.
Kan nogen hjælpe? Har nogen overhovedet forstået hvad jeg mener, eller er
det komplet sort?

MVH

Morten

Fra : Shaolin

Dato : 30-05-01 09:29

Jeg skal måske lige tilføje at jeg laver det hele i FP2000, og at
web-serveren understøtter FP-extensions, hvis dette har relevans.

Morten

Fra : Ulrik Friis

Dato : 01-06-01 17:11

> [...]
> gennemskue, hvordan jeg får til at virke.
> Kan nogen hjælpe? Har nogen overhovedet forstået hvad jeg mener, eller er

Farven på dit spørgsmål er OK. Det kan ikke (umiddelbart) lade sig gøre med
FrontPage server extensions alene. Der skal mere til. Hvis du vil ha' det
indtastede vist på takkesiden skal du anvende asp eller tilsvarende
serverside kode.

FrontPage kan godt nok indstilles til også at skrive til en fil på
webstedet, som så bliver en akkumulering af alle formmails fra websitet. Jeg
vil ikke afvise det kan lade sig gøre den vej rundt (at kalde filen ind på
svarsiden), men så kræver det jo, at tidligere indlæg slettes fra denne fil
ved hver ny skrivning til filen, ellers vil man jo kunne læse alle tidligere
indlæg! Og den øvelse har jeg endnu ikke fundet løsningen på.

mvh
Ulrik

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 01-06-01 22:11

On Fri, 1 Jun 2001 18:11:29 +0200, "Ulrik Friis" <ulrikx@friis.as> wrote:

> [...]

> FrontPage server extensions alene. Der skal mere til. Hvis du vil ha' det
> indtastede vist på takkesiden skal du anvende asp eller tilsvarende

Ikke helt rigtigt, hvis jeg har forstået spørgsmålet korrekt.

I FrontPage kan du oprette en Bekræftelsesside (takkeside) og på denne indsætte de
indtastede feltværdier fra formularen - al'a "Kære <fornavnsFelt>"

på siden med formularen:
Egenskaber for fomular
Indstillinger
Bekræftelsesside
Indtast url på takkesiden her

på takkesiden:
placer markør hvor en feltværdi skal anbringes
menu: Indsæt | Komponent | Bekræftelsesfelt
skriv feltnavn (case-sensitiv! så check formularens feltnavne omhyggeligt)

Hvis jeg forstod spørgsmålet, så hermed God fornøjelse,
Ellers skriv igen

Jesper Ørngreen admin@orngreen.dk
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Always remember you are unique - just like everybody else

Fra : Ulrik Friis

Dato : 02-06-01 13:32

"Jesper West Ørngreen" <admin@orngreen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
omhyggeligt)
> Hvis jeg forstod spørgsmålet, så hermed God fornøjelse,

Tak, Jesper! Det er sq rart at lære nye finesser.

Ulrik
- fjern x i mailadresse ved direkte henvendelse

Fra : Morten Steen

Dato : 06-06-01 09:43

Ja, sådan skal den da bare skæres!
Takker mange gange for hjælpen.