iCon Steve Jobs på dansk?
Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-05 11:35

Tror I, den nye bog "iCon Steve Jobs" om Steve Jobs kommer på dansk?
Ikke fordi, jeg ikke kan læse engelsk, men jeg er trods alt dansker.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-05-05 12:03

> Tror I, den nye bog "iCon Steve Jobs" om Steve Jobs kommer på dansk?
> Ikke fordi, jeg ikke kan læse engelsk, men jeg er trods alt dansker.

næppe ...

men hvorfor ikke læse den på engelsk når det nu skal være ... synes tit
at de danske oversættelser er ... mangelfulde
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-05 13:51

In article <1gwck6w.xlx7r211wfigoN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> næppe ...
>
> men hvorfor ikke læse den på engelsk når det nu skal være ... synes tit
> at de danske oversættelser er ... mangelfulde

Ja-jo. Jeg ved nu ikke, om jeg er dygtig nok til engelsk til at ville
prale af, at jeg kan gennemskue, når en oversættelse er dårlig. Selv om
jeg egentlig synes, jeg klarer mig fint på engelsk, så kan jeg hurtigt
komme til kort, hvis en tekst er lidt indviklet. Ofte kan man godt læse
noget og forstå det, men bliver man bedt om at oversætte det ordret, så
er det faktisk svært. Man forstår betydningen instinktivt, men de
enkelte ord gætter man sig egentlig lidt til ud fra sammenhængen. Og
nogle gange gætter man forkert. Samtidig bør man vel også støtte det
danske sprog. Ellers ender det med, at vi lige så godt kan tale engelsk,
for ingen gider oversætte noget til dansk. Men jeg vil så læse den på
engelsk. Det kan jeg også sagtens. Jeg har læst masser af bøger på
engelsk.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster