Er mit Lasat Speed II i udu?
Fra : fr@nk

Dato : 30-05-01 07:46

Hej NG
Jeg har i længere tid kørt dualboot (W2K+ME) med opkobling via
LasatII. Alt har funket - indtil igår
Nu siger både W2K + ME fejlkode 630 ell. 692 når jeg prøver at
komme på nettet. Jeg har tjekket COM1+2, opdateret til nyeste driver,
kontrolleret bios (Award) og modemet er set efter(kabler o.s.v.), så:
"hvad gør vi nu lille du" - har nogen en idé ?

/Frank

Fra : bingo

Dato : 30-05-01 13:57

On Wed, 30 May 2001 08:45:40 +0200, "fr@nk" <ff@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>kontrolleret bios (Award) og modemet er set efter(kabler o.s.v.), så:
>"hvad gør vi nu lille du" - har nogen en idé ?

Jeg har det problem at jeg når jeg har bootet, så skal jeg altid inden
jeg går på nettet med mit Lasat - lige tænde og slukke det, og så
kører det som det skal, det er en ting den er begyndt med pludselig,
bruger jeg w2k er der ingen problemer. Prøv at slukke og tænde
modemmet.

Mogens

Fra : Jackster

Dato : 30-05-01 15:05

Lyser COM på LasatII? Hvis ja så tag strømmen og du kan bruge det igen.

Kan du diagnosticer modemet?

692 er da forkert password eller brugernavn ik'?
630 Kan ikke finde modem.

/Jackster

Fra : bingo

Dato : 30-05-01 18:32

>Lyser COM på LasatII? Hvis ja så tag strømmen og du kan bruge det igen.

Sådan er det her ved hver boot, den starter om med lys i com, en
"sluk/tænd" løser problemet, men hvad mon der er sket. Under W2k har
jeg ikke problemet ??????
Men ham der startede tråden har måske et andet problem ?
Mogens

Fra : fr@nk

Dato : 31-05-01 07:56

"bingo" <mvj@iname.com> skrev i en meddelelse

> Men ham der startede tråden har måske et andet problem ?
> Mogens

Det tror jeg desværre. Jeg har prøvet jeres ideer, (og tak for dem )
men nej
Iøvrigt undrer det mig, at både W2K+ME 'strejker'.
Gad vide om Lasat'en er gået til ro !

/Frank

Fra : Jackster

Dato : 31-05-01 09:10

> Det tror jeg desværre. Jeg har prøvet jeres ideer, (og tak for dem )
> men nej
> Iøvrigt undrer det mig, at både W2K+ME 'strejker'.
> Gad vide om Lasat'en er gået til ro !

1.Det du nu kan prøve er at gendan frabriks indstillingere og så slukke
modemet.
2. Så indtast dine nye indstillingere også gemme(altså lukke programmet)

Kan du diagnosticer modemet???????????????? Hvis ja, er modem ok!

Lyser COM når pc'en er slukket?????

/Jackster

Fra : fr@nk

Dato : 01-06-01 07:36

> Kan du diagnosticer modemet???????????????? Hvis ja, er modem ok!
>
> Lyser COM når pc'en er slukket?????
>
> /Jackster

Jeg har nu installeret WIN98SE, derfor først svar nu (det drillede )
Nå, jeg fik da ryddet op
Men før det: Ja, kunne diag. modem - og nej COM lyste ej
og det er det samme nu med 98SE.
Jeg køber et nyt Lasat.
Tak for interessen.
/Frank

PS! Det forbavser mig stadig, hvor utroligt 'smooth' alt kører efter
en ny inst. ), så alt i alt en god aften/nat.

Fra : Jackster

Dato : 01-06-01 09:48

> Jeg har nu installeret WIN98SE, derfor først svar nu (det drillede )
> Nå, jeg fik da ryddet op
> Men før det: Ja, kunne diag. modem - og nej COM lyste ej
> og det er det samme nu med 98SE.

Hvis du kan diag. modem, så er mine erfaringer at modem ikke er i udu!

Prøv heller at undersøge din dialer!

> [...]
>
> PS! Det forbavser mig stadig, hvor utroligt 'smooth' alt kører efter
> en ny inst. ), så alt i alt en god aften/nat.

Det er fordelen ved at lave en ny installation.....

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-06-01 15:12

On Thu, 31 May 2001 10:10:29 +0200, "Jackster" <!nygade33!@mail.dk>
wrote:

> [...]
>2. Så indtast dine nye indstillingere også gemme(altså lukke programmet)
>
>Kan du diagnosticer modemet???????????????? Hvis ja, er modem ok!

Det er så en sandhed med modifikationer. Bare fordi du kan kommunikere
med kommandofortolkeren gennem AT kommandoer, kan linieinterfacet gdt
være stået af.

Udover det er en typisk fejl at tro at når man kan diagnosticere,
spiller det hele. Når man bruger Windows diagnosticeringsfunktion
kommunikeres der ved 19200 bps.

Hvis en port maxer ved eks. 57.600 og man har sat den til 115.200, får
man ikke andet skrald tilbage fra modemet.

Så kører man diagnosticering (19200), og det virker jo - så hvad nu ?

Læren er at diagnosticering ikke er det endelige værktøj

Mvh.

Thomas Jensen