Ak mit hegn. Og nu skal jeg åbenbart af me~
Fra : Maria Fabæch

Dato : 30-05-01 08:49

Nå, jeg skulle aldrig have begyndt på det hegn.
Nu har ejendomsmesteren været her, og han siger, at enten vender vi
brædderne, eller også skal hegnet hives ned. Hvis ingen af tingene sker, får
vi et brev fra boligselskabet.
Samtidig så han jo mine to katte. Og siger til mig, at jeg kun må have en,
og det skal også ske hurtigt. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg er helt nede nu. Hegnet - det går nok. Men hvad pokker skal jeg gøre med
kattene. De katte betyder meget for mig! Jeg vil ikke undvære dem. På den
anden side, så mener jeg altså, at indekatte de skal have en kammerat for at
det kan fungere. Hvad gør jeg?
Claus - min mand - vil helst beholde Iantha. Jeg ved ikke hvad jeg vil.
Jaffa er irriterende i øjeblikket fordi hun ikke har det godt psykisk - det
har taget hårdt på hende med al flytteriet. Og det betyder jo nok også, at
hun ikke kan klare mere flytteri. Suk! Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre...

Forresten gælder tilbudet nu med træet igen...Er der nogen, der vil have en
bunke lækkert træ?
Helt gratis!
-
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 30-05-01 09:38

Og siger til mig, at jeg kun må have en,
> og det skal også ske hurtigt. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
> Jeg er helt nede nu.

<> Nej hvor jeg føler med dig, men har du prøvet at søge dispensation??? ellers synes jeg helt sikkert du skal prøve det ... her hvor jeg bor må vi også kun have et firbenet dyr ... men trods det ved jeg af erfaring at man kan få dispensation hvis kattene er indekatte f.eks og hvis hunden man i forvejen har ikke løber løs i området eller på anden måde er til gene ...

> Forresten gælder tilbudet nu med træet igen...Er der nogen, der vil have en
> bunke lækkert træ?
> Helt gratis!

Tja det træet lyder vældig godt, kunne faktisk godt tænke mig at få et hegn omkring min terrasse .... men hvor i landet bor du mon????

MVH Ami

Fra : Maria Fabæch

Dato : 30-05-01 09:53

Hej

Jeg vil undersøge omkring at søge dispensation...
Jeg bor i Valby i København

MVH
--
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 30-05-01 10:12

"Maria Fabæch" <mafaso@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:9f2c82$2t45$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg vil undersøge omkring at søge dispensation...

<> ønsker dig held og lykke med det .... og håber du får dispensationen !!!!!!

> Jeg bor i Valby i København

<> ja og jeg bor i Ribe og har ingen bil .... så med mindre jeg kan få en bekendt til at tage det med hjem til mig må jeg nok takke af, vil dog lige undersøge sagen og skriver tilbage ...

Fra : Gitte J.L

Dato : 30-05-01 10:41

Åhnej....det er da bare for meget! Jeg synes også du skal satse på
dispensation....hvad med evt. at skrive en ansøgning, hvori du forklarer,
hvorfor to katte er bedre end een. Du kan sikkert også henvise til både Kattens
Værn og dyrlægen deri...hvis kattene er indekatte, så kan de jo under ingen
omstændigheder være "mere til gene" når de er to.
Det er da så langt ude, at man tillader een men ikke to...Står det klart og
tydeligt i husordenen at du max må have een kat?
Håber virkelig at du kan få dispensation...det bør du kunne, hvis de for at vide
hvorfor det er nødvendigt!
Ang. træet. Jeg ville noget så gerne have det, men så måtte der nok følge en
ordentlig have med i købet, for her tror jeg næppe, at jeg må banke et
plankeværk op....
Held og lykke til
- Gitte

Fra : Maria Fabæch

Dato : 30-05-01 12:30

Hej igen
"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> [...]
ingen
> omstændigheder være "mere til gene" når de er to.

Det mener de andre beboere vist nok det er - altså to katte er mere til gene
end en. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, men altså....det står i
husordenen - "én kat *eller* én hund". Der er dog et enkelt lejemål, der har
fået dispensation til at have to hunde, men det var fordi de havde fået
henvist boligen af kommunen, og kommunen godt vidste at de havde to
hunde.....

Jeg vil spørge formanden senere i dag om hvordan jeg kan søge dispensation.
Jeg har prøvet at skrive noget, men mit hoved er fyldt af alt muligt (ikke
mindst eksamenslæsning) og der kommer ikke noget fornuftigt frem. Er der en
af jer der kan hjælpe med nogle gode formulæeringer og henvisninger osv...??

Lige nnu har jeg det sådan - hvordan fanden skal jeg kunne vælge? En ting
er, at de ikke kan komme ud - når nu hegnet skal ned..Og det er måske nok
rent egoistisk, for måske ville de have det bedre på et andet sted - men nu
har katte været en del af mit liv i 6 år - hver eneste dag bortset fra her
ved flytningen, og en overgang var kattene og katteverdenen faktisk mit
liv - så hvordan klarer jeg mig uden det?

Nå, nu må vi se hvad der sker - jeg skal nok referere med gruppen!

KH

--
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria