Kan IKKE installere tiger
Fra : Tom

Dato : 10-05-05 19:44

Bliver ved med at få samme fejl.. Kommer til efter DVD disk tjekker sig
selv..
Starter install.. Efter få sekunder .. Der kan ikke installeres på denne
disk..
I disk hjælp/utillity fejl på disk der IKKE kan repareres "nøgler (n) passer
ikke !?
Hvad pokker betyder det...
PS
Jeg installerer OSX på DK, men kan se at flere af de "pakker" jeg har
installeret i 10.3 er på engelsk !?
Kan det være fejlen..?!

Har pt et fint system 10.3 kørende, og den synes IKKe er der er nogle
diskfejl !?!
Gode ideer ?!
Tom

Fra : Tom

Dato : 10-05-05 21:42

Er nu nået frem til at jeg enten skal købe ny disk, købe diskwarrior eller
slette hele lortet..
Tak apple !

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-05-05 22:14

In dk.edb.mac, Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Er nu nået frem til at jeg enten skal købe ny disk, købe diskwarrior eller
> slette hele lortet..

Har du prøvet at starte i single-user mode (ævle+s ved opstart) og køre
fsck på disken?

~/j

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

Hosting a site with .htm files is
like wearing a "Kick Me" sign on your back.

Fra : Tom

Dato : 10-05-05 23:43

Yep !!
Apple can not repair disk..
Selv om at den tilsyneladende kører fint med 10.3.9 ..
Egentligt underligt !?
Tom

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-05-05 10:14

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Yep !!
> Apple can not repair disk..
> Selv om at den tilsyneladende kører fint med 10.3.9 ..
> Egentligt underligt !?

Tag det nu som en positiv oplevelse, at du blev opmærksom på et problem
på din disk, inden du selv opdagede det og fik problemer.
Opdateringer med indbygget diskcheck finder nu engang fejl, som ikke
(endnu) har resulteret i (uheldige) brugeroplevelser.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Tom

Dato : 11-05-05 10:44

Altid skønt med en positiv attitude..
Tom

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-05-05 12:58

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Altid skønt med en positiv attitude..
> Tom

Er du ironisk eller kan du slet ikke se at Preben faktisk paapeger at du
err heldig at fejlen melder sig paa den maade ?

Se at faa lavet en back up og koeb en ny HD.

Du qouter i oevrigt forkert.

Man skriver UNDER det man kommenterer.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Tom

Dato : 11-05-05 17:01

On 11/05/05 13:58, in article 1gwehf2.euv4mskxbjcsN%jesper@gylling.net,
"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote:

> [...]
> err heldig at fejlen melder sig paa den maade ?
>
> Se at faa lavet en back up og koeb en ny HD.

Jeg forstår godt Preben, og nej jeg er en smule ironisk..
Uanset hvad ender jeg med at købe en disk !

Jeg bliver da altid glad for at opleve mennesker med et positivt livssyn..
Gåpåmod og alt det andet..

Fra : Erik Richard

Dato : 13-05-05 00:45

Hej Tom

Kontakt mig lige off-list. Jeg kan måske hjælpe dig...
mhvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-05-05 21:21

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Tom
>
> Kontakt mig lige off-list. Jeg kan måske hjælpe dig...
> mhvh. Erik Richard

Jeg har lige installeret min Tiger. Jeg mødte også en melding om, at der
ikke kunne installeres på min harddisk. Den havde fejl, som diskværktøj
ikke kunne reparere. Tog så en tur med Diskwarrior.
Det hjalp. Nu blev computeren erklæret for fejlfri i disværktøj. Og
derefter kørte installationen smertefrit.
Man kan tilsyneladende ophobe en masse kludder i direktoriet uden at det
giver nævneværdige problemer i hverdagen. Så meget, at diskværktøj ikke
kan klare det. Men diskwarrior kan.
Det er da klart og sund fornuft, at Tigeren ikke vil indenfor på en Mac,
hvor der ikke er ryddet op.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-05-05 16:13

> [...]

> Yep !!
> Apple can not repair disk..
> Selv om at den tilsyneladende kører fint med 10.3.9 ..

Er det din disk eller din DVD du forsøger at fsck'e?

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Tom

Dato : 16-05-05 14:27

Det er naturligvis disken..
Løsningen ( det var også planen,bare ikke nu.) at købe en 7200 intern disk,
og installere på den..

Efter en masse forsøg, heriblandt et hvor jeg lærte at der er forskel på de
små og store FW kabler !?! Har jeg u fået det hele til at spille..
Planen ( og flere af forsøgene) inkluderede carbon cloner..
Duede ikke her..
Mistede alle tilladelser, kunne ikke komme på Inet og kunne ikke installere
ny bruger ( med admin rettigheder) uden at skrive admin pw ind ( det kan man
ikke, da der ikke var nogle administrative brugere)
Endte med at lave slet disk og clean install.. Brugte derefter apples EGET
!! Overførsels assistent..
Virker 100 procent.... !!!!
Der er blot et enkelt ud af et utal af apps ( Norton til OS9) der ikke
virker !!
Fint..
Og ja, jeg har fået både net og alle rettigheder og alt det andet igen !!
Tom

PS
I forhold til fsck så var det ikke muligt heller ikke i - fy ( hvis jeg
husker ret)
Det var b tree der var i stykker ( keys not in order ) og selv om at jeg
pillede lidt med diskwarrior, så endte jeg altså med at købe en disk ( havde
ikke en ekstern boot disk/CD/DVD ( der tillod at jeg åbnede andre apps..)